PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - STYCZEŃ
Archiwum » PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - STYCZEŃ
PLAN WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNY
NA MIESIĄC GRUDZIEŃ/ STYCZEŃ
I TYDZIEŃ
TEMAT TYGODNIA: Szczęśliwego Nowego Roku!
Poniedziałek: Witamy cię, Nowy Roku.
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa ruchowa „ Razem jest wesoło”.
-
Ćwiczenia poranne.
-
Zabawa „ Mały miś multiinstrumentalista”.
-
Zabawa „ Podobieństwa i różnice”.
-
Zajęcia rytmiczne.
Zajęcia główne
-
Pogadanka „ Jak żegnamy stary rok kalendarzowy i witamy Nowy Rok?”.
-
Zabawa ruchowa „ Witamy cię, Nowy Roku”.
-
Wykonanie ćwiczenia z KP2 – rysowanie po śladzie i malowanie obrazka farbą.
-
Zabawa oddechowa „ Balony”.
-
Improwizacja ruchowa „ Taniec na Nowy Rok”.
-
Praca techniczna „ Papierowe fajerwerki”.
-
Wspólne sprzątanie miejsca pracy.
-
Prezentacja zegara i zapoznanie ze sposobem działania tego urządzenia.
Wtorek: Noworoczne życzenia.
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa rozwijająca zmysł równowagi „ Woreczek na głowie”.
-
Ćwiczenia poranne.
-
Zabawa rozwijająca orientację wzrokowo-ruchową „ Wzorki”.
-
Zabawa manualna „ Gwiazdki”.
Zajęcia główne
-
Pogadanka „ Życzenia noworoczne”.
-
Zabawa słowna „ Życzę ci ...”
-
Praca techniczna „ Kartka noworoczna”.
-
Ćwiczenia rozwijające motorykę małą – kreślenie gwiazd.
Środa: Noworoczny taniec.
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „ Słuchamy trójkąta”.
-
Rymowanka „ Misiu, przegoń straszne sny”.
-
Ćwiczenia poranne.
-
Zabawa integracyjna „ Ogrzewam kuleczkę”.
-
Język angielski.
Zajęcia główne
-
Wysłuchanie wiersza Bożeny Formy „ Karnawałowa zabawa”.
-
Rozmowa na temat treści wiersza.
-
Zabawa taneczna „ Tańcz tak jak ja”.
-
Praca techniczna „ Maska na bal”.
-
Wspólne sprzątanie miejsca pracy.
-
Zabawa grupowa „ Tańce w maskach”.
Czwartek: Mija czas – tik-tak.
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa „ Jaki to kolor”?
-
Realizacja zabawy rytmicznej do piosenki „ Krasnoludek”.
-
Ćwiczenia poranne
-
Zabawa ruchowa z mocowaniem „ Najsilniejsi”.
-
Zajęcia rytmiczne.
Zajęcia główne
-
Zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego- mija czas – tik-tak.
-
Rozmowa kierowana na temat sposobów odmierzania czasu.
-
Wspólne dzielenie się spostrzeżeniami na temat zegarów i zegarków, ich wyglądu i sposobu działania.
-
Wysłuchanie wiersza Bożeny Formy „ Różne zegary”.
-
Omówienie treści wiersza.
-
Praca plastyczno - techniczna „ Zegar”.
-
Zabawy konstrukcyjne – tworzenie budowli z klocków.
Piątek: Cztery pory roku.
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Ćwiczenia usprawniające motorykę małą – wycinanie figur geometrycznych po śladzie.
-
Śpiewanie poznanych piosenek.
-
Zabawa rozwijająca procesy myślowe „ Moje skojarzenia”.
-
Ćwiczenia poranne.
Zajęcia główne
-
Zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego – cztery pory roku.
-
Wysłuchanie zgadywanki Maciejki Mazan „ Cztery pory roku”.
-
Omówienie zgadywanki.
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „ Pory roku”.
II TYDZIEŃ
TEMAT TYGODNIA: Sport zimą.
Poniedziałek: Jakie znamy sporty zimowe?
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa ruchowa ze śpiewem „ Julianka”.
-
Zabawa ruchowo-integracyjna „ Tańczące koło”.
-
Praca nad warstwą tekstową piosenki „ Ale mam dziadków”.
-
Zajęcia rytmiczne.
Zajęcia główne
-
Zajęcia społeczne – jakie znamy sporty zimowe?
-
Wprowadzenie w tematykę zajęć – swobodna rozmowa na temat zabaw zimowych.
-
Prezentacja obrazkowa sportów zimowych.
-
Wykonanie ćwiczenia z KP2- utrwalanie umiejętności przeliczania do 6.
