PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ WRZESIEŃ
Aktualności » PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ WRZESIEŃ
Tydzień I
Temat tygodnia : Pierwszy raz w przedszkolu
Poniedziałek : Poznajmy się
Aktywność poranna i popołudniowa :
-
ćwiczenia poranne/rytmika
-
„ Powitanie”- zabawa ułatwiająca poznanie i zapamiętanie imion dzieci
-
„Jestem w przedszkolu” – zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny
-
ćwiczenia gimnastyczne
Zajęcia główne :
-
słuchanie rymowanki “Kto jest w przedszkolu?”
-
Zabawa ruchowo – naśladowcza “Pokaż, jak to robią?”
-
Zabawy na świeżym powietrzu
-
Zabawa słowna, utrwalająca imiona dzieci – “Nasze imiona”
-
Słuchanie wiersza Ireny Suchorzewskiej “Mam trzy lata”
Wtorek : Nasza sala
Aktywność poranna i popołudniowa :
-
ćwiczenia poranne / spacer
-
oglądanie obrazka sali, określanie co robią dzieci
-
„Burza mózgów” – „Co mogą robić dzieci w przedszkolu?”
-
Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny „Jestem w przedszkolu”
Zajęcia główne :
-
„Spacerkiem po naszej sali” – zapoznanie z wyglądem i wyposażeniem sali
-
„Jestem w przedszkolu” – zabawa ruchowa
-
Zabawy na świeżym powietrzu
-
Zabawa „Porządkujemy zabawki”
-
Zabawa ruchowo-naśladowcza „Pokaż, jak to robią
-
Ćwiczenia artykulacyjne „Odwiedziny w przedszkolnej sali”
Środa : Znaczki rozpoznawcze
Aktywność poranna i popołudniowa :
-
ćwiczenia poranne / spacer
-
ćwiczenia gimnastyczne
-
słuchanie piosenki „Jestem przedszkolakiem”
Zajęcia główne :
-
rozmowa na temat znaczków rozpoznawczych
-
zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny „Jestem w przedszkolu”
-
zabawy na świeżym powietrzu
-
zabawa rozwijająca umiejętność określania położenia przedmiotów w przestrzeni „Gdzie jest miś?”
Czwartek: Nasze zabawki
Aktywność poranna i popołudniowa :
-
ćwiczenia poranne / rytmika
-
zabawa relaksacyjna „Kołysanie ramionami”
-
zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny „Jestem w przedszkolu”
Zajęcia główne:
-
zabawa rytmiczna „Nasze zabawki”
-
zabawy na świeżym powietrzu
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zapamiętaj swoją parę”
-
Zabawa rozwijająca zmysł dotyku „Hop, hop, tralala, każdy swą zabawkę ma”
-
Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny „Jestem w przedszkolu”
Piątek: Trzeba tylko chcieć
Aktywność poranna i popołudniowa :
-
ćwiczenia poranne / spacer
-
zabawa rozwijająca umiejętność stosowania pojęcia para „Ubieramy lalkę”
-
zabawa ze śpiewem „Mam laleczkę”
-
zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny „Jestem w przedszkolu”
Zajęcia główne:
-
słuchanie opowiadania Iwony Róży Salach „Kłopoty Krysi”
-
zabawa muzyczno-ruchowa „Szukam przyjaciela”
-
Zabawa ruchowa „Zrób to co ja!”
-
Zabawy na świeżym powietrzu
-
Rwanie papieru na paski - układanie z nich dowolnych kompozycji
-
„Ćwiczenia warg” – ćwiczymy wargi
-
Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny „Jestem w przedszkolu”
-
Praca plastyczna „To my”!
Tydzień II
Temat tygodnia : Mój dom
Poniedziałek : Mój pokój
Aktywność poranna i popołudniowa :
-
rytmika
-
zabawa matematyczna „Misie” – nabywanie umiejętności przeliczania
-
ćwiczenia poranne i gimnastyczne
Zajęcia główne :
-
„Mój pokój” – pogadanka wprowadzająca
-
Zabawa grupowa rozwijająca wyobraźnię przestrzenną „Mapa pokoju”
-
Zabawa naśladowcza „Sprzątamy w pokoju”
-
Zabawa matematyczna „Porównujemy wielkości”
-
wysłuchanie wiersza Agnieszki Frączek „Zaczarowane przedszkole”
Wtorek : Domowe zwierzątka
Aktywność poranna i popołudniowa :
-
ćwiczenia poranne / spacer
-
zabawa oddechowa „Bibułka”
-
Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Pociągi”
-
Zabawa usprawniająca motorykę małą „Serduszka”
Zajęcia główne :
-
Rozmowa na temat zwierząt domowych
-
Zabawa naśladowcza „Kotki psotki”
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Pieski do budy”
Środa : Moja rodzina
Aktywność poranna i popołudniowa :
-
ćwiczenia poranne / spacer
-
zabawa ruchowa rozwijająca sprawności słuchowe i szybkość reakcji „Uwaga, budzik!”
-
zabawa naśladująca “Rób to,co ja!”
Zajęcia główne :
-
zabawa paluszkowa „Rodzinka”
-
zabawa matematyczna - przeliczanie palców
-
„Poznajcie moją rodzinę!” – opowiadanie o swojej rodzinie
Czwartek: Mój dom
Aktywność poranna i popołudniowa :
-
ćwiczenia poranne / rytmika
-
ćwiczenia gimnastyczne
-
zabawa ruchowa „Ścieżka zdrowia”
-
zabawa „Rozpoznaj kolor”
Zajęcia główne:
-
zabawa „Przedszkolak duży i mały”- porównywanie wzrostu
-
„Losujemy znaczki” –poznawane podstawowych figur geometrycznych
-
Opowiadamy o swoich domach
-
Budowanie domków z klocków
Piątek: W domu nigdy się nie nudzę
Aktywność poranna i popołudniowa :
-
ćwiczenia poranne / spacer
-
zabawa rozwijająca sprawności wzrokowo-przestrzenne „Co jest n obrazku?”
-
Zabawa oddechowa „Wietrzyk”
Zajęcia główne:
-
„Co można robić w domu?” – rozmowa z dziećmi dotycząca zajęć domowych
-
Zabawy naśladowcze „Gotuję z mamą”, „Masterkuję z tatą”
-
Zabawa rozwijająca motorykę małą „Domowa biżuteria”
Tydzień III
Temat tygodnia : Nadeszła jesień
Poniedziałek: Międzynarodowy Dzień Kropki
Aktywność poranna i popołudniowa :
-
ćwiczenia poranne / spacer
-
„Bransoletka” – ćwiczenie manualne
-
Zabawa ruchowa „Wałkowanie na dywanie”
Zajęcia główne:
-
Zabawa powitalna „Hops to my”
-
Zabawa naśladowcza „Powtórz to co ja!”
-
„Co potrafimy najlepiej?”- rozmowa
-
Zabawa „Najwyższa wieża”- porównywanie wysokości
-
Praca plastyczna „Kolorowe kropki”
Wtorek : Lecą liście
Aktywność poranna i popołudniowa :
-
ćwiczenia poranne / spacer
-
wielozmysłowe poznawanie liści : oglądanie, dotykanie, wąchanie – próby określenia zapachu
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Dzieci i drzewa”
Zajęcia główne :
-
Słuchanie wiersza Doroty Gellner „Spacer z psem”
-
Zabawa ruchowa elementem czworakowania „Pieski na spacerze”
-
Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu
-
Porównanie położenia wiewiórki na zdjęciu
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Dzieci i drzewa”
-
Ćwiczenia oddechowe : dmuchanie na listki trzymane za ogonki
Środa : Bukiet z liści
Aktywność poranna i popołudniowa :
-
ćwiczenia poranne / spacer
-
zabawy z wykorzystaniem rymowanki „Lecą liście z drzewa”
-
zabawa orientacyjno-porządkowa “Dzieci i drzewa”
Zajęcia główne :
-
zabawa dydaktyczna rozwijająca umiejętność rozpoznawania różnych kształtów „Robimy kolorowe bukiety”
-
zabawa ruchowa „Kolor do koloru”
-
zabawy na świeżym powietrzu
-
ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej - składanie w całość papierowych liści, pociętych na części
Czwartek: Nasze drzewa
Aktywność poranna i popołudniowa :
-
ćwiczenia poranne / rytmika
-
ćwiczenia gimnastyczne
-
zabawa rozwijająca wrażliwość słuchową „Opadające liście”
-
zabawa orientacyjno-porządkowa „Dzieci i drzewa”
-
ćwiczenia ruchowo-graficzno-naśladowcze „Drzewa na wietrze”
Zajęcia główne:
-
wydzieranka z kolorowego papieru „Nasze jesienne drzewa”
-
zabawy na świeżym powietrzu
-
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Ukryte listki”
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Dzieci i drzewa”
Piątek: Jesienne zabawy przy piosence
Aktywność poranna i popołudniowa :
-
ćwiczenia poranne / spacer
-
zabawy manipulacyjne z wykorzystaniem materiału przyrodniczego
-
zabawa orientacyjno-porządkowa „Dzieci i drzewa”
Zajęcia główne:
-
zabawy z wykorzystaniem piosenki „Liście w parku”
-
Zabawa muzyczna „Jesienny spacer”
-
Zabawy na świeżym powietrzu
-
Zabawa „Grające kasztany”
-
Zabawa ruchowa przy piosence „Liście w parku”
Tydzień IV
Temat tygodnia : Co robią zwierzęta jesienią?
