PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - STYCZEŃ

Archiwum » PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - STYCZEŃ

PLAN WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNY

NA MIESIĄC GRUDZIEŃ/ STYCZEŃ

I TYDZIEŃ

TEMAT TYGODNIA: Szczęśliwego Nowego Roku!

Poniedziałek: Witamy cię, Nowy Roku.

Aktywność poranna i popołudniowa

  • Zabawa ruchowa „ Razem jest wesoło”.

  • Ćwiczenia poranne.

  • Zabawa „ Mały miś multiinstrumentalista”.

  • Zabawa „ Podobieństwa i różnice”.

  • Zajęcia rytmiczne.

Zajęcia główne

  • Pogadanka „ Jak żegnamy stary rok kalendarzowy i witamy Nowy Rok?”.

  • Zabawa ruchowa „ Witamy cię, Nowy Roku”.

  • Wykonanie ćwiczenia z KP2 – rysowanie po śladzie i malowanie obrazka farbą.

  • Zabawa oddechowa „ Balony”.

  • Improwizacja ruchowa „ Taniec na Nowy Rok”.

  • Praca techniczna „ Papierowe fajerwerki”.

  • Wspólne sprzątanie miejsca pracy.

  • Prezentacja zegara i zapoznanie ze sposobem działania tego urządzenia.

Wtorek: Noworoczne życzenia.

Aktywność poranna i popołudniowa

  • Zabawa rozwijająca zmysł równowagi „ Woreczek na głowie”.

  • Ćwiczenia poranne.

  • Zabawa rozwijająca orientację wzrokowo-ruchową „ Wzorki”.

  • Zabawa manualna „ Gwiazdki”.

Zajęcia główne

  • Pogadanka „ Życzenia noworoczne”.

  • Zabawa słowna „ Życzę ci ...”

  • Praca techniczna „ Kartka noworoczna”.

  • Ćwiczenia rozwijające motorykę małą – kreślenie gwiazd.

Środa: Noworoczny taniec.

Aktywność poranna i popołudniowa

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „ Słuchamy trójkąta”.

  • Rymowanka „ Misiu, przegoń straszne sny”.

  • Ćwiczenia poranne.

  • Zabawa integracyjna „ Ogrzewam kuleczkę”.

  • Język angielski.

Zajęcia główne

  • Wysłuchanie wiersza Bożeny Formy „ Karnawałowa zabawa”.

  • Rozmowa na temat treści wiersza.

  • Zabawa taneczna „ Tańcz tak jak ja”.

  • Praca techniczna „ Maska na bal”.

  • Wspólne sprzątanie miejsca pracy.

  • Zabawa grupowa „ Tańce w maskach”.

Czwartek: Mija czas – tik-tak.

Aktywność poranna i popołudniowa

  • Zabawa „ Jaki to kolor”?

  • Realizacja zabawy rytmicznej do piosenki „ Krasnoludek”.

  • Ćwiczenia poranne

  • Zabawa ruchowa z mocowaniem „ Najsilniejsi”.

  • Zajęcia rytmiczne.

Zajęcia główne

  • Zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego- mija czas – tik-tak.

  • Rozmowa kierowana na temat sposobów odmierzania czasu.

  • Wspólne dzielenie się spostrzeżeniami na temat zegarów i zegarków, ich wyglądu i sposobu działania.

  • Wysłuchanie wiersza Bożeny Formy „ Różne zegary”.

  • Omówienie treści wiersza.

  • Praca plastyczno - techniczna „ Zegar”.

  • Zabawy konstrukcyjne – tworzenie budowli z klocków.

Piątek: Cztery pory roku.

Aktywność poranna i popołudniowa

  • Ćwiczenia usprawniające motorykę małą – wycinanie figur geometrycznych po śladzie.

  • Śpiewanie poznanych piosenek.

  • Zabawa rozwijająca procesy myślowe „ Moje skojarzenia”.

  • Ćwiczenia poranne.

Zajęcia główne

  • Zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego – cztery pory roku.

  • Wysłuchanie zgadywanki Maciejki Mazan „ Cztery pory roku”.

  • Omówienie zgadywanki.

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „ Pory roku”.

II TYDZIEŃ

TEMAT TYGODNIA: Sport zimą.

Poniedziałek: Jakie znamy sporty zimowe?

Aktywność poranna i popołudniowa

  • Zabawa ruchowa ze śpiewem „ Julianka”.

  • Zabawa ruchowo-integracyjna „ Tańczące koło”.

  • Praca nad warstwą tekstową piosenki „ Ale mam dziadków”.

  • Zajęcia rytmiczne.

Zajęcia główne

  • Zajęcia społeczne – jakie znamy sporty zimowe?

  • Wprowadzenie w tematykę zajęć – swobodna rozmowa na temat zabaw zimowych.

