PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - KWIECIEŃ
Archiwum » PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - KWIECIEŃ
Tydzień I
Poniedziałek -”ZDROWIE NA WIOSNĘ”
Aktywność poranna i popołudniowa
-”Wiosenna kostka”-zabawa dydaktyczna ;ćwiczenie spostrzegawczości
-ćwiczenia poranne
-”Jak to wiosną bywa”zajęcia profilaktyki logopedycznej;ćwiczenie narządów artykulacyjnych
-zajęcia rytmiki
Zajęcia główne
-zestaw ćwiczeń ruchowych -rozwijanie umiejętności bezpiecznego poruszania się podczas zabaw ruchowych
-Hej zielona żabko”-zabawa muzyczno -ruchowa
-Szczypiorek”-słuchanie wiersza D.Gellnerowej,rozmowa na temat wiersza
Wtorek -„DBAMY O NASZE CIAŁA”
Aktywność poranna o popołudniowa
-język angielski
-zabawa ruchowa „Liście na wietrze”
-poranek muzyczny -nauka tekstu piosenki „Zdrowym być”
-ćwiczenia poranne
-zabawa tropiąca „Odszukaj listopad”
-”Do nieba „-zabawa ruchowa
Zajęcia główne
-„Rozgrzewka „-zabawa ruchowa na powitanie
-”Jacy jesteśmy ?”-rozmowa na temat podobieństw i różnic w wyglądzie ludzkiego ciała
-wykonanie ćwiczenia -wyszukiwanie różnic między obrazkami
-”Kolega do kolegi”-zabawa w parach przy muzyce
-praca plastyczna „Co szkodzi naszemu ciału?”-wykonanie rysunku pastelami
-ćwiczenia gimnastyczne /spacer
Środa „ŚWIATOWY DZIEŃ SPORTU”
Aktywność poranna i popołudniowa
-zabawa ruchowa „Wiosenny taniec”
-poranek muzyczny;zabawa rytmiczna z pauzą ,realizacja piosenki „Zdrowym być”
-ćwiczenia poranne/spacer
-zabawa orientacyjno -porządkowa „Tunel”
-zabawa „Sympatyczna skakanka”
Zajęcia główne
-zabawa integracyjna „Sport to zdrowie”
-”Co to za dyscyplina sportowa?”-wysłuchanie i rozwiązywanie zagadek
-pogadanka na temat roli sportu w życiu człowieka
-zabawa równoważna”Z woreczkiem”
-zabawa rzutna „Koszykówka”
Czwartek „NASZE PRZYRZĄDY DO ĆWICZEŃ”
Aktywność poranna i popołudniowa
-zaczarowane okulary-zabawa rozwijająca wyobraźnię
-ćwiczenia poranne /rytmika
-zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Ukryty skarb”
-zabawa plastyczna „Malarz”
Zajęcia główne
-Papierowe piłeczki -formowanie z gazety kulek różnej wielkości
-”Drążki”selekcjonowanie patyków różnej wielkości
-”Kolorowe kosze”ozdabianie tekturowych pudełek papierem kolorowym
-zabawa „Gimnastyka smyka”
Piątek „PIŁKI SĄ RÓŻNE”
Aktywność poranna i popołudniowa
-zabawa ruchowa „Pod parasolem „
-poranek muzyczny-zabawa rytmiczna „Pauza w akompaniamencie”,zabawa „Gimnastyka smyka”do piosenki „Zdrowym być”
-ćwiczenia poranne /spacer
-zabawa artykulacyjno - porządkowa „Na mój znak”
Zajęcia główne
-zabawa orientacyjno -porządkowa „Piłka kierownica”
-wysłuchanie wiersza D. Gellner „Piłka” -rozmowa inspirowana wierszem
-zabawa bieżna „Wyścig z piłką”
-zabawa w parach „Złap piłkę”
Tydzień II
Poniedziałek „PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT”
Aktywność poranna i popołudniowa
-”Na Wielkanoc”-nauka słów piosenki,rozwijanie umiejętności słuchania muzyki ,śpiewania piosenek
-ćwiczenia poranne/rytmika
-”Przygotowania do świat”zajęcia o emocjach
-”Wielkanoc-radosne święta”-zabawa dydaktyczna
-”Kura i jej dzieci”-zabawa bieżna ;reagowanie na sygnał
Zajęcia główne
-”Znajdź swojego kurczaka”-zabawa ruchowa
-”Zajączki”zabawa ruchowa z elementami skoku
-”Idziemy do lasu”-ćwiczenie orientacyjno -porządkowe
-”Przed Wielkanocą”-wysłuchanie i analiza treści wiersza
