PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - LISTOPAD

Aktualności » PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - LISTOPAD

LISTOPAD - I TYDZIEŃ

TEMAT TYGODNIA: LUBIĘ BAJKI

Poniedziałek: Wszystkich Świętych- dzień wolny od zajęć dydaktycznych

Wtorek: Jacek Gacek i noc.

Aktywność poranna i popołudniowa

  • Gimnastyka Hopsa- jesień

  • Śpiewanie piosenki „Hops czterolatek”

  • Ćwiczenia poranne

  • Zabawa słuchowa „Klaskanie”

  • Zabawa matematyczna „Różne zabawki”- sortowanie przedmiotów ze względu na materiał, z którego zostały wykonane

Zajęcia główne

  • Wysłuchanie opowiadania Maciejki Mazan „Jacek Gacek i noc”

  • „Strach”- pogadanka

  • „Czego się boję?”- wypowiedzi dzieci na temat ich lęków

  • Śpiewanie piosenki na uroczystość 11 listopada

  • Recytowanie wiersza na uroczystość 11 listopada

  • Praca plastyczna „Rysujemy swój strach”

Środa: Trzy świnki

Aktywność poranna i popołudniowa

  • Gimnastyka Hopsa- jesień

  • Zabawa rytmiczna „Duży pies i mały pies”

  • Ćwiczenia poranne

  • Zabawa ruchowa „Spadające listki”

Zajęcia główne

  • Wysłuchanie baśni „Trzy świnki”

  • Rozmowa na temat treści utworu

  • Praca grupowa „Trzy domki”

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „Raz, dwa, trzy, wilk patrzy”

  • Zabawa rytmiczna ze śpiewem „Krasnoludek”

  • Granie akompaniamentu na marakasach do piosenki „Krasnoludek”

  • Śpiewanie piosenki na uroczystość 11 listopada

  • Recytowanie wiersza na uroczystość 11 listopada

Czwartek: Czerwony Kapturek

Aktywność poranna i popołudniowa

  • Zabawa matematyczna „Ile stóp?”

  • Zabawa rytmiczna ze śpiewem „Krasnoludek”

  • Ćwiczenia poranne

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „Grabienie liści”

  • Zabawa rozwijająca pamięć słuchową „Klaszczemy!”

Zajęcia główne

  • Teatrzyk kukiełkowy „Czerwony Kapturek”- prezentacja bajki z wykorzystaniem odpowiednich rekwizytów

  • Rozmowa na temat treści bajki

  • Praca plastyczna „Las”

  • Śpiewanie piosenki na uroczystość 11 listopada

  • Recytowanie wiersza na uroczystość 11 listopada

Piątek: Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek

Aktywność poranna i popołudniowa

  • Zabawa ruchowa „Łokcie i kolana”

  • Ćwiczenia poranne

  • Ćwiczenia usprawniające motorykę małą „Czapka krasnoludka”

  • Zabawa ruchowa „Taki duży, taki mały”

  • Zabawa konstrukcyjna „Drogi do zamku”

Zajęcia główne

  • Wysłuchanie opowiadania Agnieszki Frączek „Hops i krasnoludek”

  • Zabawa słowna „Wymyślamy bajkę”

  • Zabawa słowna „Moja ulubiona postać bajki to...”

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy – porządkowanie obrazków zgodnie z kolejnością zdarzeń, odgadywanie tytułu bajki

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy – wyszukiwanie i zaznaczanie 5 różnic między obrazkami

  • Praca plastyczno- techniczna „Bajkowe łyżki”

  • Śpiewanie piosenki na uroczystość 11 listopada

  • Recytowanie wiersza na uroczystość 11 listopada


LISTOPAD II TYDZIEŃ

TEMAT TYGODNIA: JESTEM POLAKIEM

Poniedziałek: Stolica Polski.

Aktywność poranna i popołudniowa

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „ Pada deszcz”

  • Zabawa ruchowa „ Bal na zamku”

  • Zabawa muzyczno-ruchowa „ Jakem jechał”

  • Praca nad warstwą tekstową piosenki „ Jestem Polakiem”

  • Powtarzanie wiersza „ 11 listopada” Marleny Templer

  • Ćwiczenia poranne

Zajęcia główne

  • Stolica Polski – pogadanka

  • Wysłuchanie „ Legendy o warszawskiej Syrence”

  • Rozmowa na temat treści legendy

  • Praca plastyczno-techniczna „ Warszawska Syrenka”

Wtorek: Orzeł Biały.