-
Wysłuchanie opowiadania Agnieszki Frączek „ Łyżwiarskie marzenia Hopsa”.
-
Rozmowa na temat opowiadania.
-
Zabawa ruchowa „ Tor hokejowy”.
Wtorek: Jak dbamy o bezpieczeństwo zimą?
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa „ Muzyka na wyjątkowe chwile”.
-
Śpiewanie piosenki „ Ale mam dziadków”.
-
Ćwiczenia poranne.
-
Zabawa konstrukcyjna „ Makaronowe kompozycje”.
Zajęcia główne
-
Zajęcia społeczne – jak dbamy o bezpieczeństwo zimą?
-
Rozmowa na temat bezpiecznego zachowania podczas zabaw zimowych.
-
Zabaw ruchowa „ Lodowisko”- ćwiczenie z wykorzystaniem chusty animacyjnej.
-
Wykonanie ćwiczenia z KP2- rozwijanie spostrzegawczości i układanie obrazków według kolejności wydarzeń.
-
Zabawa ruchowa „ Bitwa na śnieżki”.
-
Zabawa plastyczna „ Pada, pada śnieg”.
Środa: Jak ubiorę się na sanki?
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Ćwiczenia poranne.
-
Zabawa matematyczna z porównywaniem wielkości różnych przedmiotów „ Małe i duże”.
-
Zagadki ruchowe „ Zwierzęce kalambury”.
-
Śpiewanie piosenki „ Ale mam dziadków”.
-
Język angielski.
Zajęcia główne
-
Zajęcia społeczne – jak ubiorę się na sanki?
-
Pogadanka „ Zimowa garderoba” - omówienie garderoby niezbędnej podczas zimowego wyjścia do ogrodu.
-
Zabawa tematyczna „ Na cebulkę” - ubieranie misia.
-
Zabawa ze wskazywaniem części ciała „ Pokaż gdzie...”.
-
Zabawa integracyjna „ Potrafimy się ubrać” - rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
-
Zabawa naśladowcza „ Ubieramy się”.
Czwartek: Dzień wolny od zajęć. Święto Trzech Króli.
Piątek: Zimo, wsiadaj na sanki!
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa plastyczno-techniczna „ Szkatułka”.
-
Ćwiczenia poranne.
-
Śpiewanie piosenki „ Ale mam dziadków”.
-
Zabawa manipulacyjna „ Gładkie i miękkie”.
Zajęcia główne
-
Zajęcia techniczne z wykorzystaniem tekstu literackiego – zimo, wsiadaj na sanki!
-
Zabawa integracyjna „ Jadą, jadą sanie”.
-
Układanka obrazkowa przy stolikach - „ Sanki”.
-
Wysłuchanie wiersza Doroty Gellner „ Zima”.
-
Rozmowa inspirowana wierszem.
-
Zabawa konstrukcyjna „ Sanie dla Pani Zimy”.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
STYCZEŃ
Tydzień III TYDZIEŃ
Temat tygodnia:Moi dziadkowie.
Poniedziałek: Z babcią nigdy się nie nudzę.
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa słowna „Smakołyki babci”
-
Zabawa tropiąca „Gdzie się ukryła śnieżna gwiazdka?”
-
Zajęcia rytmiczne
-
Nauka piosenki oraz wierszyka z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka
Zajęcia główne:
-
Zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego- z babcią nigdy się nie nudzę
-
Rozmowa na temat babć
-
Zabawa ruchowa „Ciasteczka babci”
-
Wysłuchanie inscenizacji Doroty Gellner „Prezenty dla babci”
-
Omówienie treści wiersza
-
Praca plastyczna „Serduszko dla babci”
Wtorek: Reperuję z dziadkiem zabawki.
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa konstrukcyjna- wznoszenie budowli z klocków
-
Zabawa rzutna „Hop, rzuć do mnie”
-
Zabawa usprawniająca motorykę mała- lepienie z plasteliny
-
Nauka piosenki oraz wierszyka z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka
Zajęcia główne:
-
Zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego- reperuję zabawki z dziadkiem
-
Rozmowa na temat dziadków
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Naprawiamy zabawki”
-
Praca plastyczno techniczna „Pudełko dla dziadka”
-
Wspólne sprzątanie miejsca pracy
-
Zabawa matematyczna „Liczymy guziki”
Środa: Portret babci.
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa ortofoniczna „Wąż”
-
Ćwiczenia emisyjne „La, le ,li...”
