PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ PAŹDZIERNIK

Aktualności » PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ PAŹDZIERNIK

Temat tygodnia : Moja rodzina

I TYDZIEŃ

Poniedziałek : Portret rodzinny


Aktywność poranna i popołudniowa :

· zabawa tematyczna „Rodzina”

· ćwiczenia poranne

· zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa „Ptaszki w gniazdkach”

· ćwiczenie plastyczne – rysowanie najbliższej rodziny


Zajęcia główne :

·wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej „Portret rodzinny”

·zabawa rytmiczno -słuchowa „Sylaby”- dzielenie słów na sylaby


Wtorek : Nasze domy


Aktywność poranna i popołudniowa :

·ćwiczenie graficzne „Domek” - rysunek po śladzie

·zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem małych i dużych klocków

·ćwiczenia poranne

·zabawy rytmiczne przy muzyce

·zabawy twórcze, manipulacyjne

·zabawa słowna „Zdrobnienia”


Zajęcia główne :

·rozmowa na temat domów, w których mieszkają ludzie

·wypowiedzi dzieci na temat wyglądu ich domów

·oglądanie zdjęć domów różnej konstrukcji

·zabawa plastyczna „Domek”

·zagadki słuchowe

·zabawa ruchowa „Domki”



Środa : Przedszkolny rytm



Aktywność poranna i popołudniowa :

·zabawa plastyczna- rysowanie mamy lub taty

·swobodne wypowiedzi na temat rodziców i wykonanych prac

·ćwiczenia poranne

·rozmowy na temat obrazków przedstawiających mamę mamę lub tatę podczas wykonywania różnych czynności domowych

·zabawa ruchowa „Po drabinie do domu”

·zabawa słuchowa „Zgadnij, kto mówi twoje imię ?”

·układanie sylwet osób z pociętych elementów; nazywanie części ciała


Zajęcia główne :

·zabawa ruchowa „Pociąg”

·zabawa rytmiczna „Rytm”

·zabawa dydaktyczno -manualna „Kolorowy pociąg”

·zabawa ortofoniczna „Jedzie pociąg”

·zabawy rytmiczne kształtujące reakcję na sygnał (ciszę) w muzyce oraz wyobraźnię słuchową




Czwartek : Kilkuosobowa rodzina



Aktywność poranna i popołudniowa :

·zabawa pantomimiczna „Co robi mama?”

·zabawa orientacyjno – porządkowa „ Tańczące liście”

·ćwiczenia poranne

·zabawa pantomimiczna „Co robi tata?”

·ćwiczenia w chodzeniu – zmienianie tempa i sposobu chodzenia

·zabawa tematyczna „Dom” z wykorzystanie rekwizytów z kącika lalek



Zajęcia główne :

·zabawa matematyczna „Policz członków rodziny” - rozwijanie umiejętności liczenia

·zabawa ruchowa „Rodzinki” - rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo- ruchowej




Piątek : Mój plastelinowy pomysł



Aktywność poranna i popołudniowa :

·zabawy ortofoniczna „Mucha”

·zabawa integracyjna „Na dywanie siedzi jeż”

·ćwiczenia poranne

·zabawa „Palce” - ćwiczenie w liczeniu

·zabawa ruchowa „Równowaga”


Zajęcia główne :

·rozmowa na temat sposobów i możliwości wykorzystania plasteliny

·zabawa plastyczna „Mam pomysł”

·zabawa rzutna „Piłka hop”



II TYDZIEŃ

Temat tygodnia : Światło czerwone, światło zielone




Poniedziałek : Dzień Drzewa



Aktywność poranna i popołudniowa :

·zabawa bieżna „Biegnij do drzewa”

·ćwiczenia poranne

·zabawa bieżna „Złap uciekający liść”

·zabawy sprawnościowe „Bieg z kasztanem w filiżance...”



Zajęcia główne :

·omówienie wyglądu i nazw wybranych drzew

·burza mózgów „Co dają nam drzewa?”