  • Prezentacja obrazkowa sportów zimowych.

  • Wykonanie ćwiczenia z KP2- utrwalanie umiejętności przeliczania do 6.

  • Wysłuchanie opowiadania Agnieszki Frączek „ Łyżwiarskie marzenia Hopsa”.

  • Rozmowa na temat opowiadania.

  • Zabawa ruchowa „ Tor hokejowy”.

Wtorek: Jak dbamy o bezpieczeństwo zimą?

Aktywność poranna i popołudniowa

  • Zabawa „ Muzyka na wyjątkowe chwile”.

  • Śpiewanie piosenki „ Ale mam dziadków”.

  • Ćwiczenia poranne.

  • Zabawa konstrukcyjna „ Makaronowe kompozycje”.

Zajęcia główne

  • Zajęcia społeczne – jak dbamy o bezpieczeństwo zimą?

  • Rozmowa na temat bezpiecznego zachowania podczas zabaw zimowych.

  • Zabaw ruchowa „ Lodowisko”- ćwiczenie z wykorzystaniem chusty animacyjnej.

  • Wykonanie ćwiczenia z KP2- rozwijanie spostrzegawczości i układanie obrazków według kolejności wydarzeń.

  • Zabawa ruchowa „ Bitwa na śnieżki”.

  • Zabawa plastyczna „ Pada, pada śnieg”.

Środa: Jak ubiorę się na sanki?

Aktywność poranna i popołudniowa

  • Ćwiczenia poranne.

  • Zabawa matematyczna z porównywaniem wielkości różnych przedmiotów „ Małe i duże”.

  • Zagadki ruchowe „ Zwierzęce kalambury”.

  • Śpiewanie piosenki „ Ale mam dziadków”.

  • Język angielski.

Zajęcia główne

  • Zajęcia społeczne – jak ubiorę się na sanki?

  • Pogadanka „ Zimowa garderoba” - omówienie garderoby niezbędnej podczas zimowego wyjścia do ogrodu.

  • Zabawa tematyczna „ Na cebulkę” - ubieranie misia.

  • Zabawa ze wskazywaniem części ciała „ Pokaż gdzie...”.

  • Zabawa integracyjna „ Potrafimy się ubrać” - rozwijanie umiejętności samoobsługowych.

  • Zabawa naśladowcza „ Ubieramy się”.

Czwartek: Dzień wolny od zajęć. Święto Trzech Króli.

Piątek: Zimo, wsiadaj na sanki!

Aktywność poranna i popołudniowa

  • Zabawa plastyczno-techniczna „ Szkatułka”.

  • Ćwiczenia poranne.

  • Śpiewanie piosenki „ Ale mam dziadków”.

  • Zabawa manipulacyjna „ Gładkie i miękkie”.

Zajęcia główne

  • Zajęcia techniczne z wykorzystaniem tekstu literackiego – zimo, wsiadaj na sanki!

  • Zabawa integracyjna „ Jadą, jadą sanie”.

  • Układanka obrazkowa przy stolikach - „ Sanki”.

  • Wysłuchanie wiersza Doroty Gellner „ Zima”.

  • Rozmowa inspirowana wierszem.

  • Zabawa konstrukcyjna „ Sanie dla Pani Zimy”.

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

STYCZEŃ

Tydzień III TYDZIEŃ

Temat tygodnia:Moi dziadkowie.

Poniedziałek: Z babcią nigdy się nie nudzę.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa słowna „Smakołyki babci”

  • Zabawa tropiąca „Gdzie się ukryła śnieżna gwiazdka?”

  • Zajęcia rytmiczne

  • Nauka piosenki oraz wierszyka z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka


Zajęcia główne:

  • Zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego- z babcią nigdy się nie nudzę

  • Rozmowa na temat babć

  • Zabawa ruchowa „Ciasteczka babci”

  • Wysłuchanie inscenizacji Doroty Gellner „Prezenty dla babci”

  • Omówienie treści wiersza

  • Praca plastyczna „Serduszko dla babci”

Wtorek: Reperuję z dziadkiem zabawki.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa konstrukcyjna- wznoszenie budowli z klocków

  • Zabawa rzutna „Hop, rzuć do mnie”

  • Zabawa usprawniająca motorykę mała- lepienie z plasteliny

  • Nauka piosenki oraz wierszyka z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka

Zajęcia główne:

  • Zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego- reperuję zabawki z dziadkiem

  • Rozmowa na temat dziadków

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „Naprawiamy zabawki”

  • Praca plastyczno techniczna „Pudełko dla dziadka”

  • Wspólne sprzątanie miejsca pracy

  • Zabawa matematyczna „Liczymy guziki”

Środa: Portret babci.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa ortofoniczna „Wąż”

  • Ćwiczenia emisyjne „La, le ,li...”

