PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ WRZESIEŃ
Aktualności » PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ WRZESIEŃ
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
WRZESIEŃ
Temat tygodnia:NASZE PRZEDSZKOLE
Tydzień I
Poniedziałek: Trampolinek odwiedza przedszkole.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Powitanie
Zabawy dowolne według indywidualnego wyboru dzieci
Zabawa kołowa z recytacją wyliczanki
Zabawa „Gdzie się schował miś?”
Zabawa artykulacyjna
Zajęcia rytmiczne
Zajęcia główne:
Zabawa integracyjna „Jestem ja , jesteś ty”
Wysłuchanie opowiadania „W drodze do przedszkola”
Omówienie treści opowiadania
Zabawa rytmiczna „Klaszczemy z Trampolinkiem”
Zabawa ruchowa „Zwierzęta”
Praca plastyczna „Wiewiórka”
Wtorek: Przyjaciele Trampolinka.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Kolorowanie kredkami
„Nasze zabawy”- indywidualne zabawy w kącikach tematycznych
Spacer po przedszkolu
Zabawa ze śpiewem „Labado”
Zajęcia główne:
Rozmowa na temat przyjaciół Trampolinka
Zabawa dydaktyczna „Mały i duży”
Nauka wierszyka z okazji pasowania na przedszkolaka
Zabawa rytmiczno-ruchowa „Skacząca piłeczka”
Środa: Oto ja.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Opowiadanie przez dzieci co widziały w drodze do przedszkola
Zabawa dydaktyczna „Pasuje nie pasuje”
Zabawa ruchowa „Stary niedźwiedź”
Zabawa „Minki”
Zajęcia główne:
Rozmowa na temat wyglądu i budowy ciała
Omówienie ilustracji przedstawiającej postać dziecka
Nazywanie poszczególnych części ciała
Nauka wierszyka z okazji pasowania na przedszkolaka
Zabawa „Mój wizerunek w lustrze”
Czwartek: Mam swój znaczek w szatni.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zabawa integracyjna „Nasz uśmiech”
Rytmika
Ćwiczenia oddechowe „Kolorowe baloniki”
Zabawa „Piłka i imię”
Zabawa „Kto co lubi”
Zajęcia główne:
Zajęcia integracyjne - Dzień Przytulania
Powitanie w kole „Przytul mnie”
Zabawa ruchowa z gestami i mimiką
Zabawa ruchowa „Znajdź swój znaczek”
Kolorowanie kredkami po konturze
Piątek: Kolorowy Trampolinek.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zabawa pantomimiczna „Co robię?”
Zabawa „Echo rytmiczne” rozwijanie koordynacji i pamięci słuchowo-ruchowej
Zabawa konstrukcyjna „Budujemy domy”
Ćwiczenia oddechowe
Spacer/zajęcia sportowe
Zajęcia główne:
Ćwiczenia w opisywaniu wyglądu
Zabawa „Kółko graniaste”
Ćwiczenie spostrzegawczości „Co zniknęło?”
Praca plastyczna
Nauka wierszyka z okazji pasowania na przedszkolaka
Tydzień II
Temat tygodnia:Wszyscy razem.
Poniedziałek: Magiczne słowa.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zabawa „Jak masz na imię?”
Zabawa „Pary”-nauka ustawiania się w parach
Zabawa z piłką
Zajęcia rytmiczne
Nauka wierszyka
Zajęcia główne:
Zabawa słowna „Zagadki Trampolinka”
Rozmowa na temat sytuacji kiedy trzeba używać magicznych słów
Zabawa ruchowa „Przepraszam, dziękuję”
Rozmowa na temat wyglądu przedszkola i urządzeń znajdujących się na jego terenie
Wtorek: Malowane koralne.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zabawa plastyczna „Dorysuj”
Zabawa w pokazywanie „Lampa, nos”
Zabawa w teatr
Zabawa „Kto to mówi”
Zajęcia główne:
Zabawamanualna „Korale”- nawlekanie
Rozmowa na temat „Co robimy w przedszkolu?”
Nauka wierszyka z okazji pasowania na przedszkolaka
Zabawa orientacyjno -porządkowa „Figurki”
Środa: Postać człowieka.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zabawa pantomimiczna „Zgadnij kim jestem?”