·zabawa dydaktyczna „Czy znasz drzewa ?” - oddzielenie zdjęć drzew iglastych od liściastych

·praca plastyczna z okazji Dnia Drzewa




Wtorek : Sygnalizacja świetlna



Aktywność poranna i popołudniowa :

·zabawa dydaktyczna „Sygnalizacja świetlna”

·zabawa manualna „Ulica”

·ćwiczenia poranne

·zabawa dydaktyczna „Światła sygnalizacyjne”

·zabawa ruchowa „Jestem znakiem”

·zabawa orientacyjna „Znajdź kolor”




Zajęcia główne :

·rozmowa na temat znaczenia kolorów sygnalizacji świetlnej

·zabawa plastyczna „Wyklejamy sygnalizator”

·zabawa dydaktyczna „Podaj mi...”

·zabawa ruchowa „Pasażer”




Środa : Znaki drogowe



Aktywność poranna i popołudniowa :

·zabawa tematyczna „Ruch uliczny”

·rozmowa na temat pracy policjanta

·ćwiczenia poranne

·zabawa dydaktyczna „Kolory znaków drogowych”

·zabawy konstrukcyjne „Budujemy miasto”

·zabawa dramowa „Scenki na ulicy”



Zajęcia główne :

·oglądanie prezentacji multimedialnej o znakach drogowych oraz rozmowa na ich temat

·zabawa dydaktyczna „Kształty znaków drogowych „

·poznanie podstawowych znaków drogowych

·zabawa dydaktyczna „Ile boków ma ...”?

·zabawy rytmiczne




Czwartek : Uliczne dźwięki



Aktywność poranna i popołudniowa :


·zabawa ruchowa „Wywrotka”

·ćwiczenia poranne

·zabawa konstrukcyjna „Ułóż auto”

·zabawa „Jaki to samochód?”

·zabawa manualna „Wycinanka”



Zajęcia główne :

·zabawa logopedyczna „Naśladujemy dźwięki”

·zagadki słuchowe

·zabawa dydaktyczna „Odszukaj znak”




Piątek : Zebra – przejście dla pieszych



Aktywność poranna i popołudniowa :

·zabawa ruchowa „Złap czerwonego”

·zabawa plastyczna – kolorowanie szablonów znaków drogowych zgodnie z wzorem

·ćwiczenia poranne

·zabawa ruchowa „Ścieżka”

·zabawa „Ulica z klocków”

·zabawa ruchowa „Myjnia samochodowa”



Zajęcia główne :

·rozwiązywanie zagadek o ruchu drogowym

·praca plastyczna – malowanie farbą plakatową

·zabawa dydaktyczna „Jakiego znaku brakuje”

Tydzień III


Temat tygodnia:Jesień za oknem.



Poniedziałek: Magiczna różdżka Pani Jesieni.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Rozmowa sterowana na temat kolorów jesieni

  • Spacer / ćwiczenia poranne

  • Zajęcia rytmiczne

  • Ćwiczenia oddechowe „Jesienne drzewo”


Zajęcia główne:

  • Słuchanie opowiadaniaMagiczna różdżka”

  • Rozmowa na temat opowiadania

  • Ćwiczenia plastyczne „Jesienny kapelusz”

  • Zabawa słuchowa „Co słyszysz?”

  • Zabawa emocjonalno-ruchowa „Uśmiechnij się”


Wtorek: Malowana jesień.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa integracyjna „Powitanie”

  • Zabawa ćwicząca narząd mowy „Dmuchane wzorki”

  • Spacer / ćwiczenia poranne

  • Język angielski


Zajęcia główne:

  • Zabawa plastyczna „Odbijanki”

  • Ćwiczenie „Bąbelki” wzmacnianie aparatu artykulacyjnego

  • Zabawa orientacyjno - porządkowa „Słonie i mrówki”

  • Rozmowa na podstawie zdjęć przedstawiających jesień w parku i w lesie

  • Zabawa muzyczna jesienna orkiestra



Środa: Jesienny rytm.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa ruchowa „Zwierzątka”

  • Spacer / ćwiczenia poranne

  • Zabawa dydaktyczna „Gdzie leży piłka?”

