PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - LISTOPAD
Archiwum » PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - LISTOPAD
LISTOPAD - I TYDZIEŃ
TEMAT TYGODNIA: LUBIĘ BAJKI
Poniedziałek: Wszystkich Świętych- dzień wolny od zajęć dydaktycznych
Wtorek: Jacek Gacek i noc.
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Gimnastyka Hopsa- jesień
-
Śpiewanie piosenki „Hops czterolatek”
-
Ćwiczenia poranne
-
Zabawa słuchowa „Klaskanie”
-
Zabawa matematyczna „Różne zabawki”- sortowanie przedmiotów ze względu na materiał, z którego zostały wykonane
Zajęcia główne
-
Wysłuchanie opowiadania Maciejki Mazan „Jacek Gacek i noc”
-
„Strach”- pogadanka
-
„Czego się boję?”- wypowiedzi dzieci na temat ich lęków
-
Śpiewanie piosenki na uroczystość 11 listopada
-
Recytowanie wiersza na uroczystość 11 listopada
-
Praca plastyczna „Rysujemy swój strach”
Środa: Trzy świnki
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Gimnastyka Hopsa- jesień
-
Zabawa rytmiczna „Duży pies i mały pies”
-
Ćwiczenia poranne
-
Zabawa ruchowa „Spadające listki”
Zajęcia główne
-
Wysłuchanie baśni „Trzy świnki”
-
Rozmowa na temat treści utworu
-
Praca grupowa „Trzy domki”
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Raz, dwa, trzy, wilk patrzy”
-
Zabawa rytmiczna ze śpiewem „Krasnoludek”
-
Granie akompaniamentu na marakasach do piosenki „Krasnoludek”
-
Śpiewanie piosenki na uroczystość 11 listopada
-
Recytowanie wiersza na uroczystość 11 listopada
Czwartek: Czerwony Kapturek
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa matematyczna „Ile stóp?”
-
Zabawa rytmiczna ze śpiewem „Krasnoludek”
-
Ćwiczenia poranne
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Grabienie liści”
-
Zabawa rozwijająca pamięć słuchową „Klaszczemy!”
Zajęcia główne
-
Teatrzyk kukiełkowy „Czerwony Kapturek”- prezentacja bajki z wykorzystaniem odpowiednich rekwizytów
-
Rozmowa na temat treści bajki
-
Praca plastyczna „Las”
-
Śpiewanie piosenki na uroczystość 11 listopada
-
Recytowanie wiersza na uroczystość 11 listopada
Piątek: Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa ruchowa „Łokcie i kolana”
-
Ćwiczenia poranne
-
Ćwiczenia usprawniające motorykę małą „Czapka krasnoludka”
-
Zabawa ruchowa „Taki duży, taki mały”
-
Zabawa konstrukcyjna „Drogi do zamku”
Zajęcia główne
-
Wysłuchanie opowiadania Agnieszki Frączek „Hops i krasnoludek”
-
Zabawa słowna „Wymyślamy bajkę”
-
Zabawa słowna „Moja ulubiona postać bajki to...”
-
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy – porządkowanie obrazków zgodnie z kolejnością zdarzeń, odgadywanie tytułu bajki
-
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy – wyszukiwanie i zaznaczanie 5 różnic między obrazkami
-
Praca plastyczno- techniczna „Bajkowe łyżki”
-
Śpiewanie piosenki na uroczystość 11 listopada
-
Recytowanie wiersza na uroczystość 11 listopada
LISTOPAD II TYDZIEŃ
TEMAT TYGODNIA: JESTEM POLAKIEM
Poniedziałek: Stolica Polski.
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „ Pada deszcz”
-
Zabawa ruchowa „ Bal na zamku”
-
Zabawa muzyczno-ruchowa „ Jakem jechał”
-
Praca nad warstwą tekstową piosenki „ Jestem Polakiem”
-
Powtarzanie wiersza „ 11 listopada” Marleny Templer
-
Ćwiczenia poranne
Zajęcia główne
-
Stolica Polski – pogadanka
-
Wysłuchanie „ Legendy o warszawskiej Syrence”
-
Rozmowa na temat treści legendy
-
Praca plastyczno-techniczna „ Warszawska Syrenka”
Wtorek: Orzeł Biały.
