PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - WRZESIEŃ
Archiwum » PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - WRZESIEŃ
Grupa „Przedszkolaki z jednej paki”
Temat tygodnia : WITAM MOICH PRZYJACIÓŁ
Poniedziałek: Witam moich przyjaciół.
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
zabawa paluszkowa integrująca „Promyczki słońca”
-
poranek muzyczny – wprowadzenie postaci Hopsa i elementów porannej gimnastyki
-
zabawa ruchowa orięntacyjno -porządkowa „Kolorowe ptaki”
Zajęcia główne:
-
zajęcia społeczne - „Witam moich przyjaciół”
-
wysłuchanie opowiadania Agnieszki Frączek „Hops i kurki”
-
omówienie treści utworu
-
„Jak minęły wakacje?”-rozmowa sterowana
-
zabawa pantomimiczna „Wakacyjne zabawy”
Wtorek: Czy jesteśmy tacy sami?
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
zabawa słuchowa „Co to za odgłos?”
-
poranek muzyczny – gimnastyka Hopsa
-
zabawa matematyczna „Ile nóg ma gąsienica?”
Zajęcia główne:
-
zajęcia społeczne- czy jesteśmy tacy sami?
-
zabawa powitalna w kole „Ja mam nosek”
-
zabawa ćwicząca spostrzegawczość „ Gdzie mam oko?”
-
„Moje ciało”- wskazywanie części ciała na sylwecie
-
zabawa w parach „Mój sąsiad”
Środa: Dzień marzyciela.
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
zabawa sensoryczna „Na czym stoję?”
-
poranek muzyczny- gimnastyka Hopsa
-
ćwiczenie stymulujące percepcję słuchową „Odgłosy domu”
-
wykonanie składanki Hopsa
Zajęcia główne:
-
zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego
-
wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej „Mieć marzenia”
-
omówienie treści utworu
-
„O czym marzy każdy z nas?”, „Czym są marzenia?”-swobodne wypowiedzi dzieci
-
wykonanie ćwiczenia z kart pracy
Czwartek: Czujemy tak samo.
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
zabawa kształtująca orientację przestrzenną „Do celu”
-
poranek muzyczny- gimnastyka Hopsa
-
„Po śladzie”- rozwijanie orientacji wzrokowo-ruchowej
Zajęcia główne:
-
zajęcia społeczne „Czujemy tak samo”
-
zabawa powitalna „Witam dzieci, które...
-
ćwiczenie orientacji wzrokowo-ruchowej „Wesoła i smutna”
-
„Jak się zmienia twarz?” wspólne omówienie wyglądu twarzy podczas wyrażania emocji
-
wykonanie ćwiczenia z kart pracy
Piątek: Mam już …. lata
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
zabawa słuchowa „Jakie to zwierzę?”
-
poranek muzyczny gimnastyka Hopsa
-
zabawa ruchowa rozwijająca szybkość „Kto najpierw?”
Zajęcia główne:
-
zabawa matematyczna – mam już ….. lata
-
wysłuchanie opowiadania „Moje urodziny”
-
rozmowa na temat treści
-
zabawa „Ile mamy lat?”
-
zabawa oddechowa „Świeczki”
Temat tygodnia:
WESOŁE PRZEDSZKOLE
Poniedziałek: W szatni.
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Ćwiczenia logopedyczne, usprawniające narządy artykulacyjne „ Rybka”
-
Gimnastyka poranna
-
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy
-
„W jakim jestem dzisiaj nastroju? ”- rozpoznawanie emocji
Zajęcia główne:
-
Zajęcia społeczne - wesołe przebieranki
-
Rozwiązywanie zagadki słownej
-
Zabawa matematyczna „ Jak duża jest szatnia ?” - mierzenie długości za pomocą kroków.
-
„ Powitalne porządki” - wdrażanie do dbałości o estetykę
-
„ Kto pierwszy?” - zabawa sprawdzająca szybkość
-
„Zapinanki” - podejmowanie prób zapinania ubrań wierzchniowych
Wtorek: Przedszkolne zakątki
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Barwne guziki”
-
Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa
-
Zabawa pantomimiczna „ Jak pomagam Mamie”
Zajęcia główne:
-
Zajęcia społeczne - przedszkolne zakątki
-
Prezentacja pomieszczeń znajdujących się w przedszkolu
-
„ Co gdzie robimy” - przyporządkowywanie pomieszczeń do czynności
-
„ Kto gdzie pracuje” - poznawanie nazw zawodów i zapoznanie z ich specyfiką
-
Zabawa ruchowo-naśladowcza „ Jemy i gotujemy”
Środa: Międzynarodowy Dzień Kropki
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Ćwiczenie metodą Paula Dennisona „ Rysowane ósemki”
-
Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa
-
Zabawa grafomotoryczna „ Jaka to figura?”
