PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - LUTY

Archiwum » PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - LUTY

I TYDZIEŃ


TEMAT TYGODNIA: PROSZĘ O UŚMIECH


Wtorek: Uśmiecham się każdego dnia.


Aktywność poranna i popołudniowa


  • Zabawa tropiąca „Szukamy uśmiechów”.

  • Ćwiczenia gimnastyczne/spacer.

  • Zabawa „Podobieństwa i różnice”.

  • Prezentacja piosenki „Uśmiech malucha w deszczu”.

  • Język angielski.


Zajęcia główne


  • Zabawa integracyjna „Uśmiecham się do kolegi”.

  • Zabawa relaksacyjna „Masaż ust”.

  • „Jaki kształt mają usta?” - rysowanie ust.

  • Wykonanie ćwiczenia z KP2.

  • Zabawa oddechowa „Głośno i cicho”.

  • Zabawa plastyczna „Wielobarwna mozaika”.


Środa: Dzień pozytywnego Myślenia.


Aktywność poranna i popołudniowa


  • Zabawa ruchowa „Do mojego przyjaciela”.

  • Praca nad warstwą tekstową piosenki „Uśmiech malucha w deszczu”.

  • Ćwiczenia plastyczne „Śnieżna burza”.

  • Zabawa skoczna „Kangury”.



Zajęcia główne


  • Rozmowa na temat roli śmiechu w życiu człowieka.

  • Wysłuchanie wiersza Agnieszki Frączek „Śmiech to zdrowie”.

  • Omówienie wiersza.

  • Zabawa „ Jak można się śmiać?”

  • Zabawa z chustą animacyjną „Głośno – cicho”.

  • Wykonanie ćwiczenia z KP2.


Czwartek: Radują się dzieci.


Aktywność poranna i popołudniowa


  • Zabawa grafomotoryczna „Słoneczko”.

  • Ćwiczenia gimnastyczne/spacer.

  • Praca nad warstwą tekstową piosenki „Uśmiech malucha w deszczu”.

  • Zabawa naśladowcza „Zwierzęta na farmie”.

  • Zabawa słuchowa „Co to za instrument?”.


Zajęcia główne


  • Zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego.

  • Wysłuchanie wiersza Bożeny Formy „Bałwanek”.

  • Rozmowa na temat wiersza.

  • Zabawa sensoryczna „Uśmiechnięta twarz”.

  • Zabawa grupowa z mocowaniem „Przeciąganie liny”



Piątek: Jak dbam o piękny uśmiech?


Aktywność poranna i popołudniowa


  • Zabawa relaksacyjna „Poranne masażyki”.

  • Zabawa konstrukcyjna „Od największego do najmniejszego”.

  • Zajęcia rytmiczne.

  • Ćwiczenia poranne.

  • Praca nad warstwą tekstową piosenki „Uśmiech malucha w deszczu”.



Zajęcia główne


  • Zajęcia z zakresu edukacji zdrowotnej z wykorzystaniem tekstu literackiego.

  • Wysłuchanie wiersza Bożeny Formy „Zęby”.

  • Rozmowa inspirowana wierszem.

  • Zabawa „Myjemy zęby”.

  • Rozwijamy umiejętność właściwego mycia zębów.

  • Zabawa rytmiczno -ruchowa „Uśmiechamy się do siebie”.

  • Ćwiczenia logopedyczne „Ćwiczymy zęby”.

  • Praca plastyczna „Nasze ząbki”.
























II TYDZIEŃ


TEMAT TYGODNIA: Kogo kochasz?


Poniedziałek: Jak bije moje serce?


Aktywność poranna i popołudniowa


  • Ćwiczenia poranne/spacer.

  • Zabawa rytmiczna „Bicie serca”.

  • Zajęcia rytmiczne.

  • Zabawa plastyczna „Serce”.



Zajęcia główne


  • Zajęcia z zakresu edukacji zdrowotnej.

  • Zabawa integracyjna „Serduszko na dzień dobry”.

  • Rozmowa na temat czynników wpływających na nasze zdrowie.

  • Zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki.

  • Rozmowa „Jak wygląda nasze serce?”.

  • Zabawa „Magiczny kosz”.


Wtorek: Serce dla kolegi.


Aktywność poranna i popołudniowa


  • Ćwiczenia poranne.

  • Zabawa plastyczna „Paluszkowa rodzinka”.

  • Śpiewanie piosenki „Uśmiech malucha w deszczu”.

  • Zabawa z zapamiętywaniem „Memory obrazkowe”.

  • Język angielski.


Zajęcia główne


  • Zajęcia techniczne -pobudzanie zmysłu dotyku, rozwijanie kreatywności, rozwijanie sprawności motoryki małej.

  • Praca plastyczno -techniczna – formowanie z masy solnej serca i malowanie go czerwoną farbą.

  • Wykonanie breloczka z serca.

  • Wspólne sprzątanie miejsca pracy.

  • Wykonanie ćwiczenia z KP2.



Środa: Serduszkowe zabawy.


Aktywność poranna i popołudniowa


  • „Czym różnią się obrazki?” - wyszukiwanie różnic między obrazkami.

  • Ćwiczenia poranne/spacer.

  • Zabawa tematyczna „Urodziny kolegi”.

  • Zabawa matematyczna „Ile wskazuje kostka?”.

  • Śpiewanie piosenki „Uśmiech malucha w deszczu”.



Zajęcia główne


  • Zabawa twórcza „Serce kojarzy mi się z ...”

  • Wysłuchanie wiersza Agnieszki Frączek „Całuski i buziaczki”.

  • Rozmowa inspirowana wierszem.

  • Zabawa z przeliczaniem „Mniej więcej”.

  • Zabawa rozwijająca orientację przestrzenną „Do serca”.

  • Zabawa z przeliczaniem „Zgadnij, ile”.



Czwartek: Droga do domu.


Aktywność poranna i popołudniowa


  • Ćwiczenie orientacji przestrzennej.

  • Zajęcia rytmiczne.

  • Utrwalenie poznanego repertuaru wokalnego „Uśmiech malucha w deszczu”.

  • Zabawa słuchowa „Czyj to głos?”

  • Zabawa ruchowo -oddechowa „Hu! Hu! Ha!”



Zajęcia główne


  • Zabawa powitalna „Witam wszystkich”.

  • Utrwalenie wyglądu i nazw figur geometrycznych.

  • Projektowanie gry planszowej.

  • Omówienie zasad gry.

  • Zabawy konstrukcyjne z klocków „Mój dom”.



Piątek: Radość z pomagania zwierzętom. Dzień Dokarmiania Zwierzyny Leśnej.



Aktywność poranna i popołudniowa


  • Obrazki tematyczne „Kolorowe owoce”.

  • Ćwiczenia poranne/spacer.

  • Zabawa ruchowa „Do celu”.

  • Zabawa skoczna „Przez linię”.

  • Śpiewanie piosenki „Uśmiech malucha w deszczu”.


Zajęcia główne


  • Zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego.

  • Rozmowa tematyczna o roli zwierząt w życiu ludzi, formach opieki nad zwierzętami i sposobach ich dokarmiania w okresie zimy.

  • Wysłuchanie wiersza Bożeny Formy „Zima w lesie”.

  • Omówienie wiersza.

  • Różne formy dokarmiania zwierząt.

  • Zabawa ruchowa z przeliczaniem do 5 - „Zbieramy marchewki”.