  • Spacer/zajęcia sportowe

  • Język angielski

  • Nauka piosenki oraz wierszyka z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka


Zajęcia główne:

  • Zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego- portret babci

  • Moja babcia swobodne wypowiedzi dzieci

  • Zabawa słowna z pokazywaniem

  • Praca plastyczna „Portret babci”

  • Wspólne sprzątanie miejsca pracy

  • Wysłuchanie wiersza D. Gellner „Dla babci”

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy

Czwartek: Mój dziadek.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa orientacyjno- porządkowa „Gramy w piłkę z dziadkiem”

  • Zabawa bieżna „Slalom”

  • Zajęcia rytmiczne

  • Nauka piosenki oraz wierszyka z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka

  • Spacer/Zajęcia sportowe

Zajęcia główne:

  • Zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego- mój dziadek

  • Opisywanie wyglądu dziadków

  • Praca plastyczna „Portret Dziadka”

  • Wspólne sprzątanie miejsca pracy i umieszczenie portretów w galerii przedszkolnej

  • Wysłuchanie wiersza Doroty Gellener „Dla Dziadka”

  • Omówienie treści wiersza

Piątek: Święto Babci i Dziadka

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa z samochodami „Wyścigi samochodowe”

  • Zabawa ruchowa przy muzyce „Wirujące kolory”

  • Puzzle „Zabawy na śniegu”

  • Spacer/Zajęcia sportowe


Zajęcia główne:

  • Zajęcia społeczne - Święto Babci i Dziadka

  • Zabawa integracyjna „Iskierka”

  • Akademia z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

STYCZEŃ - IV TYDZIEŃ

Temat tygodnia : ZABAWA KARNAWAŁOWA

Poniedziałek: Kto szyje kostiumy na bal?

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa matematyczna „Karnawałowe rytmy”

  • Zabawa techniczno-oddechowa wykonanie składanki smoka z wyprawki

  • Zabawa „Papierowa piłka”

  • Zajęcia rytmiczne

Zajęcia główne:

  • Zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego - kto szyje kostiumy na bal ?

  • Wysłuchanie opowiadania „Przygotowanie do wielkiego balu”

  • Omówienie treści opowiadania

  • Zabawa usprawniająca motorykę małą „Tańcowała igła”

  • Zabawa orięntacyjno-porządkowa „Igła szyje, igła odpoczywa”

Wtorek: Z wizytą w pracowni krawieckiej

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa sensoryczna „Paluszkowe malunki”

  • Porównywanie przedmiotów

  • Co jest drewniane a co jest plastikowe?

  • Ćwiczenie kierunków „Prawa czy lewa?”

Zajęcia główne:

  • Z wizytą w pracowni krawieckiej

  • Zapoznanie się z pracą w pracowni krawieckie

  • Oglądanie ilustracji i narzędzi pracy krawcowej

  • Praca plastyczna „Album dla krawcowej”

  • Ćwiczenia koordynacji „Kółko i krzyżyk”

  • Zabawa rytmiczno-ruchowa „Skacząca piłeczka”

Środa: Maska karnawałowa

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa manipulacyjna „Koraliki i guziki”

  • Zabawa matematyczna z kostką

  • Zabawa mimiczna przy lusterku

  • Język angielski

Zajęcia główne:

  • Zajęcia społeczne-maska karnawałowa

  • Rozmowa na temat karnawału

  • Zabawa grafomotoryczna „Maski są różne”

  • Pogadanka „Dlaczego nosimy maski?”

  • Wysłuchanie wiersza „Karnawał”

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy

Czwartek: Dzień przytulania.
Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa paluszkowa „Gazetowe ciasto” -rozwijanie motoryki małej

  • Rytmika

  • Metoda naśladowcza „Domowe odgłosy”

  • Zabawa ruchowa „Obraz”

Zajęcia główne:

  • Zajęcia integracyjne - Dzień Przytulania

  • Powitanie w kole „Przytul mnie”

  • Zabawa integracyjna „Brzuszki się witają”

  • Pogadanka „Dlaczego się przytulamy?”

  • Zabawa ruchowa „Moja para”

  • Zabawa plastyczna „Kogo przytulam do swojego serduszka?”

Piątek: Przedszkolna zabawa karnawałowa

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa ruchowa „Śnieżynki w ogrodzie”

  • Zagadki słowne „Kto to taki?”

  • Zabawa w parach „Taniec na lodzie”

  • Spacer/zajęcia sportowe

Zajęcia główne:

  • Zajęcia ruchowe - przedszkolna zabawa karnawałowa

  • Zabawa „Powitanie na dywanie”

  • Ćwiczenie spostrzegawczości „Kto zniknął?”

  • Prezentacja strojów karnawałowych „Przedszkolna parada”

  • Zabawy taneczne przy muzyce

  • Poczęstunek