Wtorek „WIELKANOCNE TRADYCJE”
Aktywność poranna i popołudniowa
- język angielski
-Baranek,kurczaki,pisanki-rozwiązywanie zagadek
-ćwiczenia poranne/spacer
-”Wielkanoc”-słuchanie opowiadania T.Kruczka połączone z rozmową na temat jego treści
-”Pisanki we wzorki”zabawa ruchowo-naśladowcza
Zajęcia główne
-”Kraszanki i pisanki -zabawa dydaktyczna
-”Kolorowe pisanki i kraszanki”-praca plastyczna
Środa „WIELKANOCNY KOSZYCZEK”
Aktywność poranna i popołudniowa
-”Wielkanocny koszyczek”-słuchanie wiersza Z.Domitrocy połączone z rozmową na temat zwyczajów podczas Świąt Wielkanocnych
-ćwiczenia poranne/spacer
-”Wielkanocny koszyczek”-zabawa dydaktyczna
-”Co wiąże się z Wielkanocą?”-wskazywanie obrazków związanych tematycznie z Wielkanocą połączone z zabawa orientacyjno-porzadkowa”Kurki i ziarenka”
Zajęcia główne
-”Koszyczek wielkanocny”-praca
-”Symbole wielkanocne”-układanka
-”Kurczaki w skorupkach”-zabawa ruchowo-naśladowcza
Czwartek „PISANKI,KRASZANKI,MALOWANE JAJA”
Aktywność poranna i popołudniowa
-Wyścigi jaj-zabawa ruchowo-zręcznościowa
-ćwiczenia poranne/rytmika
-”Co jest w jajku”-zabawa dydaktyczna połączona z eksperymentem
-”Jajka i ich kolorowe domy”-zabawa orientacyjno-porządkowa
Zajęcia główne
-ćwiczenie z kart pracy -klasyfikowanie przedmiotów
-kolor do koloru-zabawa ruchowa
-”Malowane jaja”praca plastyczna
Piątek „NA ŚWIĄTECZNYM STOLE”
Aktywność poranna i popołudniowa
-”Kura znosi jajo”-zabawa ruchowa z elementami liczenia
-ćwiczenia poranne /spacer
-”Na Wielkanocnym stole”-słuchanie wiersza K. Kuzior-Wierzbowskiej i rozmowa na jego temat
Zajęcia główne
-”Pisanki Wielkanocne”-ćwiczenia w klasyfikacji i liczeniu
-”kurczaki i zające”-zabawa ruchowa z elementami skoku
-”zajączki”-zabawa orientacyjno- porządkowa
-”kury i kurczaki”-zabawa orientacyjno – porządkowa
-praca plastyczna-uzupełnianie obrazka brakującymi fragmentami ,kolorowanie kurczaka
Tydzień III
Temat tygodnia:Nasza planeta.
Poniedziałek: Uczymy się segregować śmieci.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zabawa z reakcją na sygnał „Kolorowe motyle”
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Skoczne pieniądze"
Zabawa rozwijająca prawidłową postawę ciała- „Po kwadracie”
Spacer/Zajęcia sportowe
Zajęcia rytmiczne
Zajęcia główne:
Rozmowa tematyczna „Co to są śmieci?”
Wysłuchanie opowiadania Bożeny Formy „Ziemia -nasza planeta”
Rozmowa inspirowana wierszem
„Kolorowe pojemniki” zabawa dydaktyczna
„Do właściwego pojemnika"- segregowanie śmieci
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy
Wtorek: Sprzątamy ziemię.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zabawa ruchowa „Marsz”.
Spacer/zajęcia sportowe
Język angielski
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy
Zabawa ruchowa „Sprzątamy świat”
Zajęcia główne:
Zajęcia ekologiczne- sprzątamy Ziemię
Zabawa powitalna „Nasza planeta"
Rozmowa tematyczna „Jak ratować Ziemię?”
Ćwiczenie grafomotoryczne „Woda w organizmie"
Praca plastyczna
Środa: Jesteśmy w kosmosie.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zabawa oddechowa „Małe i duże bańki”
Spacer/Zajęcia ruchowe
Ćwiczenie rozwijające spostrzegawczość i logiczne myślenie „Kosmiczne puzzle”
Zabawa „Burza meteorytów” z wykorzystaniem chusty animacyjnej
Zajęcia główne:
Zajęcia społeczne w wykorzystaniem tekstu literackiego- jesteśmy w kosmosie.
Wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej „Lecimy w kosmos”
Rozmowa inspirowana wierszem
„Układ Słoneczny”- zabawa na dywanie
„Słońce i planety”- zabawa ruchowa
Czwartek: Rakietą w kosmos.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Ćwiczenie grafomotoryczne „Mozaika z trójkątów"
Zabawa konstrukcyjna „Samolot”
Zabawa rzutna „Pod dachem”
Rytmika
Zajęcia główne:
Zajęcia społeczno- techniczne- rakietą w kosmos
Zabawa na powitanie „Kosmiczna moc”
Rozmowa tematyczna „Co jest potrzebne do lotu w kosmos?”
Zabawa słuchowa „Co się wiąże z kosmosem?”
„Rakieta startuje” - zabawa słuchowa
Praca techniczna „Nasza rakieta kosmiczna”
Piątek: Nasza planeta-Ziemia. Międzynarodowy Dzień Matki Ziemi.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Fala"
Zabawaoddechowa „Kolorowe bibuły”
Spacer/zajęcia sportowe
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy
Zajęcia główne:
Zajęcia społeczne -nasza planeta -Ziemia
Zabawa słowna „Ziemia jest okrągła jak...”
Zabawa dydaktyczna z globusem „Jak szybko? Jak długo?”
Zabawa z chusta animacyjną „Dzień i noc”
Praca plastyczna „Ziemia- błękitna planeta”
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
KWIECIEŃ
Tydzień IV
Temat tygodnia:Lubię tańczyć.
Poniedziałek:Światowy Dzień Pingwina .
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zabawa ruchowa „Tańczące pingwiny"
Zabawa rozwijająca motorykę małą „Mój pingwin"
Ćwiczenie stosunków przestrzennych-wykonanie ćwiczenia z kart pracy
Zajęcia rytmiczne
Zajęcia główne:
Zajęcia przyrodnicze z wykorzystaniem tekstu literackiego - Światowy Dzień Pingwina
Zabawa na powitanie „Rodzina pingwina”
„Rozgrzewka aktorska" - zabawa usprawniająca mięśnie twarzy
Wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej „Z opowieści o pingwinach”
Rozmowa inspirowana opowiadaniem
Zabawa grafomatoryczna „Pingwin”
Zabawa podsumowująca „Co wiemy o pingwinach?”
Wtorek: Emocje i uczucia w tańcu oraz muzyce.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zajęcia angielskiego
Zabawa grafomatoryczna „Dywanik”
Zabawa z wystukiwaniem rytmu „Kap, kap”
Zabawa w kole rozwijająca słownictwo „Wczoraj wieczorem...”
Zajęcia główne:
Zajęcia społeczne emocje i uczucia w tańcu oraz muzyce
Zabawa słowna „Emocje w tańcu”
Zabawa pantomimiczno- muzyczna „Teaatr uczuć”
Zabawa w parach „Lustrzane odbicie”
Zabawa plastyczna „Radośni tańcerze”
Zabawa ruchowa „Przeganiamy złość”
Środa: Zumba.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Spacer/zajęcia sportowe
Ćwiczenie orientacji wzrokowo- ruchowej „Jak najwyżej
Zabawa z chustą animacyjną „Kwiaty rosną”
Zabawa oddechowa „Lekkie piórka”
Zajęcia główne:
Zajęcia społeczne, ruchowe - zumba
Zabawa powitalna
Zabawa „Rozgrzewka”
Zabawa ruchowa „Tańczymy zumbę”
Praca plastyczna „Mistrz zumby”
Zabawa słowna „Co to jest?”
Czwartek: Balet.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zabawa tropiąca „Gdzie jest piłka?"
Usprawnianie małej motoryki „Gazetowe kule”
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Wesoły taniec”
Zajęcia rytmiczne
Spacer/Zajęcia sportowe
Zajęcia główne:
Zajęcia społeczne z elementami tańca klasycznego -balet
Zabawa integracyjna „Witamy się!”
Pogadanka „Tajemnice baletu”
Wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej „Będę kiedyś baleriną”
Rozmowa na temat opowiadania
Zabawa słuchowa „Jak to powiedzieć?”
Praca plastyczna „Balerina”
Piątek:Międzynarodowy Dzień Tańca.
Aktywność poranna i popołudniowa:
Zabawa relaksacyjna „Powitalne masażyki”
Zabawa konstrukcyjna „Domki duże i małe"
Zabawa plastyczna z wykorzystaniem techniki action painting
Spacer/Zajęcia sportowe
Zajęcia główne:
Zajęcia społeczne - Międzynarodowy Dzień Tańca
Rozmowa tematyczna „Muzyka i taniec"
Zabawa taneczna „Wesołe koło”
Zabawa naśladowcza „Raz, dwa trzy, tańczysz ty!”
Zabawa słowna „Jaki jest taniec?”
Wykonanie ćwiczenia z kart pracy