-
Spacer/zajęcia sportowe
-
Język angielski
-
Nauka piosenki oraz wierszyka z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka
Zajęcia główne:
-
Zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego- portret babci
-
Moja babcia swobodne wypowiedzi dzieci
-
Zabawa słowna z pokazywaniem
-
Praca plastyczna „Portret babci”
-
Wspólne sprzątanie miejsca pracy
-
Wysłuchanie wiersza D. Gellner „Dla babci”
-
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy
Czwartek: Mój dziadek.
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa orientacyjno- porządkowa „Gramy w piłkę z dziadkiem”
-
Zabawa bieżna „Slalom”
-
Zajęcia rytmiczne
-
Nauka piosenki oraz wierszyka z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka
-
Spacer/Zajęcia sportowe
Zajęcia główne:
-
Zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego- mój dziadek
-
Opisywanie wyglądu dziadków
-
Praca plastyczna „Portret Dziadka”
-
Wspólne sprzątanie miejsca pracy i umieszczenie portretów w galerii przedszkolnej
-
Wysłuchanie wiersza Doroty Gellener „Dla Dziadka”
-
Omówienie treści wiersza
Piątek: Święto Babci i Dziadka
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa z samochodami „Wyścigi samochodowe”
-
Zabawa ruchowa przy muzyce „Wirujące kolory”
-
Puzzle „Zabawy na śniegu”
-
Spacer/Zajęcia sportowe
Zajęcia główne:
-
Zajęcia społeczne - Święto Babci i Dziadka
-
Zabawa integracyjna „Iskierka”
-
Akademia z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
STYCZEŃ - IV TYDZIEŃ
Temat tygodnia : ZABAWA KARNAWAŁOWA
Poniedziałek: Kto szyje kostiumy na bal?
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa matematyczna „Karnawałowe rytmy”
-
Zabawa techniczno-oddechowa wykonanie składanki smoka z wyprawki
-
Zabawa „Papierowa piłka”
-
Zajęcia rytmiczne
Zajęcia główne:
-
Zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego - kto szyje kostiumy na bal ?
-
Wysłuchanie opowiadania „Przygotowanie do wielkiego balu”
-
Omówienie treści opowiadania
-
Zabawa usprawniająca motorykę małą „Tańcowała igła”
-
Zabawa orięntacyjno-porządkowa „Igła szyje, igła odpoczywa”
Wtorek: Z wizytą w pracowni krawieckiej
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa sensoryczna „Paluszkowe malunki”
-
Porównywanie przedmiotów
-
Co jest drewniane a co jest plastikowe?
-
Ćwiczenie kierunków „Prawa czy lewa?”
Zajęcia główne:
-
Z wizytą w pracowni krawieckiej
-
Zapoznanie się z pracą w pracowni krawieckie
-
Oglądanie ilustracji i narzędzi pracy krawcowej
-
Praca plastyczna „Album dla krawcowej”
-
Ćwiczenia koordynacji „Kółko i krzyżyk”
-
Zabawa rytmiczno-ruchowa „Skacząca piłeczka”
Środa: Maska karnawałowa
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa manipulacyjna „Koraliki i guziki”
-
Zabawa matematyczna z kostką
-
Zabawa mimiczna przy lusterku
-
Język angielski
Zajęcia główne:
-
Zajęcia społeczne-maska karnawałowa
-
Rozmowa na temat karnawału
-
Zabawa grafomotoryczna „Maski są różne”
-
Pogadanka „Dlaczego nosimy maski?”
-
Wysłuchanie wiersza „Karnawał”
-
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy
Czwartek: Dzień przytulania.
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa paluszkowa „Gazetowe ciasto” -rozwijanie motoryki małej
-
Rytmika
-
Metoda naśladowcza „Domowe odgłosy”
-
Zabawa ruchowa „Obraz”
Zajęcia główne:
-
Zajęcia integracyjne - Dzień Przytulania
-
Powitanie w kole „Przytul mnie”
-
Zabawa integracyjna „Brzuszki się witają”
-
Pogadanka „Dlaczego się przytulamy?”
-
Zabawa ruchowa „Moja para”
-
Zabawa plastyczna „Kogo przytulam do swojego serduszka?”
Piątek: Przedszkolna zabawa karnawałowa
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa ruchowa „Śnieżynki w ogrodzie”
-
Zagadki słowne „Kto to taki?”
-
Zabawa w parach „Taniec na lodzie”
-
Spacer/zajęcia sportowe
Zajęcia główne:
-
Zajęcia ruchowe - przedszkolna zabawa karnawałowa
-
Zabawa „Powitanie na dywanie”
-
Ćwiczenie spostrzegawczości „Kto zniknął?”
-
Prezentacja strojów karnawałowych „Przedszkolna parada”
-
Zabawy taneczne przy muzyce
-
Poczęstunek