PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - KWIECIEŃ

Archiwum » PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - KWIECIEŃ

Tydzień I

Poniedziałek -”ZDROWIE NA WIOSNĘ”

Aktywność poranna i popołudniowa

-”Wiosenna kostka”-zabawa dydaktyczna ;ćwiczenie spostrzegawczości

-ćwiczenia poranne

-”Jak to wiosną bywa”zajęcia profilaktyki logopedycznej;ćwiczenie narządów artykulacyjnych

-zajęcia rytmiki

Zajęcia główne

-zestaw ćwiczeń ruchowych -rozwijanie umiejętności bezpiecznego poruszania się podczas zabaw ruchowych

-Hej zielona żabko”-zabawa muzyczno -ruchowa

-Szczypiorek”-słuchanie wiersza D.Gellnerowej,rozmowa na temat wiersza


Wtorek -„DBAMY O NASZE CIAŁA”


Aktywność poranna o popołudniowa

-język angielski

-zabawa ruchowa „Liście na wietrze”

-poranek muzyczny -nauka tekstu piosenki „Zdrowym być”

-ćwiczenia poranne

-zabawa tropiąca „Odszukaj listopad”

-”Do nieba „-zabawa ruchowa

Zajęcia główne

-„Rozgrzewka „-zabawa ruchowa na powitanie

-”Jacy jesteśmy ​?”-rozmowa na temat podobieństw i różnic w wyglądzie ludzkiego ciała

-wykonanie ćwiczenia -wyszukiwanie różnic między obrazkami

-”Kolega do kolegi”-zabawa w parach przy muzyce

-praca plastyczna „Co szkodzi naszemu ciału?”-wykonanie rysunku pastelami

-ćwiczenia gimnastyczne /spacer


Środa „ŚWIATOWY DZIEŃ SPORTU”


Aktywność poranna i popołudniowa

-zabawa ruchowa „Wiosenny taniec”

-poranek muzyczny;zabawa rytmiczna z pauzą ,realizacja piosenki „Zdrowym być”

-ćwiczenia poranne/spacer

-zabawa orientacyjno -porządkowa „Tunel”

-zabawa „Sympatyczna skakanka”

Zajęcia główne

-zabawa integracyjna „Sport to zdrowie”

-”Co to za dyscyplina sportowa​?”-wysłuchanie i rozwiązywanie zagadek

-pogadanka na temat roli sportu w życiu człowieka

-zabawa równoważna”Z woreczkiem”

-zabawa rzutna „Koszykówka”


Czwartek „NASZE PRZYRZĄDY DO ĆWICZEŃ”


Aktywność poranna i popołudniowa

-zaczarowane okulary-zabawa rozwijająca wyobraźnię

-ćwiczenia poranne /rytmika

-zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Ukryty skarb”

-zabawa plastyczna „Malarz”

Zajęcia główne

-Papierowe piłeczki -formowanie z gazety kulek różnej wielkości

-”Drążki”selekcjonowanie patyków różnej wielkości

-”Kolorowe kosze”ozdabianie tekturowych pudełek papierem kolorowym

-zabawa „Gimnastyka smyka”


Piątek „PIŁKI SĄ RÓŻNE”


Aktywność poranna i popołudniowa

-zabawa ruchowa „Pod parasolem „

-poranek muzyczny-zabawa rytmiczna „Pauza w akompaniamencie”,zabawa „Gimnastyka smyka”do piosenki „Zdrowym być”

-ćwiczenia poranne /spacer

-zabawa artykulacyjno - porządkowa „Na mój znak”

Zajęcia główne

-zabawa orientacyjno -porządkowa „Piłka kierownica”

-wysłuchanie wiersza D. Gellner „Piłka” -rozmowa inspirowana wierszem

-zabawa bieżna „Wyścig z piłką”

-zabawa w parach „Złap piłkę”


Tydzień II


Poniedziałek „PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT”


Aktywność poranna i popołudniowa

-”Na Wielkanoc”-nauka słów piosenki,rozwijanie umiejętności słuchania muzyki ,śpiewania piosenek

-ćwiczenia poranne/rytmika

-”Przygotowania do świat”zajęcia o emocjach

-”Wielkanoc-radosne święta”-zabawa dydaktyczna

-”Kura i jej dzieci”-zabawa bieżna ;reagowanie na sygnał

Zajęcia główne

-”Znajdź swojego kurczaka”-zabawa ruchowa

-”Zajączki”zabawa ruchowa z elementami skoku

-”Idziemy do lasu”-ćwiczenie orientacyjno -porządkowe

-”Przed Wielkanocą”-wysłuchanie i analiza treści wiersza


Wtorek „WIELKANOCNE TRADYCJE”


