PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ PAŹDZIERNIK
Aktualności » PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ PAŹDZIERNIK
Temat tygodnia : Moja rodzina
I TYDZIEŃ
Poniedziałek : Portret rodzinny
Aktywność poranna i popołudniowa :
· zabawa tematyczna „Rodzina”
· ćwiczenia poranne
· zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa „Ptaszki w gniazdkach”
· ćwiczenie plastyczne – rysowanie najbliższej rodziny
Zajęcia główne :
·wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej „Portret rodzinny”
·zabawa rytmiczno -słuchowa „Sylaby”- dzielenie słów na sylaby
Wtorek : Nasze domy
Aktywność poranna i popołudniowa :
·ćwiczenie graficzne „Domek” - rysunek po śladzie
·zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem małych i dużych klocków
·ćwiczenia poranne
·zabawy rytmiczne przy muzyce
·zabawy twórcze, manipulacyjne
·zabawa słowna „Zdrobnienia”
Zajęcia główne :
·rozmowa na temat domów, w których mieszkają ludzie
·wypowiedzi dzieci na temat wyglądu ich domów
·oglądanie zdjęć domów różnej konstrukcji
·zabawa plastyczna „Domek”
·zagadki słuchowe
·zabawa ruchowa „Domki”
Środa : Przedszkolny rytm
Aktywność poranna i popołudniowa :
·zabawa plastyczna- rysowanie mamy lub taty
·swobodne wypowiedzi na temat rodziców i wykonanych prac
·ćwiczenia poranne
·rozmowy na temat obrazków przedstawiających mamę mamę lub tatę podczas wykonywania różnych czynności domowych
·zabawa ruchowa „Po drabinie do domu”
·zabawa słuchowa „Zgadnij, kto mówi twoje imię ?”
·układanie sylwet osób z pociętych elementów; nazywanie części ciała
Zajęcia główne :
·zabawa ruchowa „Pociąg”
·zabawa rytmiczna „Rytm”
·zabawa dydaktyczno -manualna „Kolorowy pociąg”
·zabawa ortofoniczna „Jedzie pociąg”
·zabawy rytmiczne kształtujące reakcję na sygnał (ciszę) w muzyce oraz wyobraźnię słuchową
Czwartek : Kilkuosobowa rodzina
Aktywność poranna i popołudniowa :
·zabawa pantomimiczna „Co robi mama?”
·zabawa orientacyjno – porządkowa „ Tańczące liście”
·ćwiczenia poranne
·zabawa pantomimiczna „Co robi tata?”
·ćwiczenia w chodzeniu – zmienianie tempa i sposobu chodzenia
·zabawa tematyczna „Dom” z wykorzystanie rekwizytów z kącika lalek
Zajęcia główne :
·zabawa matematyczna „Policz członków rodziny” - rozwijanie umiejętności liczenia
·zabawa ruchowa „Rodzinki” - rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo- ruchowej
Piątek : Mój plastelinowy pomysł
Aktywność poranna i popołudniowa :
·zabawy ortofoniczna „Mucha”
·zabawa integracyjna „Na dywanie siedzi jeż”
·ćwiczenia poranne
·zabawa „Palce” - ćwiczenie w liczeniu
·zabawa ruchowa „Równowaga”
Zajęcia główne :
·rozmowa na temat sposobów i możliwości wykorzystania plasteliny
·zabawa plastyczna „Mam pomysł”
·zabawa rzutna „Piłka hop”
II TYDZIEŃ
Temat tygodnia : Światło czerwone, światło zielone
Poniedziałek : Dzień Drzewa
Aktywność poranna i popołudniowa :
·zabawa bieżna „Biegnij do drzewa”
·ćwiczenia poranne
·zabawa bieżna „Złap uciekający liść”
·zabawy sprawnościowe „Bieg z kasztanem w filiżance...”
Zajęcia główne :
·omówienie wyglądu i nazw wybranych drzew
·burza mózgów „Co dają nam drzewa?”