Zabawa plastyczna
Zabawa dydaktyczna „Pary”
Zabawy w kącikach zainteresowań
Zajęcia główne:
Zabawa „Jak wyglądamy?”-obserwacja postaci dziecka w ruchu
Rozmowa na temat wyglądu człowieka
Ćwiczenia graficzne
Nauka wierszyka z okazji pasowania na przedszkolaka
Zabawa słuchowa „w rytm bębenka”
Czwartek: Zasady grzecznego przedszkolaka.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zabawa plastyczna „Narysuj siebie i kolegę”
Zabawa orientacyjno -porządkowa „Znajdź parę”
Zabawa tematyczna „Idziemy z lalką i misiem na spacer”
Zabawa „Jak mam na imię”
Zajęcia główne:
Zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego- mój dziadek
Zabawa integracyjna „Łódź ratunkowa”
Wspólne układanie zasad grzecznego przedszkolaka
Piątek:Lubimy malować.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zabawa plastyczna „Narysuj coś”
Zabawa skoczna „Przeskocz listek”
Zbieranie liści na jesienne bukiety
Zabawa ruchowa przy muzyce „Wirujące kolory”
Zajęcia główne
Wysłuchanie wierszyka o magicznych słowach
Rozmowa sterowana na temat wiersza
Nauka wierszyka z okazji pasowania na przedszkolaka
Temat tygodnia : Jestem przedszkolakiem
TYDZIEŃ III
Poniedziałek : Moje emocje
Aktywność poranna i popołudniowa :
· zabawa integracyjno - ruchowa „Piłka w kole”
· zabawa dydaktyczna „Niespodzianka w worku”
· ćwiczenia poranne
·zabawa z pokazywaniem części ciała
·zabawa ruchowo-graficzna
·zabawa ruchowa „Po śladach”
Zajęcia główne :
·zabawa dydaktyczna „Moje emocje”
·zabawa ruchowa „Pokaż, co robisz, gdy jesteś...”
·wykonanie ćwiczenia
·burza mózgów – wspólna próba odpowiedzi na pytania, np.: „Po czym poznajemy, że ktoś jest smutny (wesoły)”?
Wtorek : Dzień przedszkolaka
Aktywność poranna i popołudniowa :
·zabawa paluszkowa do rymowanki
·zabawa w kole ze śpiewem – doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej
·ćwiczenia poranne
·zabawa oddechowa
·zabawa „Zgadnij, jakie to zwierzę”
·zabawy konstrukcyjne – układanie budowli z klocków
Zajęcia główne :
·rozmowa na temat Dnia Przedszkolaka
·konkursy zręcznościowe
·zabawy taneczne w kole przy muzyce
·zabawa oddechowa
·ćwiczenia gimnastyczne
Środa : Ręka prawa
Aktywność poranna i popołudniowa :
·swobodne zabawy w kącikach tematycznych
·zabawa „Dokończ zdanie”
·ćwiczenia poranne
·ćwiczenie oddechowe
·zabawa „Wesoły i smutny przedszkolak”
·ćwiczenie manualne – rysowanie według własnych pomysłów
Zajęcia główne :
·zabawa rytmiczna z naśladowaniem gestów
·zabawa integracyjna w kole „Po mojej prawej stronie”
·zabawa „Pokaż tak jak ja”
·wykonanie karty z balonikiem
·zabawy rytmiczne uwrażliwiające na różne elementy muzyki
Czwartek : Radosne miny
Aktywność poranna i popołudniowa :
·zabawa „Iskierka przyjaźni”
·zabawa ruchowa „Pająk i muchy”
·ćwiczenia poranne
·zabawa dydaktyczna „Duży – mały”
·układanie puzzli
·zabawa ruchowa skoczna „Pajacyk”
Zajęcia główne :
·nauka rymowanki
·zabawa w skojarzenia
·ćwiczenie graficzne „Minki – buźki”
·zabawa pantomimiczna – pokazywanie ciałem i mimiką stanów emocjonalnych: smutku, radości, zagniewania, zdziwienia, złości
Piątek : Dziewczynka i chłopiec
Aktywność poranna i popołudniowa :