Aktywność poranna i popołudniowa

- język angielski

-Baranek,kurczaki,pisanki-rozwiązywanie zagadek

-ćwiczenia poranne/spacer

-”Wielkanoc”-słuchanie opowiadania T.Kruczka połączone z rozmową na temat jego treści

-”Pisanki we wzorki”zabawa ruchowo-naśladowcza

Zajęcia główne

-”Kraszanki i pisanki -zabawa dydaktyczna

-”Kolorowe pisanki i kraszanki”-praca plastyczna


Środa „WIELKANOCNY KOSZYCZEK”


Aktywność poranna i popołudniowa

-”Wielkanocny koszyczek”-słuchanie wiersza Z.Domitrocy połączone z rozmową na temat zwyczajów podczas Świąt Wielkanocnych

-ćwiczenia poranne/spacer

-”Wielkanocny koszyczek”-zabawa dydaktyczna

-”Co wiąże się z Wielkanocą?”-wskazywanie obrazków związanych tematycznie z Wielkanocą połączone z zabawa orientacyjno-porzadkowa”Kurki i ziarenka”

Zajęcia główne

-”Koszyczek wielkanocny”-praca

-”Symbole wielkanocne”-układanka

-”Kurczaki w skorupkach”-zabawa ruchowo-naśladowcza


Czwartek „PISANKI,KRASZANKI,MALOWANE JAJA”


Aktywność poranna i popołudniowa

-Wyścigi jaj-zabawa ruchowo-zręcznościowa

-ćwiczenia poranne/rytmika

-”Co jest w jajku”-zabawa dydaktyczna połączona z eksperymentem

-”Jajka i ich kolorowe domy”-zabawa orientacyjno-porządkowa

Zajęcia główne

-ćwiczenie z kart pracy -klasyfikowanie przedmiotów

-kolor do koloru-zabawa ruchowa

-”Malowane jaja”praca plastyczna


Piątek „NA ŚWIĄTECZNYM STOLE”


Aktywność poranna i popołudniowa

-”Kura znosi jajo”-zabawa ruchowa z elementami liczenia

-ćwiczenia poranne /spacer

-”Na Wielkanocnym stole”-słuchanie wiersza K. Kuzior-Wierzbowskiej i rozmowa na jego temat

Zajęcia główne

-”Pisanki Wielkanocne”-ćwiczenia w klasyfikacji i liczeniu

-”kurczaki i zające”-zabawa ruchowa z elementami skoku

-”zajączki”-zabawa orientacyjno- porządkowa

-”kury i kurczaki”-zabawa orientacyjno – porządkowa

-praca plastyczna-uzupełnianie obrazka brakującymi fragmentami ,kolorowanie kurczaka

Tydzień III


Temat tygodnia:Nasza planeta.



Poniedziałek: Uczymy się segregować śmieci.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa z reakcją na sygnał „Kolorowe motyle”

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „Skoczne pieniądze"

  • Zabawa rozwijająca prawidłową postawę ciała- „Po kwadracie”

  • Spacer/Zajęcia sportowe

  • Zajęcia rytmiczne


Zajęcia główne:

  • Rozmowa tematyczna „Co to są śmieci?”

  • Wysłuchanie opowiadania Bożeny Formy „Ziemia -nasza planeta”

  • Rozmowa inspirowana wierszem

  • „Kolorowe pojemniki” zabawa dydaktyczna

  • „Do właściwego pojemnika"- segregowanie śmieci

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy




Wtorek: Sprzątamy ziemię.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa ruchowa „Marsz”.

  • Spacer/zajęcia sportowe

  • Język angielski

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy

  • Zabawa ruchowa „Sprzątamy świat”



Zajęcia główne:

  • Zajęcia ekologiczne- sprzątamy Ziemię

  • Zabawa powitalna „Nasza planeta"

  • Rozmowa tematyczna „Jak ratować Ziemię?”

  • Ćwiczenie grafomotoryczne „Woda w organizmie"

  • Praca plastyczna


Środa: Jesteśmy w kosmosie.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa oddechowa „Małe i duże bańki”

  • Spacer/Zajęcia ruchowe

  • Ćwiczenie rozwijające spostrzegawczość i logiczne myślenie „Kosmiczne puzzle”

  • Zabawa „Burza meteorytów” z wykorzystaniem chusty animacyjnej

Zajęcia główne:

  • Zajęcia społeczne w wykorzystaniem tekstu literackiego- jesteśmy w kosmosie.

  • Wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej „Lecimy w kosmos”

  • Rozmowa inspirowana wierszem

  • „Układ Słoneczny”- zabawa na dywanie

  • „Słońce i planety”- zabawa ruchowa


Czwartek: Rakietą w kosmos.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Ćwiczenie grafomotoryczne „Mozaika z trójkątów"

  • Zabawa konstrukcyjna „Samolot”

  • Zabawa rzutna „Pod dachem”

  • Rytmika


Zajęcia główne:

  • Zajęcia społeczno- techniczne- rakietą w kosmos

  • Zabawa na powitanie „Kosmiczna moc”

  • Rozmowa tematyczna „Co jest potrzebne do lotu w kosmos?”

