PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - MAJ
Archiwum » PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - MAJ
Tydzień I
Temat tygodnia:Dzień flagi.
Poniedziałek: Dzień Flagi.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Biały lub czerwony"
Zabawa skoczna „Jak kangur”
Spacer/Zajęcia sportowe
Zajęcia rytmiczne
Zajęcia główne:
Zajęcia społeczne- Dzień Flagi .
Zabawa ruchowa „Skoczne powitanie”
Wysłuchanie fragmentów wiersza Moniki Niewielskiej „Mój świat”
Rozmowa inspirowana wierszem
Zabawa tropiąca „Flaga Polski”
Zabawa matematyczna „Flagi”
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy
Wtorek: Konstytucji 3 Maja .
Środa: Godło Polski.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zabawa usprawniająca motorykę małą „Białe i czerwone koraliki”
Spacer/Zajęcia ruchowe
Zabawa „Jestem orłem”
Zabawa tropiąca „Znajdź flagę”
Zajęcia główne:
Zajęcia społeczne w wykorzystaniem tekstu literackiego- godło Polski.
Wysłuchanie fragmentu wiersza Władysława Bełzy „Katechizm polskiego dziecka”
Rozmowa inspirowana wierszem
„Orzeł Biały ”-praca plastyczna
„Orzeł”- zabawa ruchowa
Czwartek: Stolica Polski.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Ćwiczenie grafomotoryczne „Mozaika z trójkątów"
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Gdzie jest syrena?”
„Moja syrenka”-zabawa usprawniająca motorykę mała
Rytmika
Zajęcia główne:
Zajęcia społeczne- stolica Polski
Zabawa integracyjna „Wycieczka”
Zabawa dydaktyczna „Pokaż na mapie ”
Pogadanka „Wiesz o swojej stolicy?”
„Śpiew syreny”- zabawa orientacyjno - porządkowa
Praca plastyczno-techniczna „Syrenka”
Piątek: Tańce polskie.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zabawy w parach"
Zabawa „Piękna nasza cała Polska”
Spacer/zajęcia sportowe
Zabawa ruchowa „Do norki”
Zajęcia główne:
Zajęcia społeczne -tańce polskie
Zabawa ruchowa „Taniec na powitanie”
Tańce polskie- prezentacja zdjęć strojów, omówienie wybranych tańców narodowych i nauka poloneza
Zabawa taneczna „Nasz polonez”
Tydzień II
Temat tygodnia:Lubię przyrodę.
Poniedziałek:Ogród botaniczny .
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zabawa sensoryczna „Jak smakuje miód"
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbieramy pyłek kwiatowy”
Zajęcia rytmiczne
Spacer/Zajęcia sportowe
Zajęcia główne:
Zajęcia społeczno przyrodnicze-ogród botaniczny
Zabawa ruchowa „Robimy zdjęcia”
„Poznajemy ogród botaniczny”
Zasady zachowania się w ogrodzie botanicznym
Praca plastyczna „Rośliny z ogrodu botanicznego
Wtorek: Zielnik
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zajęcia angielskiego
Zabawa grafomatoryczna „Różne kwiaty”
Zabawa tropiąca „Gdzie jest atlas ziół”
Zabawa oddechowa „Karteczki”
Zajęcia główne:
Zajęcia społeczno-przyrodnicze z wykorzystaniem tekstu literackiego- „Zielnik”
Wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan „Zielnik”
Rozmowa inspirowana wierszem
Wycieczka do parku
Porównywanie zebranych roślin z materiałami opisanymi w książkach botanicznych
„Nasza kolekcja” -przygotowanie roślin do zielnika
Zabawa ruchowa „Szukamy ziół”
Środa: Drzewa w lesie.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Spacer/zajęcia sportowe
Zabawa ruchowo- naśladowcza „Pozdrawiamy drzewa”
Zabawa pantomimiczna „Drzewo szumi! Drzewo choruje!”
Ćwiczenia grafomotoryczne „W co ubierają się drzewa?”
Zajęcia główne:
Zajęcia przyrodnicze -drzewa w lesie
Zabawa powitalna w kole
Rozmowa na temat zasad bezpieczeństwa poza terenem przedszkola
Wycieczka do lasu lub parku - „Co wiemy o drzewach?”
Praca plastyczno-techniczna „Drzewa w parku”
Czwartek: Czego potrzebują rośliny.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zabawa matematyczna „Ile płatków spadło z kwiatka?"
Usprawnianie mięśni twarzy „Koniki”
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Kolory”
Zajęcia rytmiczne
Spacer/Zajęcia sportowe
Zajęcia główne:
Zajęcia społeczno-przyrodnicze- czego potrzebują rośliny?
Zabawa integracyjna „Słońce”
Rozmowa tematyczna „Czego potrzebują rośliny?”
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy
Praca plastyczna „Jestem florystą”
Piątek:Zwierzęta na łące.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zabawa zręcznościowa „Bociany i żabki”
Zabawa na powitanie „Łąka się budzi”
Ćwiczenia grafomotoryczne „Leniwe ósemki”
Spacer/Zajęcia sportowe
Zajęcia główne:
Zajęcia społeczno-przyrodnicze z wykorzystaniem tekstu literackiego- „Zwierzęta na łące”
Pogadanka „Co to jest łąka?”