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawy konstrukcyjne – układanie wież z klocków i porównywanie ich wysokości
-
Zabawa muzyczno-ruchowa „ Jakem jechał”
-
Zabawa ruchowa z woreczkiem – rozwijanie refleksu i precyzji
-
Ćwiczenia manipulacyjne „ Zawiązywanie sznurowadeł”
-
Praca nad warstwą tekstową piosenki „ Jestem Polakiem”
-
Powtarzanie wiersza „ 11 listopada” Marleny Templer
Zajęcia główne
-
„ Orzeł Biały” - prezentacja i opisywanie godła Polski
-
Praca plastyczna „ Orzeł”
-
Zabawa „ Trębacz”
-
Zabawa orientacyjno – porządkowa „ Raz, dwa, trzy, orzeł patrzy!”
Środa: Flaga Polski. Narodowe Święto Niepodległości.
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa ruchowa „ Woreczek”
-
Zabawa rytmiczna „ Puk, puk”
-
Ćwiczenia poranne
-
Ćwiczenia usprawniające motorykę małą „ Figury geometryczne”
-
Zabawa ruchowa „ Jedzie rowerek na spacerek”
Zajęcia główne
-
„ Nasza flaga” - pogadanka
-
Wspólne uroczyste odśpiewanie przez całą społeczność przedszkolną „ Mazurek Dąbrowskiego”
-
Recytacja wiersza „ 11 listopada” Marleny Templer
-
Wspólne odśpiewanie piosenki „ Jestem Polakiem”
-
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy
-
Praca techniczna „ Flaga Polski”
Czwartek: Narodowe Święto Niepodległości. Dzień wolny od zajęć.
Piątek: Kraków – miasto królów.
Aktywność poranna i popołudniowa
-
Zabawa ruchowa „ Poranny spacerek”
-
Zabawa muzyczno – ruchowa „ Jakem jechał”
-
Śpiewanie piosenki „ Jestem Polakiem”
-
Ćwiczenia poranne
-
Zabawa ruchowa „ Kolory”
Zajęcia główne
-
Pogadanka na temat zabytków Krakowa z wykorzystaniem fotografii
-
Wysłuchanie „ Legendy o smoku Wawelskim” Iwony Rup
-
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy
-
Praca plastyczna „ Smok Wawelski”
-
Zabawa taneczna „ Królewski taniec”
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
LISTOPAD
Tydzień III
Temat tygodnia:Świat wokół mnie.
Poniedziałek: Kula ziemska.
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa ruchowa „Tunel”
-
Ćwiczenia usprawniające motorykę małą „Kula”
-
Zabawa grupowa „Wędrująca kula”
-
Zajęcia rytmiczne
Zajęcia główne:
-
Zajęcia matematyczno-techniczne - kula ziemska
-
Prezentacja globusa, wskazywanie poszczególnych kontynentów
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Kula ziemska”
-
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy
-
Praca grupowa plastyczno techniczna „Kontynenty”
Wtorek: Kolorowy świat. Dzień Tolerancji
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa ruchowa z rymowanką „Głaz”
-
Zabawa artykulacyjna „Szumiące drzewa”
-
Zabawa skoczna „Skoki”
Zajęcia główne:
-
Zajęcia społeczne „Kolorowy świat”
-
„Mieszkańcy świata”-pogadanka
-
Praca grupowa plastyczno-techniczna „Nasz świat”
-
Wspólne sprzątanie miejsca pracy
-
Zabawa skoczna „Skocz i licz”
Środa: Wodny świat.
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa ruchowa „Co to jest?”
-
Zabawa ruchowo-naśladowcza „Zrób tak jak ja!”
-
zabawa sensoryczna „Co ukryło się w koszyku?”
-
Język angielski
Zajęcia główne:
-
Zajęcia przyrodnicze-wodny świat
-
Zapoznanie z mapą świata
-
„Wspomnienia znad Bałtyku”-oglądanie zdjęć przedstawiających Bałtyk
-
Eksperyment „Ocean w butelce”
-
Wspólne sprzątanie i prezentacja prac
Czwartek: Gorący wulkan.