-
Zabawa muzyczno-ruchowa „ Taniec muchomora”
Zajęcia główne:
-
Zajęcia przyrodnicze - kropki wokół nas
-
Zabawa paluszkowa „ Pan muchomorek”
-
Zabawa matematyczna „ Ile kropek ma muchomor?” - przeliczanie
-
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Muchomorkowe kolory”
-
Zabawa ruchowa „Grzybobranie”
-
Poznanie nazw grzybów
-
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy - ozdabianie kropki palcami umoczonymi w farbie
Czwartek: Razem bawimy się wesoło
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość - „ Co się zmieniło?”
-
Zabawa pobudzająca kreatywność „ Projektanci biżuterii”
-
Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa
Zajęcia główne:
-
Zajęcia integrująco-ruchowe - razem bawimy się wesoło
-
Zabawa powitalna „ W kółeczku”
-
„ Kiedy jest nam wesoło?”
-
Swobodne wypowiedzi dzieci
-
Zabawa „ Głośno i cicho” reagowanie natężeniem dźwięku na umowne gesty
-
Zabawa skoczna „ Jak kangury”
-
Zabawa równoważna „Wąż”
-
„Papierowe kule” - usprawnienie motoryki małej
Piątek: Gdy muzyka gra wokoło...
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa plastyczna „ Wielobarwna tęcza”
-
Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa
-
Zabawy z lustrem „ Tak wyglądam”
-
Zabawa ćwicząca lateralizację dla ciebie
Zajęcia główne:
-
Zajęcia integrująco-umuzykalniające - jest na wesoło, gdy muzyka gra wokoło
-
„Hops i instrumenty” - wprowadzenie w tematykę zajęć
-
Prezentacja gry na instrumentach
-
Rozwiązywanie zagadek słownych
-
Zabawa umuzykalniąca „ Przedszkolna orkiestra”
-
Praca techniczna „ Moja własna grzechotka”
Temat tygodnia : GDZIE MIESZKASZ ?
Poniedziałek:
Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa matematyczna „Guzikowe wieże”
-
Zabawa z klasyfikowaniem „Czy zabawka jest drewniana?”
-
Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa
-
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy - wyszukiwanie różnic miedzy obrazkami
Zajęcia główne :
-
Poinformowanie dzieci na temat święta
-
Przedstawienie z okazji Dnia Przedszkolaka
-
Recytacja wiersza, odśpiewanie piosenki oraz pasowanie na przedszkolaka
Wtorek: Na wsi i w mieście
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa integrująca „ O kim teraz myślę”
-
Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa
-
Zabawa ruchwo-naśladowacza „Idziemy na grzyby”
-
Zabawa matematyczna „ Ile osób?”
Zajęcia główne:
-
Zajęcia społeczne-techniczne - na wsi i w mieście
-
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość i logiczne myślenie „ Układamy puzzle”
-
„Miejski i wiejski krajobraz - dostrzeganie i opisywanie różnic
-
„Kto gdzie mieszka?”
-
Zabawa ruchowa ćwicząca szybkość reakcji na sygnał „ Zagroda”
-
Praca techniczna „Tramwaj”
Środa: W moim domu
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „ Gdzie jest niebieski?”
-
Praca plastyczna „Mój dom”
-
Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa
-
Zabawa „Kiedy jestem wesoły?”
Zajęcia główne:
-
Zajęcia społeczne - w moim domu
-
„Witam was” - zaproszenie dzieci do wspólnej zabawy
-
Zabawa słowna „ W moim domu”
-
Układanka obrazkowa „Domowe pomieszczenia”
-
„Co do czego pasuje?” - klasyfikowanie przedmiotów
-
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Czego brakuje?”