Aktywność poranna i popołudniowa

  • Zabawy konstrukcyjne – układanie wież z klocków i porównywanie ich wysokości

  • Zabawa muzyczno-ruchowa „ Jakem jechał”

  • Zabawa ruchowa z woreczkiem – rozwijanie refleksu i precyzji

  • Ćwiczenia manipulacyjne „ Zawiązywanie sznurowadeł”

  • Praca nad warstwą tekstową piosenki „ Jestem Polakiem”

  • Powtarzanie wiersza „ 11 listopada” Marleny Templer

Zajęcia główne

  • „ Orzeł Biały” - prezentacja i opisywanie godła Polski

  • Praca plastyczna „ Orzeł”

  • Zabawa „ Trębacz”

  • Zabawa orientacyjno – porządkowa „ Raz, dwa, trzy, orzeł patrzy!”

Środa: Flaga Polski. Narodowe Święto Niepodległości.

Aktywność poranna i popołudniowa

  • Zabawa ruchowa „ Woreczek”

  • Zabawa rytmiczna „ Puk, puk”

  • Ćwiczenia poranne

  • Ćwiczenia usprawniające motorykę małą „ Figury geometryczne”

  • Zabawa ruchowa „ Jedzie rowerek na spacerek”

Zajęcia główne

  • „ Nasza flaga” - pogadanka

  • Wspólne uroczyste odśpiewanie przez całą społeczność przedszkolną „ Mazurek Dąbrowskiego”

  • Recytacja wiersza „ 11 listopada” Marleny Templer

  • Wspólne odśpiewanie piosenki „ Jestem Polakiem”

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy

  • Praca techniczna „ Flaga Polski”

Czwartek: Narodowe Święto Niepodległości. Dzień wolny od zajęć.

Piątek: Kraków – miasto królów.

Aktywność poranna i popołudniowa

  • Zabawa ruchowa „ Poranny spacerek”

  • Zabawa muzyczno – ruchowa „ Jakem jechał”

  • Śpiewanie piosenki „ Jestem Polakiem”

  • Ćwiczenia poranne

  • Zabawa ruchowa „ Kolory”

Zajęcia główne

  • Pogadanka na temat zabytków Krakowa z wykorzystaniem fotografii

  • Wysłuchanie „ Legendy o smoku Wawelskim” Iwony Rup

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy

  • Praca plastyczna „ Smok Wawelski”

  • Zabawa taneczna „ Królewski taniec”

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

LISTOPAD


Tydzień III



Temat tygodnia:Świat wokół mnie.

Poniedziałek: Kula ziemska.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa ruchowa „Tunel”

  • Ćwiczenia usprawniające motorykę małą „Kula”

  • Zabawa grupowa „Wędrująca kula”

  • Zajęcia rytmiczne

Zajęcia główne:

  • Zajęcia matematyczno-techniczne - kula ziemska

  • Prezentacja globusa, wskazywanie poszczególnych kontynentów

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „Kula ziemska”

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy

  • Praca grupowa plastyczno techniczna „Kontynenty”

Wtorek: Kolorowy świat. Dzień Tolerancji

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa ruchowa z rymowanką „Głaz”

  • Zabawa artykulacyjna „Szumiące drzewa”

  • Zabawa skoczna „Skoki”

Zajęcia główne:

  • Zajęcia społeczne „Kolorowy świat”

  • „Mieszkańcy świata”-pogadanka

  • Praca grupowa plastyczno-techniczna „Nasz świat”

  • Wspólne sprzątanie miejsca pracy

  • Zabawa skoczna „Skocz i licz”

Środa: Wodny świat.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa ruchowa „Co to jest?”

  • Zabawa ruchowo-naśladowcza „Zrób tak jak ja!”

  • zabawa sensoryczna „Co ukryło się w koszyku?”