·zabawy z gazetami
·zabawa tematyczna „Obiad u lalek”
·ćwiczenia poranne
· Jeżyki budują domek” – zabawa z elementem czworakowania
·zabawa ruchowa „Dotknij czerwonego”
·zabawa z chustą animacyjną
Zajęcia główne :
·zabawa plastyczna „Dziewczynka lub chłopiec”
·zabawa ruchowa „Ręka do ręki”
·ćwiczenia gimnastyczne
TYDZIEŃ IV
Temat tygodnia : Witamy Panią Jesień
Poniedziałek : W ogrodzie przedszkolnym
Aktywność poranna i popołudniowa :
· rozmowa z dziećmi o tym, jak spędziły weekend i co ciekawego robiły
·ćwiczenie plastyczne „Drzewo”
·ćwiczenia poranne
·zabawa plastyczna „Wydzieramy liście”
·zabawa logopedyczna
·zabawa na czworakach „Spacer jeża”
Zajęcia główne :
·oglądanie teatrzyku sylwetowego do opowiadania „W ogrodzie przedszkolnym”
·zabawa ruchowa „Krety pod ziemią”
·wykonanie ćwiczenia
·ćwiczenia gimnastyczne
Wtorek : Jeż ma kolce
Aktywność poranna i popołudniowa :
·ćwiczenie plastyczne „Kosz z sadu”
·zabawa „Rozróżnianie kolorów”
·ćwiczenia poranne
·zabawa z gazetami
·składanie w całość prostych obrazków pociętych na kilka części
·zabawa dydaktyczna „Co lubią zwierzęta?
Zajęcia główne :
·zabawa badawcza w kąciku przyrody
·oglądanie i badanie owoców, rozmowa o ich wyglądzie
·degustacja, określanie smaku
·rozmowa na temat jeży – prezentacja zdjęcia, opowiadanie o ich specyficznym wyglądzie oraz warunkach życia
·praca plastyczna „Jeż” – stemplowanie dłońmi umoczonymi w kolorowych farbach
·zabawa ruchowa „Kolczasty jeż”
Środa : Gdzie siedzi miś?
Aktywność poranna i popołudniowa :
·historyjka obrazkowa o Trampolinku
·zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
·ćwiczenia poranne
·słuchanie bajki i rozmowa na temat jej treści
·zabawa oddechowa
·zabawa dydaktyczna „Pokaż obrazek, o którym mówiłem”
Zajęcia główne :
·zabawa orientacyjno-porządkowa „Kierunki”
·zabawa „Gdzie siedzi miś?”
·zabawa ruchowa „Prawy do lewego”
·odrysowywanie prawej dłoni na kartce papieru
·zabawy rytmiczne
Czwartek : Dary jesieni – warzywa
Aktywność poranna i popołudniowa :
·zabawa na spostrzegawczość „Którego obrazka brakuje?”
·zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Posłuchaj”
·ćwiczenia poranne
·rysowanie kredkami na dowolny temat
·ćwiczenie oddechowe „Burza na morzu”
·oglądanie książek i czasopism,szukanie obrazków przedstawiających jesień
Zajęcia główne :
·rozmowa na temat jesieni
·oglądanie ilustracji przedstawiających jesień w parku, w lesie, w ogrodzie, w górach
·rozmowa o zmianach zachodzących w przyrodzie jesienią
·degustacja darów jesieni – warzyw
·określanie ich koloru i smaku
·rozmowa na temat sposobu wykorzystania warzyw oraz ich walorów zdrowotnych
·praca plastyczna „Drzewo”
·zabawa ruchowa „Pracowite wiewiórki”
Piątek : Kolory jesieni
Aktywność poranna i popołudniowa :
·zabawa plastyczna „Odlatujące ptaki”
·wyszukiwanie ilustracji związanych z tematem zajęć – jesienią
·ćwiczenia poranne
·zabawa plastyczna „Kasztanowe ludziki”
·zabawa z piłką z elementem toczenia
·zabawa ruchowa „Omiń dziuplę”
Zajęcia główne :
·ćwiczenie plastyczne „Malowany liść”
·zabawa „Kolorowe skojarzenia”
·zabawa ruchowa „Idziemy na grzyby”
·ćwiczenia gimnastyczne