PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - PAŹDZIERNIK
Archiwum » PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - PAŹDZIERNIK
PAŹDZIERNIK
TEMAT TYGODNIA: PANI JESIEŃ
Poniedziałek : Przyszła jesień
Aktywność poranna i popołudniowa
-
„Rzucamy kasztanki”- ćwiczenie celności
-
Poranek muzyczny: Gimnastyka Hopsa- Jesień, realizacja ruchem elementów muzyki
-
Zabawa muzyczno-ruchowa „Dzień dobry, witaj, cześć”
-
Prezentacja piosenki „Jesienne słoneczko”
-
Ćwiczenia poranne
Zajęcia główne
-
Zabawa ruchowa „Powitanka”
-
„Cztery pory roku”- omówienie pór roku
-
Zabawa słuchowa „Kasztanki”
-
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy- uzupełnienie układu owoców jesieni według wzoru
-
Praca plastyczno-techniczna „Płaszcz pani jesieni”
Wtorek: Jesienny wicherek
Aktywność poranna i popołudniowa
-
„Przeliczamy żołędzie”- ćwiczenie matematyczne
-
Praca nad warstwą tekstową piosenki „Jesienne słoneczko”
-
Śpiewanie piosenki „ Hops czterolatek”
-
Ćwiczenia poranne
-
Zabawa rozwijająca zmysł równowagi „Krawędź dachu”
Zajęcia główne
-
„Wietrzyk”- zabawa oddechowa służąca wydłużeniu fazy wydechu
-
Wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan „Jesienny wicherek”
-
Rozmowa na temat treści wiersza
-
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy – liczenie w zakresie 5
-
Zabawa z wstążkami „Wietrzyk”
-
Praca plastyczno-techniczna „Drzewko na wietrze”
-
Zabawa orientacyjno- porządkowa „Drzewa”
Środa: Deszczyk kapie: kap! Kap!
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Ćwiczenia rozwijające spostrzegawczość „Obrazki „
-
Zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence „Jesienne słoneczko”
-
Ćwiczenia poranne
-
Zabawa usprawniająca aparat mowy „Klaun”
-
Zabawa rytmiczna z rymowanką „Siała baba mak”
Zajęcia główne
-
Zabawa paluszkowa: kap! Kap!
-
Paraca plastyczno- techniczna „Chmurka”
-
Ćwiczenia polegające na kategoryzowaniu „Krople deszczu”
-
Zabawa „Grająće drewno”
Czwartek: Gdzie mieszka wiewiórka?
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Skoki”
-
Zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence „Jesienne słoneczko”
-
Zabawa „Grające drewno”
-
Śpiewanie piosenki „Jesienne słoneczko”
-
Ćwiczenia poranne
-
Ćwiczenia usprawniające motorykę małą- „Kolorowa kartka”
-
Plastelinowe stworki
Zajęcia główne
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Wiewiórki”
-
Wysłuchanie wiersza „Wiewiórka”
-
Rozmowa na temat treści wiersza
-
„Jak wygląda wiewiórka?”- prezentacja fotografii przedstawiającej wiewiórkę
-
Praca plastyczno-techniczna „Ogon wiewiórki”
-
Wykonanie składanki- jeżyka
Piątek: Dywan jesieni
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa rozwijająca zmysł równowagi „Piłki na łyżkach”
-
Zabawa rytmiczna do nagrania „Pani Jesień”
-
Śpiewanie piosenki „jesienne słoneczko”
-
Ćwiczenia poranne
-
„Wstążki”- ćwiczenie polegające na porównywaniu długości
Zajęcia główne
-
„Każdy liść jest inny”- prezentacja liści o różnych kształtach, wspólne nazywanie drzew, z których pochodzą
-
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Rytmy jesienne”
-
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy
-
Praca plastyczna „Pieczątki z liści”
TEMAT TYGODNIA: SMACZNE OWOCE I WARZYWA
Poniedziałek: Jesienna sałatka. Światowy Dzień Drzewa
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa orienatacyjno-porządkowa „Kolory”
-
Zabawa „Grające drewno”
-
Zabawa muzyczno-ruchowa „Dzień dobry, witaj, cześć”
-
Śpiewanie piosenki „Jesienne słoneczko”
-
Ćwiczenia poranne
Zajęcia główne
-
„Mój ulubiony owoc”- wypowiedzi dzieci o ulubionych owocach
-
Zabawa słowna „Moje ulubione warzywo”
-
Zabawa słowna „Co to jest ?”