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa ruchowo-naśladowcza „Hop, hop”
-
Obrysowywanie figur geometrycznych-ćwiczenie usprawniające motorykę mała
-
Zajęcia rytmiczne
Zajęcia główne:
-
Zajęcia przyrodniczo- ruchowe - gorący wulkan
-
Wulkany- pogadanka
-
Eksperyment „Wybuch wulkanu”
-
Wspólne sprzątanie miejsca pracy
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Wulkan”
Piątek: Pustynne opowieści.
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa słuchowa „Co słyszymy w ogrodzie”
-
Zabawa ruchowa z rymowanką
-
Ćwiczenie motoryki małej-lepienie z plasteliny
Zajęcia główne:
-
Zajęcia przyrodnicze-matematyczne-pustynne opowieści
-
„Gdzie jest Sahara?”-pogadanka
-
Praca grupowa plastyczno- techniczna „Sahara”
-
Wspólne sprzątanie miejsca pracy
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Podróż przez pustynię”
-
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
LISTOPAD
Tydzień IV
Temat tygodnia:Pluszowy miś.
Poniedziałek: Ubranka dla misia.
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa rozwijająca zmysł równowagi „Droga”
-
Zabawa grupowa „Gdzie jest miś?”
-
Zajęcia rytmiczne
-
Spacer/zajęcia sportowe
Zajęcia główne:
-
Zajęcia przyrodniczo-techniczne - ubranka dla misia
-
Zabawa ruchowo-naśladowcza „Zrób to co ja”
-
„Cztery pory roku”- pogadanka
-
Praca grupowa plastyczno-techniczna „Stroje dla misia”
-
Wspólne sprzątanie i prezentacja prac
Wtorek: Miś u lekarza.
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Misie do domu”
-
Zabawa rzutna „Do celu”
-
Zabawa ruchowa „Woreczki”
-
Spacer/zajęcia sportowe
Zajęcia główne:
-
Zabawa ruchowa „Przywitaj się”
-
„U lekarza”- pogadanka
-
Wysłuchanie opowiadania „Miś u lekarza”
-
Rozmowa na temat treści opowiadania
-
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy „Futerko dla misia”
-
Zabawa ruchowa „Leczymy pluszaki”
Środa: Kołysanka dla misia.
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Ćwiczenie rozwijające motorykę mała „Plastelinowy miś”
-
Zabawa grupowa „Gdzie jest miś?”
-
Spacer/zajęcia sportowe
Zajęcia główne:
-
Zajęcia plastyczno-umuzykalniające- kołysanka dla misia
-
Zabawa naśladowcza „Miś”
-
Zabawa muzyczna „Koncert dla pluszaków”
-
Praca plastyczno-techniczna „Grzechotka dla misia”
Czwartek: Mój przyjaciel miś.Dzień pluszowego misia.
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa tropiąca „Gdzie jest czapka misia?”
-
Zabawa ruchowo-naśladowcza „Gimnastyka misia”
-
Zajęcia rytmiczne
-
Spacer/Zajęcia sportowe
Zajęcia główne:
-
Zajęcia matematyczno-plastyczne - mój przyjaciel miś
-
Prezentacja pluszowych zabawek „Nasi przyjaciele”
-
Ozdabianie szablonu misia z wyprawki
-
Ćwiczenia manualne „Głowa mojego misia”
Piątek:Zepsute zabawki.
Aktywność poranna i popołudniowa:
-
Zabawa oddechowa „Piórka”
-
Ćwiczenia grafomotoryczne -rysowanie ulubionych zabawek
-
Język angielski
-
Spacer/Zajęcia sportowe
Zajęcia główne:
-
Zajęcia dydaktyczne - zepsute zabawki
-
Zabawa ruchowa „Gimnastyka misia”
-
„Zepsute zabawki”-pogadanka na temat szanowania zabawek.
-
Wysłuchanie opowiadania „Ratunek dla misia”
-
Rozmowa na temat treści opowiadania