·zabawa dydaktyczna „Czy znasz drzewa ?” - oddzielenie zdjęć drzew iglastych od liściastych
·praca plastyczna z okazji Dnia Drzewa
Wtorek : Sygnalizacja świetlna
Aktywność poranna i popołudniowa :
·zabawa dydaktyczna „Sygnalizacja świetlna”
·zabawa manualna „Ulica”
·ćwiczenia poranne
·zabawa dydaktyczna „Światła sygnalizacyjne”
·zabawa ruchowa „Jestem znakiem”
·zabawa orientacyjna „Znajdź kolor”
Zajęcia główne :
·rozmowa na temat znaczenia kolorów sygnalizacji świetlnej
·zabawa plastyczna „Wyklejamy sygnalizator”
·zabawa dydaktyczna „Podaj mi...”
·zabawa ruchowa „Pasażer”
Środa : Znaki drogowe
Aktywność poranna i popołudniowa :
·zabawa tematyczna „Ruch uliczny”
·rozmowa na temat pracy policjanta
·ćwiczenia poranne
·zabawa dydaktyczna „Kolory znaków drogowych”
·zabawy konstrukcyjne „Budujemy miasto”
·zabawa dramowa „Scenki na ulicy”
Zajęcia główne :
·oglądanie prezentacji multimedialnej o znakach drogowych oraz rozmowa na ich temat
·zabawa dydaktyczna „Kształty znaków drogowych „
·poznanie podstawowych znaków drogowych
·zabawa dydaktyczna „Ile boków ma ...”?
·zabawy rytmiczne
Czwartek : Uliczne dźwięki
Aktywność poranna i popołudniowa :
·zabawa ruchowa „Wywrotka”
·ćwiczenia poranne
·zabawa konstrukcyjna „Ułóż auto”
·zabawa „Jaki to samochód?”
·zabawa manualna „Wycinanka”
Zajęcia główne :
·zabawa logopedyczna „Naśladujemy dźwięki”
·zagadki słuchowe
·zabawa dydaktyczna „Odszukaj znak”
Piątek : Zebra – przejście dla pieszych
Aktywność poranna i popołudniowa :
·zabawa ruchowa „Złap czerwonego”
·zabawa plastyczna – kolorowanie szablonów znaków drogowych zgodnie z wzorem
·ćwiczenia poranne
·zabawa ruchowa „Ścieżka”
·zabawa „Ulica z klocków”
·zabawa ruchowa „Myjnia samochodowa”
Zajęcia główne :
·rozwiązywanie zagadek o ruchu drogowym
·praca plastyczna – malowanie farbą plakatową
·zabawa dydaktyczna „Jakiego znaku brakuje”
Tydzień III
Temat tygodnia:Jesień za oknem.
Poniedziałek: Magiczna różdżka Pani Jesieni.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Rozmowa sterowana na temat kolorów jesieni
Spacer / ćwiczenia poranne
Zajęcia rytmiczne
Ćwiczenia oddechowe „Jesienne drzewo”
Zajęcia główne:
Słuchanie opowiadania „Magiczna różdżka”
Rozmowa na temat opowiadania
Ćwiczenia plastyczne „Jesienny kapelusz”
Zabawa słuchowa „Co słyszysz?”
Zabawa emocjonalno-ruchowa „Uśmiechnij się”
Wtorek: Malowana jesień.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zabawa integracyjna „Powitanie”
Zabawa ćwicząca narząd mowy „Dmuchane wzorki”
Spacer / ćwiczenia poranne
Język angielski
Zajęcia główne:
Zabawa plastyczna „Odbijanki”
Ćwiczenie „Bąbelki” wzmacnianie aparatu artykulacyjnego
Zabawa orientacyjno - porządkowa „Słonie i mrówki”
Rozmowa na podstawie zdjęć przedstawiających jesień w parku i w lesie
Zabawa muzyczna jesienna orkiestra
Środa: Jesienny rytm.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zabawa ruchowa „Zwierzątka”
Spacer / ćwiczenia poranne
Zabawa dydaktyczna „Gdzie leży piłka?”