  • Zabawa słuchowa „Co się wiąże z kosmosem?”

  • „Rakieta startuje” - zabawa słuchowa

  • Praca techniczna „Nasza rakieta kosmiczna”



Piątek: Nasza planeta-Ziemia. Międzynarodowy Dzień Matki Ziemi.
Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „Fala"

  • Zabawaoddechowa „Kolorowe bibuły”

  • Spacer/zajęcia sportowe

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy



Zajęcia główne:

  • Zajęcia społeczne -nasza planeta -Ziemia

  • Zabawa słowna „Ziemia jest okrągła jak...”

  • Zabawa dydaktyczna z globusem „Jak szybko? Jak długo?”

  • Zabawa z chusta animacyjną „Dzień i noc”

  • Praca plastyczna „Ziemia- błękitna planeta”


PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

KWIECIEŃ





Tydzień IV


Temat tygodnia:Lubię tańczyć.



Poniedziałek:Światowy Dzień Pingwina .

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa ruchowa „Tańczące pingwiny"

  • Zabawa rozwijająca motorykę małą „Mój pingwin"

  • Ćwiczenie stosunków przestrzennych-wykonanie ćwiczenia z kart pracy

  • Zajęcia rytmiczne



Zajęcia główne:

  • Zajęcia przyrodnicze z wykorzystaniem tekstu literackiego - Światowy Dzień Pingwina

  • Zabawa na powitanie „Rodzina pingwina”

  • „Rozgrzewka aktorska" - zabawa usprawniająca mięśnie twarzy

  • Wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej „Z opowieści o pingwinach”

  • Rozmowa inspirowana opowiadaniem

  • Zabawa grafomatoryczna „Pingwin”

  • Zabawa podsumowująca „Co wiemy o pingwinach?”



Wtorek: Emocje i uczucia w tańcu oraz muzyce.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zajęcia angielskiego

  • Zabawa grafomatoryczna „Dywanik”

  • Zabawa z wystukiwaniem rytmu „Kap, kap”

  • Zabawa w kole rozwijająca słownictwo „Wczoraj wieczorem...”


Zajęcia główne:


  • Zajęcia społeczne emocje i uczucia w tańcu oraz muzyce

  • Zabawa słowna „Emocje w tańcu”

  • Zabawa pantomimiczno- muzyczna „Teaatr uczuć”

  • Zabawa w parach „Lustrzane odbicie”

  • Zabawa plastyczna „Radośni tańcerze”

  • Zabawa ruchowa „Przeganiamy złość”


Środa: Zumba.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Spacer/zajęcia sportowe

  • Ćwiczenie orientacji wzrokowo- ruchowej „Jak najwyżej

  • Zabawa z chustą animacyjną „Kwiaty rosną”

  • Zabawa oddechowa „Lekkie piórka”



Zajęcia główne:

  • Zajęcia społeczne, ruchowe - zumba

  • Zabawa powitalna

  • Zabawa „Rozgrzewka”

  • Zabawa ruchowa „Tańczymy zumbę”

  • Praca plastyczna „Mistrz zumby”

  • Zabawa słowna „Co to jest?”


Czwartek: Balet.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa tropiąca „Gdzie jest piłka?"

  • Usprawnianie małej motoryki „Gazetowe kule”

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „Wesoły taniec”

  • Zajęcia rytmiczne

  • Spacer/Zajęcia sportowe


Zajęcia główne:

  • Zajęcia społeczne z elementami tańca klasycznego -balet

  • Zabawa integracyjna „Witamy się!”

  • Pogadanka „Tajemnice baletu”

  • Wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej „Będę kiedyś baleriną”

  • Rozmowa na temat opowiadania

  • Zabawa słuchowa „Jak to powiedzieć?”

  • Praca plastyczna „Balerina”



Piątek:Międzynarodowy Dzień Tańca.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa relaksacyjna „Powitalne masażyki”

  • Zabawa konstrukcyjna „Domki duże i małe"

  • Zabawa plastyczna z wykorzystaniem techniki action painting

  • Spacer/Zajęcia sportowe


Zajęcia główne:

  • Zajęcia społeczne - Międzynarodowy Dzień Tańca

  • Rozmowa tematyczna „Muzyka i taniec"

  • Zabawa taneczna „Wesołe koło”

  • Zabawa naśladowcza „Raz, dwa trzy, tańczysz ty!”

  • Zabawa słowna „Jaki jest taniec?”

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy