PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ WRZESIEŃ

Aktualności » PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ WRZESIEŃ

Tydzień I

Temat tygodnia : TO JA

Poniedziałek : Poznajmy się !

Aktywność poranna i popołudniowa :

  • ćwiczenia poranne/rytmika

  • zabawa integrująca „Witam cię!”

  • poranek muzyczny: wprowadzenie postaci Hopsa i elementów porannej gimnastyki

  • ćwiczenia poranne i gimnastyczne

Zajęcia główne :

  • powitanie w kręgu

  • wysłuchanie opowiadania Agnieszki Frączek „Hops”

  • zabawa ruchowa „Skacz jak Hops!”

Wtorek : Hej, oto ja!

Aktywność poranna i popołudniowa :

  • ćwiczenia poranne / spacer

  • zabawa integrująca „Jestem...”

  • Ćwiczenia poranne

  • Zabawa tropiąca „Gdzie jest Hops?”

  • Zabawa ruchowa „Hop, do góry!”

Zajęcia główne :

  • Zabawa powitalna „Co lubię”

  • Zabawa równoważna „Cztery linie”

  • Wskazywanie i nazywanie części ciała

  • Ilustrowanie za pomocą ruchów rymowanki „Lata osa..”

  • Zabawa matematyczna „Ile rąk?”

  • Zabawa „Wielobarwne oczka”

Środa : Nasze zasady

Aktywność poranna i popołudniowa :

  • ćwiczenia poranne / spacer

  • zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Chustki”

  • zabawa rozwijająca zmysł równowagi “Woreczek”

Zajęcia główne :

  • zabawa ruchowa z piłką „Hej,ho!”

  • „Nasze zasady!” – wspólne uzgodnienie zasad dotyczących funkcjonowania w przedszkolu

  • Wysłuchanie wierszyka „O naszej grupie” Urszuli Piotrowskiej

  • „Uśmiechnięte twarze” – praca plastyczna rozwijająca motorykę małą

Czwartek: Moje emocje

Aktywność poranna i popołudniowa :

  • ćwiczenia poranne / rytmika

  • zabawa ze wstążką „Jaka mina?”

  • zabawa ruchowa skoczna „Duże kroki”

Zajęcia główne:

  • zabawa paluszkowa „Uśmiech”

  • „Moje emocje” nazywanie i dopasowywanie emocji do opowieści „Jak sobie radzić z emocjami?”

  • Zabawa ruchowa „Zrób to co ja!”

Piątek: Moje marzenia

Aktywność poranna i popołudniowa :

  • ćwiczenia poranne / spacer

  • zabawa „Masażyki”- ćwiczenie sprawności wzrokowo- ruchowej

  • zabawa ruchowa skoczna „Duże kroki”

Zajęcia główne:

  • zabawa paluszkowa „Uśmiech”- ćwiczenie sprawności wzrokowo-ruchowej

  • układanie kawałków włóczki

  • Zabawa ruchowa „Zrób to co ja!”

  • „Moje marzenia „- pogadanka

  • Wysłuchanie wierszyka „Chmurki z marzeniami” Urszuli Piotrowskiej

  • Wysłuchanie opowiadania „Kajtkowe marzenie”

  • Zabawa konstrukcyjna – układanie wież z klocków

Tydzień II

Temat tygodnia : W moim przedszkolu

Poniedziałek : Spacer po przedszkolu

Aktywność poranna i popołudniowa :

  • rytmika

  • zabawa integrująca „Raz, dwa, trzy- przedszkolak patrzy

  • ćwiczenia poranne i gimnastyczne

Zajęcia główne :

  • zabawa powitalna „Wyklaskiwanka”

  • zapoznanie z planem przedszkola

  • spacer po przedszkolu, poznanie rozkładu pomieszczeń

  • dopasowanie przedmiotów do miejsc w przedszkolu

  • wysłuchanie wiersza Agnieszki Frączek „Zaczarowane przedszkole”

  • pogadanka o przedszkolnych zabawach

  • zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową „Czy wiesz, co to jest?”

Wtorek : W kuchni

Aktywność poranna i popołudniowa :

  • ćwiczenia poranne / spacer

  • toczenie z plasteliny wałeczków

  • Zabawa rozwijająca motorykę dużą „Szarfa”- przekładanie szarfy

  • Zabawa tropiąca „Gdzie jest Hops?”

  • Zabawa manualna „Kolorowe kule”

Zajęcia główne :

  • Rozwiązywanie zagadki słownej

  • „Kuchnia” – przypomnienie i poszerzenie wiadomości

  • Zabawa „Kuchenne przedmioty”- dopasowywanie przedmiotów zgodnie z przeznaczeniem

  • „Spacer po kuchni” –zapoznanie z wyposażeniem kuchni

Środa : W przedszkolu miło mija czas !

Aktywność poranna i popołudniowa :

  • ćwiczenia poranne / spacer

  • zabawa fonacyjna „Powtarzamy razem!”

  • zabawa “Klocki” – wyodrębnianie zbiorów

Zajęcia główne :

  • „W co lubimy się bawić?” – rozmowa

  • Zapoznanie dzieci z kącikami tematycznymi

  • Zabawa rytmiczna „Wytup imię”

Czwartek: Mój znaczek

Aktywność poranna i popołudniowa :

  • ćwiczenia poranne / rytmika

  • zabawa „Guzikowa układanka”- usprawnienie motoryki małej

  • zabawa naśladowcza „Mój głos!”

  • zabawa ruchowa bieżna „Kolorowe koła”

Zajęcia główne:

  • zabawa „Przedszkolak duży i mały”- porównywanie wzrostu

  • „Losujemy znaczki” –poznawane podstawowych figur geometrycznych

  • Zabawa rozwijająca sprawności przestrzenno-wzrokowe „Poszukiwacze kształtów”

  • Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Memo geometryczne”

  • Zabawa kształtująca wyobraźnię przestrzenną „Wstążkowe figury”

Piątek: Moje małe i wielkie talenty Międzynarodowy Dzień Kropki

Aktywność poranna i popołudniowa :

  • ćwiczenia poranne / spacer

  • „Bransoletka” – ćwiczenie manualne

  • Zabawa ruchowa „Wałkowanie na dywanie”

Zajęcia główne:

  • Zabawa powitalna „Hops to my”

  • Zabawa naśladowcza „Powtórz to co ja!”

  • „Co potrafimy najlepiej?”- rozmowa

  • Zabawa „Najwyższa wieża”- porównywanie wysokości

  • Praca plastyczna „Kolorowe kropki”