PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - WRZESIEŃ

Aktualności » PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - WRZESIEŃ

Grupa „Przedszkolaki z jednej paki”

Temat tygodnia : WITAM MOICH PRZYJACIÓŁ

Poniedziałek: Witam moich przyjaciół.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • zabawa paluszkowa integrująca „Promyczki słońca”

  • poranek muzyczny – wprowadzenie postaci Hopsa i elementów porannej gimnastyki

  • zabawa ruchowa orięntacyjno -porządkowa „Kolorowe ptaki”

Zajęcia główne:

  • zajęcia społeczne - „Witam moich przyjaciół”

  • wysłuchanie opowiadania Agnieszki Frączek „Hops i kurki”

  • omówienie treści utworu

  • „Jak minęły wakacje?”-rozmowa sterowana

  • zabawa pantomimiczna „Wakacyjne zabawy”

Wtorek: Czy jesteśmy tacy sami?

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • zabawa słuchowa „Co to za odgłos?”

  • poranek muzyczny – gimnastyka Hopsa

  • zabawa matematyczna „Ile nóg ma gąsienica?”

Zajęcia główne:

  • zajęcia społeczne- czy jesteśmy tacy sami?

  • zabawa powitalna w kole „Ja mam nosek”

  • zabawa ćwicząca spostrzegawczość „ Gdzie mam oko?”

  • „Moje ciało”- wskazywanie części ciała na sylwecie

  • zabawa w parach „Mój sąsiad”

Środa: Dzień marzyciela.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • zabawa sensoryczna „Na czym stoję?”

  • poranek muzyczny- gimnastyka Hopsa

  • ćwiczenie stymulujące percepcję słuchową „Odgłosy domu”

  • wykonanie składanki Hopsa


Zajęcia główne:

  • zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego

  • wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej „Mieć marzenia”

  • omówienie treści utworu

  • „O czym marzy każdy z nas?”, „Czym są marzenia?”-swobodne wypowiedzi dzieci

  • wykonanie ćwiczenia z kart pracy

Czwartek: Czujemy tak samo.
Aktywność poranna i popołudniowa:

  • zabawa kształtująca orientację przestrzenną „Do celu”

  • poranek muzyczny- gimnastyka Hopsa

  • „Po śladzie”- rozwijanie orientacji wzrokowo-ruchowej

Zajęcia główne:

  • zajęcia społeczne „Czujemy tak samo”

  • zabawa powitalna „Witam dzieci, które...

  • ćwiczenie orientacji wzrokowo-ruchowej „Wesoła i smutna”

  • „Jak się zmienia twarz?” wspólne omówienie wyglądu twarzy podczas wyrażania emocji

  • wykonanie ćwiczenia z kart pracy

Piątek: Mam już …. lata

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • zabawa słuchowa „Jakie to zwierzę?”

  • poranek muzyczny gimnastyka Hopsa

  • zabawa ruchowa rozwijająca szybkość „Kto najpierw?”

Zajęcia główne:

  • zabawa matematyczna – mam już ….. lata

  • wysłuchanie opowiadania „Moje urodziny”

  • rozmowa na temat treści

  • zabawa „Ile mamy lat?”

  • zabawa oddechowa „Świeczki”


Temat tygodnia:
WESOŁE PRZEDSZKOLE

Poniedziałek: W szatni.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Ćwiczenia logopedyczne, usprawniające narządy artykulacyjne „ Rybka”

  • Gimnastyka poranna

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy

  • „W jakim jestem dzisiaj nastroju? ”- rozpoznawanie emocji

Zajęcia główne:

  • Zajęcia społeczne - wesołe przebieranki

  • Rozwiązywanie zagadki słownej

  • Zabawa matematyczna „ Jak duża jest szatnia ?” - mierzenie długości za pomocą kroków.

  • „ Powitalne porządki” - wdrażanie do dbałości o estetykę

  • „ Kto pierwszy?” - zabawa sprawdzająca szybkość

  • „Zapinanki” - podejmowanie prób zapinania ubrań wierzchniowych

Wtorek: Przedszkolne zakątki

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Barwne guziki”

  • Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa

  • Zabawa pantomimiczna „ Jak pomagam Mamie”

Zajęcia główne:

  • Zajęcia społeczne - przedszkolne zakątki

  • Prezentacja pomieszczeń znajdujących się w przedszkolu

  • „ Co gdzie robimy” - przyporządkowywanie pomieszczeń do czynności

  • „ Kto gdzie pracuje” - poznawanie nazw zawodów i zapoznanie z ich specyfiką

  • Zabawa ruchowo-naśladowcza „ Jemy i gotujemy”

Środa: Międzynarodowy Dzień Kropki

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Ćwiczenie metodą Paula Dennisona „ Rysowane ósemki”

  • Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa

  • Zabawa grafomotoryczna „ Jaka to figura?”