  • Zabawy konstrukcyjne


Zajęcia główne:

  • Zabawa rytmiczno-naśladowcza „Przedszkolny rytm”

  • Odczytywanie, konstruowanie i samodzielne układanie rytmów

  • Zabawa dydaktyczna „Mój rytm”

  • Wysłuchanie wierszyka „Jesienne zabawy”

  • Zabawy rytmiczne



Czwartek: Jesienne szu,szu,szu.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Układanie obrazków pociętych na części

  • Zabawa dydaktyczna „Co zniknęło?”

  • Spacer / ćwiczenia poranne

  • Rytmika



Zajęcia główne:

  • Oglądanie i słuchanie prezentacji na temat jesieni połączone ze słuchaniem odgłosów

  • Opowiastka ruchowa z elementami dźwiekonaśladowczymi

  • Zabawa dydaktyczna „Połącz połówki”

  • Zabawa wyciszająca w rytmie muzyki

  • Ćwiczenia spostrzegawczości wzrokowej „Co się zmieniło?”


Piątek: Dary lasu i parku.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa dydaktyczna „Mały i duży”

  • Zabawa naśladowcza „Cień”

  • Zabawa „Wyszukiwanie darów jesieni”

  • Zabawa dramowa „Zwierzęta”



Zajęcia główne

  • Zagadki obrazkowe na temat darów jesieni

  • Układanie kompozycji,opisywanie darów jesieni

  • Zabawy z piłką połączona z wypowiadaniem skojarzeń na temat jesieni

  • Zabawa z elementami celowania „Rzut kasztanem”


Tydzień IV


Temat tygodnia: Nasze zabawki.



Poniedziałek: Moja ukochana zabawka.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Rozmowa na temat zabawek

  • Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ulubionych zabawek przyniesionych z domu

  • Zabawy dowolne według indywidualnego wyboru dzieci

  • Rysowanie kredkami „Moja ulubiona zabawka”

  • Zajęcia rytmiczne


Zajęcia główne:

  • Zabawa słowna „Powiedz coś miłego swojej zabawce”

  • Zagadki obrazkowe „Nazwij zabawkę”

  • Kolorowanie obrazków przedstawiających różne zabawki

  • Zabawa tradycyjna „Co zniknęło?”

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań



Wtorek: Nowoczesne zabawki.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Prezentacja na temat nowoczesnych zabawek

  • Spacer/ćwiczenia poranne

  • Język angielski


Zajęcia główne:

  • Pokaz działania zabawki zdalnie sterowanej

  • Zabawa „Projektujemy zabawki”

  • Zabawa tradycyjna „Baloniku nasz malutki”

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań

  • Kolorowanie kredkami



Środa: Zabawki naszych rodziców.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Oglądanie zdjęć przedstawiających dawne zabawki

  • Spacer/ćwiczenia poranne

  • Zabawa „Znajdź kolor”


Zajęcia główne:

  • Wyklejanie kawałkami papieru konturów dawnych zabawek

  • Zabawa tradycyjna „Rakieta”

  • Zabawa matematyczna „Policz ile?”

  • Zabawy dowolne

Czwartek: Zabawy tradycyjne.
Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Pogadanka na temat sposobów bawienia się bez zabawek

  • Rytmika

  • Zabawy tradycyjne „Kółko graniaste”

  • Zabawa słuchowa „Odgłosy zabawek”



Zajęcia główne:

  • Praca techniczna „Grzechotki”

  • Zabawa „Orkiestra perkusyjna”

  • Zabawa ruchowa z gestami i mimiką

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań




Piątek: Jakimi zabawkami chcemy się bawić?

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Wysłuchanie opowiadania „Miś wesołek”

  • Rozmowa na temat opowiadania

  • Zabawa tradycyjna „Zgaduj zgadula,gdzie złota kula”

  • Spacer/zajęcia sportowe



Zajęcia główne:

  • Ćwiczenia w porównywaniu wielkości

  • Zabawa „Kółko graniaste”

  • Ćwiczenie spostrzegawczości „Co zniknęło?”

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań

  • Rozmowa podsumowująca zajęcia w tym tygodniu