Zabawy konstrukcyjne
Zajęcia główne:
Zabawa rytmiczno-naśladowcza „Przedszkolny rytm”
Odczytywanie, konstruowanie i samodzielne układanie rytmów
Zabawa dydaktyczna „Mój rytm”
Wysłuchanie wierszyka „Jesienne zabawy”
Zabawy rytmiczne
Czwartek: Jesienne szu,szu,szu.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Układanie obrazków pociętych na części
Zabawa dydaktyczna „Co zniknęło?”
Spacer / ćwiczenia poranne
Rytmika
Zajęcia główne:
Oglądanie i słuchanie prezentacji na temat jesieni połączone ze słuchaniem odgłosów
Opowiastka ruchowa z elementami dźwiekonaśladowczymi
Zabawa dydaktyczna „Połącz połówki”
Zabawa wyciszająca w rytmie muzyki
Ćwiczenia spostrzegawczości wzrokowej „Co się zmieniło?”
Piątek: Dary lasu i parku.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zabawa dydaktyczna „Mały i duży”
Zabawa naśladowcza „Cień”
Zabawa „Wyszukiwanie darów jesieni”
Zabawa dramowa „Zwierzęta”
Zajęcia główne
Zagadki obrazkowe na temat darów jesieni
Układanie kompozycji,opisywanie darów jesieni
Zabawy z piłką połączona z wypowiadaniem skojarzeń na temat jesieni
Zabawa z elementami celowania „Rzut kasztanem”
Tydzień IV
Temat tygodnia: Nasze zabawki.
Poniedziałek: Moja ukochana zabawka.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Rozmowa na temat zabawek
Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ulubionych zabawek przyniesionych z domu
Zabawy dowolne według indywidualnego wyboru dzieci
Rysowanie kredkami „Moja ulubiona zabawka”
Zajęcia rytmiczne
Zajęcia główne:
Zabawa słowna „Powiedz coś miłego swojej zabawce”
Zagadki obrazkowe „Nazwij zabawkę”
Kolorowanie obrazków przedstawiających różne zabawki
Zabawa tradycyjna „Co zniknęło?”
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
Wtorek: Nowoczesne zabawki.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Prezentacja na temat nowoczesnych zabawek
Spacer/ćwiczenia poranne
Język angielski
Zajęcia główne:
Pokaz działania zabawki zdalnie sterowanej
Zabawa „Projektujemy zabawki”
Zabawa tradycyjna „Baloniku nasz malutki”
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
Kolorowanie kredkami
Środa: Zabawki naszych rodziców.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Oglądanie zdjęć przedstawiających dawne zabawki
Spacer/ćwiczenia poranne
Zabawa „Znajdź kolor”
Zajęcia główne:
Wyklejanie kawałkami papieru konturów dawnych zabawek
Zabawa tradycyjna „Rakieta”
Zabawa matematyczna „Policz ile?”
Zabawy dowolne
Czwartek: Zabawy tradycyjne.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Pogadanka na temat sposobów bawienia się bez zabawek
Rytmika
Zabawy tradycyjne „Kółko graniaste”
Zabawa słuchowa „Odgłosy zabawek”
Zajęcia główne:
Praca techniczna „Grzechotki”
Zabawa „Orkiestra perkusyjna”
Zabawa ruchowa z gestami i mimiką
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
Piątek: Jakimi zabawkami chcemy się bawić?
Aktywność poranna i popołudniowa:
Wysłuchanie opowiadania „Miś wesołek”
Rozmowa na temat opowiadania
Zabawa tradycyjna „Zgaduj zgadula,gdzie złota kula”
Spacer/zajęcia sportowe
Zajęcia główne:
Ćwiczenia w porównywaniu wielkości
Zabawa „Kółko graniaste”
Ćwiczenie spostrzegawczości „Co zniknęło?”
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
Rozmowa podsumowująca zajęcia w tym tygodniu