-
Wykonanie ćwiczenia kart pracy - nazywanie sprzętów domowych
Czwartek: Budynki mieszkalne
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
„ Jak dbamy o kwiaty w sali?” - poznawanie warunków nie zbędnych do wzrostu roślin
-
Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa
-
Zabawa „ Rymowane masażyki”
Zajęcia główne:
-
Zajęcia techniczne - tworzymy makietę osiedla
-
„ Jak wygląda mój dom?” - swobodne wypowiedzi dzieci
-
Wykonanie prac z kart pracy - nabywanie sprawności grafomotorycznej
-
Wykonanie makiety osiedla z pudełek i materiałów plastycznych
-
Wspólne sprzątanie miejsca pracy
Piątek: Polska to mój kraj
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa matematyczna „ Co jest dłuższe?” - sprawdzanie i określanie długości przedmiotów
-
Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa
-
Ćwiczenie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej „Do pudełka”
-
Zabawa ruchowa „Gołębie”
Zajęcia główne:
-
Zajęcia społeczne - Polska to mój kraj
-
Zapoznanie z mapą Polski, oglądanie atlasu Polski - prelekcja nauczyciela
-
„Co oznaczają kolory na mapie?” - wyjaśnienie kolorów na mapie fizycznej Polski
-
Zabawa relaksacyjna „ Morze i góry”
-
„Czy w Polsce...” - udzielanie odpowiedzi na pytania
-
Zabawa rozwijająca orientację przestrzenną „Zaprowadzę Cię do domu”
-
Sylabizowanie słowa Pol-ska
Temat tygodnia : BEZPIECZNA DROGA
Poniedziałek: Co spotkam na drodze?
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zagadka słuchowa „Kto jest obok mnie?”
-
Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa
-
Zabawa matematyczna „Ile pasków ma zebra?”
-
Zabawa plastyczna „Kolory sygnalizatora”
Zajęcia główne:
-
Zajęcia społeczne - co spotkam na drodze?
-
Wprowadzenie w temat znaków drogowych - rozmowa kierowana
-
Zabawa z kategoryzowaniem „Czerwony do czerwonych” - grupowanie znaków drogowych
-
„Co oznaczają te kolory?” - poznawanie funkcji i oznaczeń znaków drogowych
-
Opisywanie obrazków przedstawiających : zebrę, sygnalizator dla kierowców i sygnalizator dla pieszych
-
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy - uzupełnianie ilustracji, opowiadanie o zachowaniach Hopsa w sytuacjach ruchu drogowego
-
Zabawa ruchowa „ Przez jezdnię”
Wtorek: W mieście
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa plastyczna „Kwiatek dla przyjaciela”
-
Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa
-
Zabawa słowna „Co jest na stoliczku?”
-
Zabawa rzutna z piłką
Zajęcia główne:
-
Zajęcia techniczne - w mieście
-
Zabawa konstrukcyjna „Parking”
-
Zabawa dowolna „Na jezdni” z uwzględnieniem znaku i sygnalizatora
-
Wspólne wykonanie makiety przedstawiającej miasto - tworzenie przejścia dla pieszych, pojazdów, budynków i parku
-
Wspólne sprzątanie miejsca pracy
Ś roda : Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa rytmiczna „Puk,puk!”
-
Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa
-
„Bajki, które lubię najbardziej” - wspólne oglądanie książek i książeczek z biblioteki przedszkolnej
-
Zabawa w kąciku zaitnteresowań „W bibliotece”
Zajęcia główne:
-
Zajęcia z wykorzystaniem tekstu literackiego - bohaterowie baśni „Calineczka”
-
Wprowadzenie dzieci w klimat baśni poprzez odpowiedni wystrój sali
-
Wysłuchanie baśni
-
„Jaka to postać?” - rozpoznawanie bohaterów baśni na przygotowanych obrazkach
-
Zabawa ruchowa „Calineczka i olbrzym”
-
Praca plastyczna „Mysz polna”
Czwartek: Droga do przedszkola
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa paluszkowa „ Witające się rączki”
-
Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa
-
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość i logiczne myślenie „Żółty,czerwony i niebieski”
-
Zabawa ruchowa z torem przeszkód „Do przedszkola”
Zajęcia główne:
-
Zajęcia społeczno-ruchowe - droga do domu z przedszkola
-
Powitanie w kole z piosenką
-
„Z domu do przedszkola” - rozmowa
-
Zabawa ruchowa z szarfami „Zapinamy pasy”
-
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy - opowiadanie, w jaki sposób dzieci pokonują drogę do przedszkola, obrysowywanie zdjęć zgodnie z instrukcją
-
Zabawa rozwijająca orientację przestrzenną „Zaprowadzę Cię do domu”
-
„Niewidomi i ich bezpieczna droga” - rozmowa
Piątek: Dzień z policjantem
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
„Na stoliku” - omówienie obrazka, wyodrębnianie i nazywanie elementów
-
Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa
-
Praca plastyczna „Znaczek dla sąsiada”
-
Wykonanie pracy z wyprawki
Zajęcia główne:
-
Spotkanie z gościem „Dzień z policjantem”
-
Wprowadzenie w tematykę zajęć poprzez rozwiązywanie zagadki
-
Rozmowy z policjantem na temat jego pracy
-
Prezentacja sprzętu policyjnego, munduru
-
Obejrzenie radiowozu policyjnego lub policyjnego motoru
-
Zdobycie informacji na temat właściwego zachowania podczas spotkania z groźnym psem