  • Zabawa muzyczno-ruchowa „ Taniec muchomora”

Zajęcia główne:

  • Zajęcia przyrodnicze - kropki wokół nas

  • Zabawa paluszkowa „ Pan muchomorek”

  • Zabawa matematyczna „ Ile kropek ma muchomor?” - przeliczanie

  • Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Muchomorkowe kolory”

  • Zabawa ruchowa „Grzybobranie”

  • Poznanie nazw grzybów

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy - ozdabianie kropki palcami umoczonymi w farbie

Czwartek: Razem bawimy się wesoło

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa rozwijająca spostrzegawczość - „ Co się zmieniło?”

  • Zabawa pobudzająca kreatywność „ Projektanci biżuterii”

  • Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa

Zajęcia główne:

  • Zajęcia integrująco-ruchowe - razem bawimy się wesoło

  • Zabawa powitalna „ W kółeczku”

  • „ Kiedy jest nam wesoło?”

  • Swobodne wypowiedzi dzieci

  • Zabawa „ Głośno i cicho” reagowanie natężeniem dźwięku na umowne gesty

  • Zabawa skoczna „ Jak kangury”

  • Zabawa równoważna „Wąż”

  • „Papierowe kule” - usprawnienie motoryki małej

Piątek: Gdy muzyka gra wokoło...

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa plastyczna „ Wielobarwna tęcza”

  • Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa

  • Zabawy z lustrem „ Tak wyglądam”

  • Zabawa ćwicząca lateralizację dla ciebie

Zajęcia główne:

  • Zajęcia integrująco-umuzykalniające - jest na wesoło, gdy muzyka gra wokoło

  • „Hops i instrumenty” - wprowadzenie w tematykę zajęć

  • Prezentacja gry na instrumentach

  • Rozwiązywanie zagadek słownych

  • Zabawa umuzykalniąca „ Przedszkolna orkiestra”

  • Praca techniczna „ Moja własna grzechotka”

Temat tygodnia : GDZIE MIESZKASZ ?

Poniedziałek: Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka
Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa matematyczna „Guzikowe wieże”

  • Zabawa z klasyfikowaniem „Czy zabawka jest drewniana?”

  • Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy - wyszukiwanie różnic miedzy obrazkami

Zajęcia główne :

  • Poinformowanie dzieci na temat święta

  • Przedstawienie z okazji Dnia Przedszkolaka

  • Recytacja wiersza, odśpiewanie piosenki oraz pasowanie na przedszkolaka

Wtorek: Na wsi i w mieście

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa integrująca „ O kim teraz myślę”

  • Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa

  • Zabawa ruchwo-naśladowacza „Idziemy na grzyby”

  • Zabawa matematyczna „ Ile osób?”

Zajęcia główne:

  • Zajęcia społeczne-techniczne - na wsi i w mieście

  • Zabawa rozwijająca spostrzegawczość i logiczne myślenie „ Układamy puzzle”

  • „Miejski i wiejski krajobraz - dostrzeganie i opisywanie różnic

  • „Kto gdzie mieszka?”

  • Zabawa ruchowa ćwicząca szybkość reakcji na sygnał „ Zagroda”

  • Praca techniczna „Tramwaj”

Środa: W moim domu

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „ Gdzie jest niebieski?”

  • Praca plastyczna „Mój dom”

  • Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa

  • Zabawa „Kiedy jestem wesoły?”

Zajęcia główne:

  • Zajęcia społeczne - w moim domu

  • „Witam was” - zaproszenie dzieci do wspólnej zabawy

  • Zabawa słowna „ W moim domu”

  • Układanka obrazkowa „Domowe pomieszczenia”

  • „Co do czego pasuje?” - klasyfikowanie przedmiotów

  • Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Czego brakuje?”

  • Wykonanie ćwiczenia kart pracy - nazywanie sprzętów domowych

Czwartek: Budynki mieszkalne

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • „ Jak dbamy o kwiaty w sali?” - poznawanie warunków nie zbędnych do wzrostu roślin

  • Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa

  • Zabawa „ Rymowane masażyki”

Zajęcia główne:

  • Zajęcia techniczne - tworzymy makietę osiedla

  • „ Jak wygląda mój dom?” - swobodne wypowiedzi dzieci

  • Wykonanie prac z kart pracy - nabywanie sprawności grafomotorycznej

  • Wykonanie makiety osiedla z pudełek i materiałów plastycznych

  • Wspólne sprzątanie miejsca pracy

Piątek: Polska to mój kraj

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa matematyczna „ Co jest dłuższe?” - sprawdzanie i określanie długości przedmiotów

  • Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa

  • Ćwiczenie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej „Do pudełka”

  • Zabawa ruchowa „Gołębie”

Zajęcia główne:​

  • Zajęcia społeczne - Polska to mój kraj

  • Zapoznanie z mapą Polski, oglądanie atlasu Polski - prelekcja nauczyciela

  • „Co oznaczają kolory na mapie?” - wyjaśnienie kolorów na mapie fizycznej Polski

  • Zabawa relaksacyjna „ Morze i góry”

  • „Czy w Polsce...” - udzielanie odpowiedzi na pytania

  • Zabawa rozwijająca orientację przestrzenną „Zaprowadzę Cię do domu”

  • Sylabizowanie słowa Pol-ska

Temat tygodnia : BEZPIECZNA DROGA

Poniedziałek: Co spotkam na drodze?

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zagadka słuchowa „Kto jest obok mnie?”

  • Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa

  • Zabawa matematyczna „Ile pasków ma zebra?”

  • Zabawa plastyczna „Kolory sygnalizatora”

Zajęcia główne:

  • Zajęcia społeczne - co spotkam na drodze?

  • Wprowadzenie w temat znaków drogowych - rozmowa kierowana

  • Zabawa z kategoryzowaniem „Czerwony do czerwonych” - grupowanie znaków drogowych

  • „Co oznaczają te kolory?” - poznawanie funkcji i oznaczeń znaków drogowych

  • Opisywanie obrazków przedstawiających : zebrę, sygnalizator dla kierowców i sygnalizator dla pieszych

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy - uzupełnianie ilustracji, opowiadanie o zachowaniach Hopsa w sytuacjach ruchu drogowego

  • Zabawa ruchowa „ Przez jezdnię”

Wtorek: W mieście

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa plastyczna „Kwiatek dla przyjaciela”

  • Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa

  • Zabawa słowna „Co jest na stoliczku?”

  • Zabawa rzutna z piłką

Zajęcia główne:

  • Zajęcia techniczne - w mieście

  • Zabawa konstrukcyjna „Parking”

  • Zabawa dowolna „Na jezdni” z uwzględnieniem znaku i sygnalizatora

  • Wspólne wykonanie makiety przedstawiającej miasto - tworzenie przejścia dla pieszych, pojazdów, budynków i parku

  • Wspólne sprzątanie miejsca pracy

Ś roda : Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa rytmiczna „Puk,puk!”

  • Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa

  • „Bajki, które lubię najbardziej” - wspólne oglądanie książek i książeczek z biblioteki przedszkolnej

  • Zabawa w kąciku zaitnteresowań „W bibliotece”

Zajęcia główne:

  • Zajęcia z wykorzystaniem tekstu literackiego - bohaterowie baśni „Calineczka”

  • Wprowadzenie dzieci w klimat baśni poprzez odpowiedni wystrój sali

  • Wysłuchanie baśni

  • „Jaka to postać?” - rozpoznawanie bohaterów baśni na przygotowanych obrazkach

  • Zabawa ruchowa „Calineczka i olbrzym”

  • Praca plastyczna „Mysz polna”

Czwartek: Droga do przedszkola

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa paluszkowa „ Witające się rączki”

  • Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa

  • Zabawa rozwijająca spostrzegawczość i logiczne myślenie „Żółty,czerwony i niebieski”

  • Zabawa ruchowa z torem przeszkód „Do przedszkola”

Zajęcia główne:

  • Zajęcia społeczno-ruchowe - droga do domu z przedszkola

  • Powitanie w kole z piosenką

  • „Z domu do przedszkola” - rozmowa

  • Zabawa ruchowa z szarfami „Zapinamy pasy”

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy - opowiadanie, w jaki sposób dzieci pokonują drogę do przedszkola, obrysowywanie zdjęć zgodnie z instrukcją

  • Zabawa rozwijająca orientację przestrzenną „Zaprowadzę Cię do domu”

  • „Niewidomi i ich bezpieczna droga” - rozmowa

Piątek: Dzień z policjantem
Aktywność poranna i popołudniowa:

  • „Na stoliku” - omówienie obrazka, wyodrębnianie i nazywanie elementów

  • Poranek muzyczny - gimnastyka Hopsa

  • Praca plastyczna „Znaczek dla sąsiada”

  • Wykonanie pracy z wyprawki

Zajęcia główne:

  • Spotkanie z gościem „Dzień z policjantem”

  • Wprowadzenie w tematykę zajęć poprzez rozwiązywanie zagadki

  • Rozmowy z policjantem na temat jego pracy

  • Prezentacja sprzętu policyjnego, munduru

  • Obejrzenie radiowozu policyjnego lub policyjnego motoru

  • Zdobycie informacji na temat właściwego zachowania podczas spotkania z groźnym psem