Wysłuchanie opowiadania Agnieszki Frączek „Pomocna niezapominajka”
Rozmowa na temat opowiadania
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy
Praca plastyczna „Biedroneczka”
Tydzień 3 PODWODNY ŚWIAT
Poniedziałek -PODWODNY ŚWIAT
Aktywność poranna i popołudniowa
-zabawa z chustą animacyjną „Fale”
-ćwiczenia poranne/rytmika
-”Może pełne ryb”-ćwiczenie usprawniające motorykę małą
-zabawa rozwijająca umiejętność określania położenia w przestrzeni”Gdzie jest krab”
Zajęcia główne
-wysłuchanie wiersza M. Mazan „Podwodny świat”
-rozmowa inspirowana wierszem
-wykonanie ćwiczenia przyklejanie rybki w akwarium
-praca plastyczno-techniczna „Ośmiornica”
Wtorek -ŻÓŁW
Aktywność poranna i popołudniowa
-zabawa ruchowa „Spacer żółwi”
-ćwiczenia poranne /spacer
Zajęcia główne
-zabawa usprawniająca motorykę małą”Głowa żółwia”
-zabawa grupowa „Raz,dwa,trzy żółw patrzy”
-rozmowa tematyczna Jakie mogą być żółwie?
-wykonanie ćwiczenia z kart pracy
Środa -GROŹNA RYBA
Aktywność poranna i popołudniowa
-zabawa ruchowa „Rekin w głębinach”
-ćwiczenia poranne/spacer
-układanie puzzli „Morskie potwory”
Zajęcia główne
-zabawa orientacyjno-porządkowa „Uwaga rekin”
-rozmowa tematyczna „Rekiny postrach głębin”
-praca plastyczno-techniczna „Rekin”
-zabawa matematyczna „Zęby rekina”
-zabawa ruchowa „Morska fala”
Czwartek -KONIKI MORSKIE
Aktywność poranna i popołudniowa
-zabawa muzyczna „Dźwięki z głębi morza”
-ćwiczenia poranne/rytmika
-zabawa naśladowcza „Bal morski”
-ćwiczenia usprawniające motorykę małą „Mój konik morski”
Zajęcia główne
-wysłuchanie wiersza M. Mazan „Konik morski”-rozmowa inspirowana wierszem
-zabawa inspirowana spostrzegawczość „Koniki morskie”
-praca plastyczno-techniczna „Koniki morskie”
Piątek -KOLOROWE RYBKI
Aktywność poranna i popołudniowa
-zabawa orientacyjno -porządkowa”Rybki do muszli”
-zabawa usprawniająca motorykę małą „Rybeńka,rybka,ryba”
-ćwiczenia poranne /spacer
Zajęcia główne
-zabawa naśladowcza „Rybie minki”
-wykonanie składanki ryby
-pogadanka na temat ryb-oglądanie i omawianie różnych gatunków ryb-ogląd
-praca plastyczno -techniczna „Kolorowe rybki”
TYDZIEŃ 4 KOCHANI RODZICE
Poniedziałek ZAWODY MOICH RODZICÓW
Aktywność poranna i popołudniowa
-zabawa naśladowcza „Mama gotuje”
-prezentacja piosenki „Dla mamy i taty gram”
-ćwiczenia poranne /rytmika
-zabawa tropiąca „Gdzie jest śrubokręt”
Zajęcia główne
-zabawa integracyjna „Gorąca iskierka”
-pogadanka „Zawody moich rodziców”
-zabawa pantomimiczna „Gdzie pracuję”
-zabawa słowna „Kim chciałbym zostać w przyszłości?”
Wtorek SERCA DLA RODZICÓW
Aktywność poranna i popołudniowa
-zabawa usprawniająca umiejętności grafomotoryczne „Kolorowanki”.Dzieci kolorują rysunki
-utrwalanie piosenki „Dla mamy i taty gram”
-ćwiczenia poranne/spacer
-zabawa słowna „Marzenia moich rodziców”
-zabawa „Kto lubi owoce?”
Zajęcia główne
-rozmowa tematyczna „Nasi rodzice”
-wykonanie laurki dla rodziców
-zabawa matematyczno – tropiąca „Serca”
-zabawa rozwijająca umiejętności grafomotoryczne „Serduszkowa mozaika”
Środa
Aktywność poranna i popołudniowa
-zabawa „Moja rodzina”.Dzieci rysują portret swoich bliskich
-realizacja piosenki „Dla mamy i taty gram”
-ćwiczenia poranny /spacer
-zabawa orientacyjno-porządkowa „Raz,dwa,trzy,rodzinka partrzy”
Zajęcia główne
-praca techniczna „Zróbmy to razem”
-wysłuchanie wiersza U. Piotrowskiej „Festyn”-rozmowa inspirowana wierszem
Czwartek MOJA MAMA JEST NAJLEPSZA NA ŚWIECIE
Aktywność poranna i popołudniowa
-zabawa naśladowcza „Moja mama”
-śpiewanie piosenki „Dla mamy i taty gram”
-ćwiczenia poranne/rytmika
-zabawa ruchowa „Wspólny dzień mamy z dzieckiem”
-zabawa skoczna „Droga do mamy”
Zajęcia główne
-zabawa naśladowcza „Muzyczne powitanie”
-rozmowa kierowana „Jaka jest moja mama?”
-praca plastyczno-techniczna „Wazonik dla mamy”
-wykonanie ćwiczenia z kart pracy
Piątek MÓJ KOCHANY TATA
Aktywność poranna i popołudniowa
-zabawa usprawniająca motorykę małą „Męskie fryzury i nakrycia głowy”
-śpiewanie piosenki „Dla mamy i taty gram”
-ćwiczenia poranne/spacer
-zabawa naśladowcza „Tak jak tata”
-zabawa słowna „Co wiesz o swoim tacie?”
Zajęcia główne
-zabawa na powitanie „Samolot i tata”
-rozmowa kierowana „Mój kochany tata”
-zabawa orientacyjno-porządkowa „Naprawiamy zabawki”
-praca plastyczna
-wykonanie ćwiczenia z kart pracy