PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - LUTY
Archiwum » PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - LUTY
I TYDZIEŃ
TEMAT TYGODNIA: PROSZĘ O UŚMIECH
Wtorek: Uśmiecham się każdego dnia.
Aktywność poranna i popołudniowa
Zabawa tropiąca „Szukamy uśmiechów”.
Ćwiczenia gimnastyczne/spacer.
Zabawa „Podobieństwa i różnice”.
Prezentacja piosenki „Uśmiech malucha w deszczu”.
Język angielski.
Zajęcia główne
Zabawa integracyjna „Uśmiecham się do kolegi”.
Zabawa relaksacyjna „Masaż ust”.
„Jaki kształt mają usta?” - rysowanie ust.
Wykonanie ćwiczenia z KP2.
Zabawa oddechowa „Głośno i cicho”.
Zabawa plastyczna „Wielobarwna mozaika”.
Środa: Dzień pozytywnego Myślenia.
Aktywność poranna i popołudniowa
Zabawa ruchowa „Do mojego przyjaciela”.
Praca nad warstwą tekstową piosenki „Uśmiech malucha w deszczu”.
Ćwiczenia plastyczne „Śnieżna burza”.
Zabawa skoczna „Kangury”.
Zajęcia główne
Rozmowa na temat roli śmiechu w życiu człowieka.
Wysłuchanie wiersza Agnieszki Frączek „Śmiech to zdrowie”.
Omówienie wiersza.
Zabawa „ Jak można się śmiać?”
Zabawa z chustą animacyjną „Głośno – cicho”.
Wykonanie ćwiczenia z KP2.
Czwartek: Radują się dzieci.
Aktywność poranna i popołudniowa
Zabawa grafomotoryczna „Słoneczko”.
Ćwiczenia gimnastyczne/spacer.
Praca nad warstwą tekstową piosenki „Uśmiech malucha w deszczu”.
Zabawa naśladowcza „Zwierzęta na farmie”.
Zabawa słuchowa „Co to za instrument?”.
Zajęcia główne
Zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego.
Wysłuchanie wiersza Bożeny Formy „Bałwanek”.
Rozmowa na temat wiersza.
Zabawa sensoryczna „Uśmiechnięta twarz”.
Zabawa grupowa z mocowaniem „Przeciąganie liny”
Piątek: Jak dbam o piękny uśmiech?
Aktywność poranna i popołudniowa
Zabawa relaksacyjna „Poranne masażyki”.
Zabawa konstrukcyjna „Od największego do najmniejszego”.
Zajęcia rytmiczne.
Ćwiczenia poranne.
Praca nad warstwą tekstową piosenki „Uśmiech malucha w deszczu”.
Zajęcia główne
Zajęcia z zakresu edukacji zdrowotnej z wykorzystaniem tekstu literackiego.
Wysłuchanie wiersza Bożeny Formy „Zęby”.
Rozmowa inspirowana wierszem.
Zabawa „Myjemy zęby”.
Rozwijamy umiejętność właściwego mycia zębów.
Zabawa rytmiczno -ruchowa „Uśmiechamy się do siebie”.
Ćwiczenia logopedyczne „Ćwiczymy zęby”.
Praca plastyczna „Nasze ząbki”.
II TYDZIEŃ
TEMAT TYGODNIA: Kogo kochasz?
Poniedziałek: Jak bije moje serce?
Aktywność poranna i popołudniowa
Ćwiczenia poranne/spacer.
Zabawa rytmiczna „Bicie serca”.
Zajęcia rytmiczne.
Zabawa plastyczna „Serce”.
Zajęcia główne
Zajęcia z zakresu edukacji zdrowotnej.
Zabawa integracyjna „Serduszko na dzień dobry”.
Rozmowa na temat czynników wpływających na nasze zdrowie.
Zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki.
Rozmowa „Jak wygląda nasze serce?”.
Zabawa „Magiczny kosz”.
Wtorek: Serce dla kolegi.
Aktywność poranna i popołudniowa
Ćwiczenia poranne.
Zabawa plastyczna „Paluszkowa rodzinka”.
Śpiewanie piosenki „Uśmiech malucha w deszczu”.
Zabawa z zapamiętywaniem „Memory obrazkowe”.
Język angielski.
Zajęcia główne
Zajęcia techniczne -pobudzanie zmysłu dotyku, rozwijanie kreatywności, rozwijanie sprawności motoryki małej.
Praca plastyczno -techniczna – formowanie z masy solnej serca i malowanie go czerwoną farbą.
Wykonanie breloczka z serca.
Wspólne sprzątanie miejsca pracy.
Wykonanie ćwiczenia z KP2.
Środa: Serduszkowe zabawy.
Aktywność poranna i popołudniowa
„Czym różnią się obrazki?” - wyszukiwanie różnic między obrazkami.
Ćwiczenia poranne/spacer.
Zabawa tematyczna „Urodziny kolegi”.
Zabawa matematyczna „Ile wskazuje kostka?”.
Śpiewanie piosenki „Uśmiech malucha w deszczu”.
Zajęcia główne
Zabawa twórcza „Serce kojarzy mi się z ...”
Wysłuchanie wiersza Agnieszki Frączek „Całuski i buziaczki”.
Rozmowa inspirowana wierszem.
Zabawa z przeliczaniem „Mniej więcej”.
Zabawa rozwijająca orientację przestrzenną „Do serca”.
Zabawa z przeliczaniem „Zgadnij, ile”.
Czwartek: Droga do domu.
Aktywność poranna i popołudniowa
Ćwiczenie orientacji przestrzennej.
Zajęcia rytmiczne.
Utrwalenie poznanego repertuaru wokalnego „Uśmiech malucha w deszczu”.
Zabawa słuchowa „Czyj to głos?”
Zabawa ruchowo -oddechowa „Hu! Hu! Ha!”
Zajęcia główne
Zabawa powitalna „Witam wszystkich”.
Utrwalenie wyglądu i nazw figur geometrycznych.
Projektowanie gry planszowej.
Omówienie zasad gry.
Zabawy konstrukcyjne z klocków „Mój dom”.
Piątek: Radość z pomagania zwierzętom. Dzień Dokarmiania Zwierzyny Leśnej.
Aktywność poranna i popołudniowa
Obrazki tematyczne „Kolorowe owoce”.
Ćwiczenia poranne/spacer.
Zabawa ruchowa „Do celu”.
Zabawa skoczna „Przez linię”.
Śpiewanie piosenki „Uśmiech malucha w deszczu”.
Zajęcia główne
Zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego.
Rozmowa tematyczna o roli zwierząt w życiu ludzi, formach opieki nad zwierzętami i sposobach ich dokarmiania w okresie zimy.
Wysłuchanie wiersza Bożeny Formy „Zima w lesie”.
Omówienie wiersza.
Różne formy dokarmiania zwierząt.
Zabawa ruchowa z przeliczaniem do 5 - „Zbieramy marchewki”.
-
plan pracy luty 2022.pdf, PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - LUTY TYDZIEŃ III I IV