Poniedziałek : Oto jeż
Aktywność poranna i popołudniowa :
-
rytmika
-
ćwiczenia poranne i gimnastyczne
-
pokazanie jeża na zdjęciu
-
zabawa ruchowo-naśladowcza „Zwierzęta z lasu”
Zajęcia główne :
-
Słuchanie fragmentu opowiadania Heleny Bechlerowej „Kolczatek”
-
Dowolny taniec przy piosence „Jeż”
-
Zabawa na świeżym powietrzu
-
Sluchanie wiersza Doroty Gellner „Kolczasty jeż”
-
Zabawa ruchowa „Zanieś śniadanie jeżykowi”
-
Zabawy plastyczne “Jeże”
Wtorek : Kto mieszka w lesie
Aktywność poranna i popołudniowa :
-
ćwiczenia poranne / spacer
-
Zabawa paluszkowa „Sroczka”
-
Zabawa ze śpiewem „Stary niedźwiedź”
Zajęcia główne :
-
Zabawa dydaktyczna „Kto mieszka w lesie”
-
Zabawa ruchowo-naśladowcza „Jestem zwierzątkiem”
-
Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Wiatr i liście”
-
Wskazywanie małych liści, a potem dużych liści
-
Dowolny taniec przy piosence „Jeż”
-
Ćwiczenia logorytmiczne
-
Masaż relaksacyjny –masowanie wymienionych części ciała
Środa : Wesoły jeż
Aktywność poranna i popołudniowa :
-
ćwiczenia poranne / spacer
-
Słuchanie nazw zwierząt przedstawionych na zdjęciach
-
zabawa ruchowo-naśladowcza “Jestem zwierzątkiem”
Zajęcia główne :
-
zabawy przy piosence „Jeż”
-
zabawy na świeżym powietrzu „zabawa ruchowa domek jeża”
-
Kolczasty jeż - rozmazywanie plamek farby
-
Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań
Czwartek: Ruda wiewióreczka
Aktywność poranna i popołudniowa :
-
Zabawy z wykorzystywaniem wiersza Iwony Róży Salach „Wiewióreczka”
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Wiewiórki, do dziupli”
Zajęcia główne:
-
„Wiewióreczka”-wyklejanie sylwety wiewiórki kawałkami wełny
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Wewiórki-do dziupli !”
-
Zabawy na świeżym powietrzu
-
Nauka krótkiego wiersza o jeżu
Piątek: Liczymy liście, kasztany, żołędzie
Aktywność poranna i popołudniowa :
-
ćwiczenia poranne / spacer
-
ćwiczenia ortofoniczne „W lesie”
-
zabawa ruchowa „Zanieś śniadanie jeżykowi”
Zajęcia główne:
-
Jesienna matematyka-ćwiczenia w liczeniu
-
Zabawa muzyczna przy piosence „Jeż”
-
Zabawy na świeżym powietrzu-zabawa ruchowa
-
Zabawa ze śpiewem „Stary niedźwiedź”
-
Nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach (odszukiwanie jeża)
-
Zabawy dowolne w wybranych kącikach
Piątek: Szal Pani Jesieni – Dzień chłopaka
Aktywność poranna i popołudniowa :
-
ćwiczenia poranne / spacer
-
ćwiczenia liczbowe w formie opowieści matematycznej „Liście dębu”
-
zabawa orientacyjno-porządkowa „Dzieci i drzewa”
-
wysłuchanie opowiadania Teresy Fiutowskiej „Chciałabym mieć szal”
-
zabawa orientacyjno-porządkowa „Taniec liści”
-
zabawy na świeżym powietrzu
Zajęcia główne:
-
zabawa rozwijająca umiejętność współdziałania w parze „Nie podepcz liści”
-
zabawy swobodne w kącikach zainteresowań
-
prezentacja multimedialna z okazji Dnia chłopaka