  • Język angielski

Zajęcia główne:

  • Zajęcia przyrodnicze-wodny świat

  • Zapoznanie z mapą świata

  • „Wspomnienia znad Bałtyku”-oglądanie zdjęć przedstawiających Bałtyk

  • Eksperyment „Ocean w butelce”

  • Wspólne sprzątanie i prezentacja prac



Czwartek: Gorący wulkan.
Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa ruchowo-naśladowcza „Hop, hop”

  • Obrysowywanie figur geometrycznych-ćwiczenie usprawniające motorykę mała

  • Zajęcia rytmiczne

Zajęcia główne:

  • Zajęcia przyrodniczo- ruchowe - gorący wulkan

  • Wulkany- pogadanka

  • Eksperyment „Wybuch wulkanu”

  • Wspólne sprzątanie miejsca pracy

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „Wulkan”

Piątek: Pustynne opowieści.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa słuchowa „Co słyszymy w ogrodzie”

  • Zabawa ruchowa z rymowanką

  • Ćwiczenie motoryki małej-lepienie z plasteliny



Zajęcia główne:

  • Zajęcia przyrodnicze-matematyczne-pustynne opowieści

  • „Gdzie jest Sahara?”-pogadanka

  • Praca grupowa plastyczno- techniczna „Sahara”

  • Wspólne sprzątanie miejsca pracy

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „Podróż przez pustynię”

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

LISTOPAD


Tydzień IV



Temat tygodnia:Pluszowy miś.

Poniedziałek: Ubranka dla misia.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa rozwijająca zmysł równowagi „Droga”

  • Zabawa grupowa „Gdzie jest miś?”

  • Zajęcia rytmiczne

  • Spacer/zajęcia sportowe

Zajęcia główne:

  • Zajęcia przyrodniczo-techniczne - ubranka dla misia

  • Zabawa ruchowo-naśladowcza „Zrób to co ja”

  • „Cztery pory roku”- pogadanka

  • Praca grupowa plastyczno-techniczna „Stroje dla misia”

  • Wspólne sprzątanie i prezentacja prac

Wtorek: Miś u lekarza.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „Misie do domu”

  • Zabawa rzutna „Do celu”

  • Zabawa ruchowa „Woreczki”

  • Spacer/zajęcia sportowe

Zajęcia główne:

  • Zabawa ruchowa „Przywitaj się”

  • „U lekarza”- pogadanka

  • Wysłuchanie opowiadania „Miś u lekarza”

  • Rozmowa na temat treści opowiadania

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy „Futerko dla misia”

  • Zabawa ruchowa „Leczymy pluszaki”

Środa: Kołysanka dla misia.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Ćwiczenie rozwijające motorykę mała „Plastelinowy miś”

  • Zabawa grupowa „Gdzie jest miś?”

  • Spacer/zajęcia sportowe

Zajęcia główne:

  • Zajęcia plastyczno-umuzykalniające- kołysanka dla misia

  • Zabawa naśladowcza „Miś”

  • Zabawa muzyczna „Koncert dla pluszaków”

  • Praca plastyczno-techniczna „Grzechotka dla misia”

Czwartek: Mój przyjaciel miś.Dzień pluszowego misia.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa tropiąca „Gdzie jest czapka misia?”

  • Zabawa ruchowo-naśladowcza „Gimnastyka misia”

  • Zajęcia rytmiczne

  • Spacer/Zajęcia sportowe

Zajęcia główne:

  • Zajęcia matematyczno-plastyczne - mój przyjaciel miś

  • Prezentacja pluszowych zabawek „Nasi przyjaciele”

  • Ozdabianie szablonu misia z wyprawki

  • Ćwiczenia manualne „Głowa mojego misia”

Piątek:Zepsute zabawki.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa oddechowa „Piórka”

  • Ćwiczenia grafomotoryczne -rysowanie ulubionych zabawek

  • Język angielski

  • Spacer/Zajęcia sportowe

Zajęcia główne:

  • Zajęcia dydaktyczne - zepsute zabawki

  • Zabawa ruchowa „Gimnastyka misia”

  • „Zepsute zabawki”-pogadanka na temat szanowania zabawek.

  • Wysłuchanie opowiadania „Ratunek dla misia”

  • Rozmowa na temat treści opowiadania