PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ PAŹDZIERNIK

Aktualności » PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ PAŹDZIERNIK

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

PAŹDZIERNIK

Tydzień I

Temat tygodnia : PRZYSZŁA JESIEŃ

Poniedziałek : Jak wygląda jesień?

Aktywność poranna i popołudniowa :

  • rytmika
  • ćwiczenie usprawniające motorykę małą „Wełniane kule”
  • ćwiczenia poranne i gimnastyczne

Zajęcia główne :

  • wprowadzenie do tematyki zajęć – rozwiązanie zagadki
  • zabawa “Jaka to pora roku?” – rozpoznawanie i nazywanie pór roku
  • “Przyszła jesień- zabawa muzyczno-ruchowa z klaskaniem
  • “Czy za oknem już jesień?” – opisywanie jesiennej pogody

Wtorek : Idziemy do parku - wycieczka

Aktywność poranna i popołudniowa :

  • ćwiczenia poranne / spacer
  • zabawa plastyczna „Okrągłe stempelki”
  • Zabawa „Okrągłe monety”
  • Zabawa matematyczna „Ile monet?”
  • Język angielski

Zajęcia główne :

  • Spacer po parku – obserwacja przyrody połączona z wyszukiwaniem darów jesieni
  • zabawa tropiąca „Skarby”
  • zorganizowanie jesiennego kącika przyrodniczego

Środa : Co włożę na jesienny spacer?

Aktywność poranna i popołudniowa :

  • ćwiczenia poranne / spacer
  • zabawa z pokazywaniem „Kostka z zadaniami”
  • zabawa z klasyfikowaniem “Owoce i warzywa”
  • zabawa ćwicząca koordynację wzrokowo-słuchową “Po linii”

Zajęcia główne :

  • rozmowa kierowana na temat pogody za oknem
  • obserwacja zmieniającej się przyrody
  • zabawa ruchowo-naśladowcza do wierszyka
  • zabawa „Jesienny spacer”
  • zabawa z klasyfikowaniem „Co pasuje?”
  • zabawa skoczna „Hop, przez kałużę”
  • praca plastyczna - ozdabianie sukienki Pani Jesieni

Czwartek: Jesienne barwy

Aktywność poranna i popołudniowa :

  • ćwiczenia poranne / rytmika
  • zabawa matematyczna „Jaka to cyfra?”
  • zabawa sensoryczna „Solne zawijasy”
  • ćwiczenie sprawności motoryki małej „Makaronowy wąż”

Zajęcia główne:

  • wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej „Kolorowe liście jeża”
  • „Kolorowe skarby jesieni” – zabawa z klasyfikowaniem
  • Zabawa „Tyle samo” – określanie liczebności zbiorów
  • Zabawa „Raz, dwa, trzy, policz ty!”

Piątek: Co nam smakuje?

Aktywność poranna i popołudniowa :

  • ćwiczenia poranne/spacer
  • zabawa konstrukcyjna „Wiejska zagroda”
  • zabawa orientacyjno-porządkowa z woreczkami „Woreczek”
  • zabawa sensoryczna „Co jest pod kocem?”

Zajęcia główne:

  • zabawa „Co jest w koszu?”
  • zabawa sensoryczna „Jaki to owoc” Jakie to warzywo?”- rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą węchu i dotyku
  • degustacja owoców i warzyw
  • „Dwie połowy”- łączenie połówek tego samego owocu lub warzywa

Tydzień II

Temat tygodnia : LUBIĘ OWOCE I WARZYWA

Poniedziałek : Witaminy dla maluszka

Aktywność poranna i popołudniowa :

  • rytmika
  • ćwiczenia poranne i gimnastyczne
  • zabawa sensoryczna „Morze”
  • zabawa matematyczna „Po dwa, po trzy”
  • masażyk „Piszę list”

Zajęcia główne :

  • teatrzyk do wiersza Maciejki Mazan „Pokłóciły się warzywa…”
  • dlaczego warto jeść owoce i warzywa? – rozmowa kierowana
  • „Owoce i warzywa” – klasyfikowanie
  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „Sałatka warzywna, sałatka owocowa”

Wtorek: Światowy Dzień Drzewa

Aktywność poranna i popołudniowa :

  • ćwiczenia poranne / spacer
  • język angielski
  • zabawa naśladowcza “Baletnica” – ćwiczenie chodu na palcach
  • zabawa matematyczna “Ile guzików?”
  • praca plastyczna “Malujemy drzewa”

Zajęcia główne :

  • wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej „Jak namalować drzewa”
  • jak zbudowane jest drzewo ? – zagadki obrazkowe
  • zabawa ruchowa „Ptaszki na drzewie”
  • zabawa ruchowa „Tlen na Ziemi”
  • poznawanie faktury kory drzewa

Środa : Czerwone jabłuszko

Aktywność poranna i popołudniowa :

  • ćwiczenia poranne / spacer
  • zabawa integracyjna „Krasnoludek”
  • zabawa matematyczna „Na herbatce”- przeliczanie, szacowanie

Zajęcia główne :

  • wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej „Opowieść o jabłonkach”
  • rozmowa kierowana na temat opowiadania
  • jak smakuje i wygląda jabłko? – poznanie właściwości jabłka
  • sad w różnych porach roku- dostrzeganie różnic w wyglądzie drzew w różnych porach roku
  • zabawa ruchowo-naśladowcza do piosenki „Czerwone jabłuszko”

Czwartek: Warzywa z masy solnej

Aktywność poranna i popołudniowa :

  • ćwiczenia poranne / rytmika
  • ćwiczenie rozpoznawania prawej i lewej strony
  • zabawa naśladowcza „Kucharz”- ćwiczenie dużych grup mięśniowych

Zajęcia główne:

  • zabawa ruchowa „Warzywny taniec”
  • wykonanie ćwiczenia – rozpoznawanie z czego można ugotować zupę, łączenie warzyw z garnkiem
  • „Solny warzywniak” – lepienie warzyw z masy solnej

Piątek: Dzień Edukacji Narodowej (Dzień nauczyciela)

Aktywność poranna i popołudniowa :

  • ćwiczenia poranne / spacer
  • zabawa „ W restauracji” – przeliczanie, szacowanie, rozwijanie umiejętności społecznych

Zajęcia główne:

  • zapoznanie z zawodem nauczyciela
  • zabawa dramowa „Jestem nauczycielem”
  • zabawa słowna „Dokończ zdanie”

Tydzień III

Temat tygodnia : MOJE ZWIERZĄTKO

Poniedziałek : Dzień kundelka

Aktywność poranna i popołudniowa :

  • rytmika
  • ćwiczenia poranne i gimnastyczne
  • „Młoteczek” – zabawa paluszkowa z przeliczaniem, ćwiczenie lateralizacji

Zajęcia główne :

  • Rozmowa kierowana na temat psów
  • Puzzle – układanie ilustracji przedstawiających psy
  • Zabawa orientacyjno-porządkowa “Kundelek śpi, kundelek spaceruje”

Wtorek: Czy psy chodzą do fryzjera?

Aktywność poranna i popołudniowa :

  • ćwiczenia poranne / spacer
  • język angielski
  • zabawa pantomimiczna “Sprzątamy salę”
  • zabawa ćwicząca celność “Wpadła piłeczka do koszyczka”
  • zabawa skoczna “Z Hopsem na spacerze”

Zajęcia główne :

  • poznanie zawodu groomera – fryzjera zwierząt
  • zabawa orientacyjno-porządkowa „Pies u fryzjera”
  • „Suszymy psa” –zabawa logopedyczna wydłużająca oddech
  • Ćwiczenie manualne „Psie strzyżenie”
  • Zabawa matematyczna „Kostki dla psa”

Środa: Konie i koniki

Aktywność poranna i popołudniowa :

  • ćwiczenia poranne / spacer
  • układanie sekwencji według rytmu
  • zabawy muzyczne „Grające drewno”
  • zabawa utrwalająca nazwy kolorów
  • „Mocne rączki”- ćwiczenia motoryki małej

Zajęcia główne:

  • zabawa logopedyczna – kląskanie językiem
  • zabawa ruchowa „Cwał”
  • oglądanie zdjęć przedstawiających konie, rozmowa na temat tych zwierząt
  • zabawa ruchowa „Źrebaki”

Czwartek: Pomagamy pieskom i innym zwierzakom

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • ćwiczenia poranne/rytmika
  • spacer
  • zabawa ruchowa „Dary jesieni”
  • zabawa ruchowa „Marsz i bieg”
  • „Warzywne stempelki” odbijanie pieczątek
  • zabawa matematyczna „Ile oczek”

Zajęcia główne:

  • Czy wszystkie zwierzęta mają domy ? Rozmowa
  • wysłuchanie wiersza „Smutny piesek”
  • rozmowa kierowana na temat wiersza

Piątek: Zwierzęta w naszych domach

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • ćwiczenia poranne/spacer
  • zabawa pantomimiczna „Jakie to zwierzę?”
  • „Jaki kolor ma...? „Zabawa z sylabizowaniem i nazywaniem kolorów
  • praca plastyczna „Kundel bury”

Zajęcia główne:

  • „Jakie to zwierzę?” rozpoznawanie odgłosów zwierząt
  • zabawa „Prawda czy fałsz”
  • zabawa paluszkowa „Pieski”
  • „Piłeczka do pieska” zabawa ćwicząca koordynację wzrokowo-ruchową

Tydzień IV

Temat tygodnia : POTRAFIĘ OSZCZĘDZAĆ

Poniedziałek: Jak oszczędzamy razem czas ?