-
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy- utrwalanie nazw warzyw
-
Praca plastczno-techniczna „wydzieranki”
-
Wykonanie składanki „jabłka”
Wtorek: Ziemniaczane ludki
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa ruchowa „ Tik-tak”
-
Zabawy muzyczno-ruchowe „Marsz Hopsa i Pląsy Hopsa”
-
Spiewanie piosenki „Jesienne słoneczko”
-
Ćwiczenia poranne
-
Zabawa ruchowo-naśladowcza „Zrób to co ja!”
Zajęcia główne
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Ziemniaczki”
-
Zabawa usprawniające mięśnie twarzy „Śmieszne minki”
-
Zabawa techniczna „Ziemniaczane ludki”
-
Zabawa rozwijająca celność „ziemniak do koszyka”
Środa: Witaminki
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Ćwiczenia rozwijające zmysł równowagi „Tup-tup”
-
Zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence „Jesienne słoneczko”
-
Zabawa rytmiczna „ Moja mama ma na imię...”
-
Ćwiczenia poranne
Zajęcia główne
-
„Pogadanka witaminowa”- wyjaśnienie znaczenia witamin dla naszego zdrowia
-
„Smak owoców”- próbowanie owoców i określenie ich smaku
-
Zabawa plastyczna połączona z wyrażanieniem emocji „Witoludek”
-
Zabawa grupowa „ Co to jest ?”
-
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Szukamy się”
Czwartek: Warzywna niespodzianka. Dzień Edukacji Narodowej
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Kotek psotek”
-
Śpiewanie piosenki „Jesienne słoneczko”
-
Ćwiczenia poranne
-
Ćwiczenia usprawniające motorykę małą „Radosne ludziki”
Zajęcia główne
-
Praca plastyczno-techniczna „Marchewka”- przygotowanie prezentu dla nauczyciela
-
Rozwiązywanie zagadki słownej
-
Pogadanka na temat buraka , wymienianie potraw przyrządzanych z tego warzywa
-
Zabawa plastyczna „Burak”- lepienie buraka z masy solnej
Piątek: Na targu
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa matematyczna „ Kasztanki”
-
Zabawa rytmiczna „Owoce i warzywa”
-
Śpiewanie piosenki „Jesienne słoneczko”
-
Ćwiczenia poranne
-
Zabawa konstrukcyjna „Mój domek”
Zajęcia główne
-
Wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej „Zakupy na straganie”
-
Rozmowa na temat treści opowiadania
-
Zabawa matematyczna „Zakupy na straganie”
-
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy
-
Praca plastyczna „Moje ulubione warzywo”
TEMAT TYGODNIA: LUBIĘ ZWIERZĘTA
Poniedziałek: Dzień kundelka
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „powtórz”
-
Zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence „Pies sportowiec”
-
Śpiewanie piosenki „Jesienne słoneczko”
-
Ćwiczenia poranne
-
Zabawa ruchowa z szarfą „kto wygra?”
Zajęcia główne
-
„Jak opiekować się swoim pupilem?” – rozmowa kierowana
-
„Kim jest weterynarz?” – pogadanka o pracy lekarza leczącego zwierzęta
-
Zabawa ruchowa „czeszemy pieska”
-
Praca techniczna „piesek”
-
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy – przyporządkowywanie zwierząt do miejsc w których żyją
Wtorek: Mój przyjaciel zwierzak
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze „Odgłosy zwierząt”
-
Zabawa ruchowa „smaczne owoce i warzywa”
-
Prezentacja piosenki „Pies sportowiec”
-
Ćwiczenia poranne
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Pieski do budy”
Zajęcia główne
-
„Mój zwierzak”- wypowiedzi dzieci
-
„Domki zwierząt” – pogadanka słowna
-
Praca techniczna „Mieszkanko dla mojego pupila”
-
Zabawa ruchowa „Spacer z psem”
-
Wykonanie składanki – pieska
Środa: Kocie zabawy
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa ruchowa „włóczka”
-
Ćwiczenia poranne
-
Zabawa grupowa „koci język”
-
Wznoszenie budowli z klocków, budowanie mieszkania dla kotów
Zajęcia główne
-
„Kot” – pogadanka
-
Zabawa dźwiękonaśladowcza „Koci śmiech”
-
Zabawa rozwijająca motorykę małą „Pompon dla kota”
-
Zabawy z pomponem – zabawa ruchowa
-
Zabawa rozwijająca celność rzutu „Do celu”
-
Zabawa rytmiczna „Duży pies i mały pies”
Czwartek: Jak rozmawiają zwierzęta?
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Układanie w całości pociętych sylwetek zwierząt
-
Śpiewanie piosenki „Pies sportowiec”
-
Ćwiczenia poranne
-
Ćwiczenia usprawniające motorykę małą – lepienie z plasteliny ulubionych zwierzątek
Zajęcia główne
-
„Moje zwierzątka” – pogadanka
-
Zabawy z głosem „Kto to?”
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zwierzaki”
-
Opowieść ruchowa „Kocia przygoda”
-
Wykonanie ćwiczeń z kart pracy
-
Praca techniczna „Kolorowa Papuga
Piątek: Kolorowe rybki
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa ruchowa „Uciekaj rybko”
-
Zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence „Pies sportowiec”
-
Śpiewanie piosenki „Jesienne słoneczko”
-
Ćwiczenia poranne
-
Zabawa ruchowa „Rybi taniec”
Zajęcia główne
-
„Rybki” – pogadanka na temat ryb
-
Zabawa grupowa „Śmieszne minki rybki”
-
Praca plastyczna „Kolorowe Rybki”
-
Zabawa orientacyjno porządkowa „Rybki do domu”
-
Zabawa matematyczna „Muszle”
TEMAT TYGODNIA: OSZCZĘDZAMY
Poniedziałek: Moja skarbonka
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Świnka”
-
Zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence „Pies sportowiec”
-
Śpiewanie piosenki „Pies sportowiec”
-
Ćwiczenia poranne
-
Zabawa usprawniająca motorykę małą „Monety”
-
Zabawa matematyczna „Grosiki”
Zajęcia główne
-
„Pieniążki” – pogadanka
-
„Dlaczego należy oszczędzać pieniądze?” – rozmowa kierowana
-
Praca plastyczno techniczna „Moja skarbonka”
-
Praca techniczna „Moja moneta”
Wtorek: Oszczędzamy wodę
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa tropiąca „ukryty skarb”
-
Zabawa „Lubię zwierzęta”
-
Ćwiczenia poranne
-
Zabawa z piłką „Podaj piłeczkę”
-
Zabawa oddechowa służąca wydłużeniu wydechu „Dmuchamy na piórka”
Zajęcia główne
-
„Oszczędzamy wodę” – pogadanka o potrzebie oszczędnego gospodarowania wodą
-
Zabawa ruchowa „Szybki prysznic”
-
Zabawa badawcza „Woda”
-
Zabawa ruchowo-naśladowcza „Myję zęby”
-
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy
Środa: Gasimy światło
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Deszczcyk”
-
Zabawa rytmiczna „Duży pies i mały pies”
-
Ćwiczenia poranne
-
Zabawa usprawniająca motorykę małą „Kolorowe kule”
-
Zabawa słowna „Skojarzenia”
Zajęcia główne
-
„Prąd” – pogadanka
-
Zapoznanie ze znakiem ostrzegawczym „Uwaga! Prąd!”
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Gasimy światło”
-
Zabawa oddechowa służąca wydłużeniu fazy wydechu „Świeczki”
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Szybki prąd”
Czwartek: Tik-Tak, szybko leci czas!
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa ortofoniczna – naśladowanie odgłosu zegara
-
Zabawa rytmiczn „Puk, puk”
-
Śpiewanie piosenki „Pies sportowiec”
-
Ćwiczenia poranne
-
Ćwiczenie rozwijające spostrzegawczość – układanie w całość pociętych obrazków
Zajęcia główne
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Która godzina?”
-
„Oszczędność czasu” – pogadanka na temat konieczności oszczędzania czasu
-
Zabawa ruchowa „Pomagamy młodszym”
-
Praca techniczna „Zegar”
Piątek: Lista zakupów. Halloween
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
-
Zabawa muzyczno-ruchowa z maszerowaniem „Marsz Hopsa”
-
Ćwiczenia poranne
-
Ćwiczenia usprawniające motorykę małą – nawlekanie przez sznurek koralików i ich przeliczenie
Zajęcia główne
-
Wyjaśnienie dziaciom potrzeby robienia listy zakupów
-
„Produkty spożywcze” – pogadanka
-
„Robimy listę zakupów” – rysowanie potrzebnych produktów
-
Zabawa w sklep „Zakupy”
-
Wykonanie ćwiczeń z kart pracy