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • ćwiczenia poranne/rytmika
  • spacer
  • masażyk-zabawa relaksująca
  • zabawa słuchowa „Kundel duży, kundel mały”
  • zabawa słuchowa „Lubię warzywa i owoce”

Zajęcia główne:

  • wysłuchanie opowiadania Maciejki Mazan „Marysia stonoga zatrzymuje czas”
  • rozmowa na temat opowiadania
  • zabawa ruchowa „Taniec igły z nitką”
  • zabawa pantomimiczna „W czym mogę pomóc mamie?”
  • zabawa naśladowcza „Pieczemy ciasto”

Wtorek: Dlaczego warto oszczędzać ?

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • ćwiczenia poranne/spacer
  • język angielski
  • zabawa ćwicząca lateralizację „Prawa do lewej”
  • zabawa porządkowa „Stańcie w koło”
  • „Jak się dzisiaj czuję?” zagadki mimiczne

Zajęcia główne:

  • rozmowa na temat oszczędzania
  • zabawa w sklep
  • masażyk „ Monety małe i duże”

Środa: Oszczędzamy wodę

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • ćwiczenia poranne/spacer
  • zabawa naśladowcza „Myjemy zęby”
  • zabawa z czworakowaniem „Koty spacerują, koty przeskakują”
  • zabawa matematyczna „Ile kropli wody?”
  • praca plastyczna „Oszczędzamy wode”

Zajęcia główne:

  • wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrkowskiej „Kapie woda”
  • rozmowa kierowana na temat wiersza
  • zabawa matematyczna z szacowaniem „Ile jest wody w kubeczku?”
  • zabawa naśladowcza „Bierzemy prysznic”
  • jaki smak ma woda? smakowanie wody

Czwartek: Oszczędzamy prąd

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • ćwiczenia poranne/rytmika
  • spacer
  • „Kiedy jem śniadanie?” zabawa z określeniem por dnia
  • ćwiczenia artykulacyjne
  • zabawa rozwijająca zdolność samodzielnego wypowiadania się

Zajęcia główne:

  • co to jest prąd? rozmowa kierowana
  • zabawa ruchowa „Płynie prąd w przewodach”
  • prezentacja multimedialna „Oszczędzamy wodę, prąd”
  • zabawa „Światła świecą”-ćwiczenia motoryki małej
  • rozmowa na temat urządzeń działających na prąd

Piątek: Szanujemy jedzenie

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • ćwiczenia poranne/spacer
  • zabawa „Chodź za mną-trójkąt”
  • zabawa rytmiczna „Oszczędna wiewiórka”

Zajęcia główne:

  • zabawa orientacyjno-porządkowa „Na zakupach”
  • rozmowa kierowana na temat konieczności szanowania jedzenia
  • prezentacja multimedialna na temat szanowania jedzenia
  • zabawa naśladowcza „Kanapka na śniadnie”
  • zabawa „Kto co lubi ?”

Poniedziałek: Zamek księżniczki

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • ćwiczenia poranne/rytmika
  • spacer
  • układanka z figur geometrycznych
  • zabawa rytmiczna „Słonie i mrówki”
  • zabawa pobudzająco-hamująca „Cebula”

Zajęcia główne:

  • rozwiązywanie zagadki
  • masażyk – ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • rozmowa kierowana „Kto mieszka w zamku?”
  • zabawa „Zamek księżniczki”

Wtorek: Halloween/ Bajkowi bohaterowie

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • ćwiczenia poranne/spacer
  • język angielski
  • zabawa integracyjna „Gwiazda”
  • „Co to za dźwięk” rozwijanie zmysłu słuchu

Zajęcia główne:

  • zabawy nadszedł czas, tańce i śpiewamy – halloween
  • rozwiązywanie zagadek o bajkowych bohaterach
  • zabawa matematyczna „Ilu krasnoludków miała Królewna Śnieżka”