PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ GRUDZIEŃ

Aktualności » PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ GRUDZIEŃ

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

GRUDZIEŃ




Tydzień I


Temat tygodnia: W świecie teatru.



Czwartek: Dzień pełen teatralnych niespodzianek

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa dramowa „Budujemy teatr”

  • Ćwiczenie motoryki małej „Zielone i czerwone”

  • „Ile pacynek?” zabawa matematyczna

  • Zajęcia rytmiczne


Zajęcia główne:

  • Zgadywanka naśladowcza „Teatralna rozgrzewka”

  • Zabawa ćwicząca refleks „Prawda czy fałsz”

  • Wykonanie karty pracy


Piątek: W teatrze.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Tworzenie kącika teatralnego

  • Zgadywanka dotykowa

  • Ćwiczenie motoryki małej w grupach


Zajęcia główne:

  • Słuchanie opowiadania pt „Taeatr”

  • Burza mózgów „Widownia i scena”

  • Zabawy z literą „y”

  • Ćwiczenia manualne

  • Wykonanie karty pracy




Tydzień II



Temat tygodnia:W świecie teatru.




Poniedziałek: Barbórka.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Spacer / ćwiczenia poranne

  • Zajęcia rytmiczne

  • Ćwiczenia oddechowe


Zajęcia główne:

  • Rozmowa na temat Barbórki

  • Praca plastyczna

  • Zabawa słuchowa „Co słyszysz?”

  • Zabawa emocjonalno-ruchowa „Uśmiechnij się”


Wtorek: Mikołajki.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa integracyjna „Powitanie”

  • Zabawy z Mikołajem

  • Spacer / ćwiczenia poranne

  • Język angielski


Zajęcia główne:

  • Rozmowa sterowana na temat Mikołajek

  • Przedstawienie wiersza

  • Odśpiewanie piosenki z okazji Mikołajek

  • Poczęstunek

  • Rozdanie prezentów



Środa: Scena teatralna.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa językowa

  • Spacer / ćwiczenia poranne

  • Zabawa dydaktyczna „Gdzie leży piłka?”

  • Zabawy konstrukcyjne





Zajęcia główne:

  • Rozmowa z zagadką

  • Zagadki o teatrze

  • Ćwiczenie orientacji w przestrzeni

  • Zabawa dramowa



Czwartek: Będę aktorem.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Tworzenie scenografii

  • Zagadka wprowadzenie do teatru

  • Spacer / ćwiczenia poranne

  • Rytmika


Zajęcia główne:

  • Słuchanie opowwiadania R.Piątkowskiej „Aktorka”

  • Zabawa dramowa

  • Pokaz fragmentu filmu niemego

  • Zabawa matematyczna porównywanie liczebności

  • Wykonanie karty pracy



Piątek: Nasz przedszkolny teatr.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Praca plastyczna maski

  • Zabawa konstrukcyjna

  • Zabawa dydaktyczna „Mały i duży”

  • Zabawa naśladowcza „Cień”


Zajęcia główne

  • Zabawa pantomimiczna

  • Wykonanie karty pracy

  • Ćwiczenia gimnastyczne

  • Ćwiczenia sensoryczne




Tydzień III


Temat tygodnia: Świąteczny czas.


Poniedziałek: Magia świąt.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Spacer / ćwiczenia poranne

  • Zajęcia rytmiczne

  • Zabawa sprawnościowa


Zajęcia główne:

  • Słuchanie opowiadania W. Ostrowickiej „W oczekiwaniu na święta”

  • Świąteczna mapa- kolaż

  • Zabawa z elementami dramy

  • Ćwiczenie pamięci

  • Praca plastyczna

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy



Wtorek: W domowym zaciszu.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Kalambury

  • Ćwiczenie motoryki małej

  • Spacer / ćwiczenia poranne

  • Język angielski


Zajęcia główne:

  • Wypowiedzi dzieci na temat pomocy w domu przed świętami

  • Zabawa sensoryczna „Co tak pachnie?”

  • Zabawa matematyczna, przeliczanie

  • Praca plastyczno- techniczna „Świąteczne świeczniki”

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy



Środa: Świąteczna pomoc.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Ćwiczenia grafomotoryczne

  • Spacer / ćwiczenia poranne

  • Zabawa integracyjna


Zajęcia główne:

  • Burza mózgów „Świąteczna pomoc”

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy

  • Zajęcia plastyczne „Pomocna dłoń”

  • Zajęcia muzyczne



Czwartek: Marzenia choinki.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa sensoryczna

  • Zabawa motoryczna

  • Zajęcia rytmiczne


Zajęcia główne:

  • Słuchanie listu od choinki

  • Analiza treści

  • Ćwiczenia spostrzegawczości

  • Wykonanie karty pracy

  • Zajęcia plastyczne „Rączkowa choinka”


Piątek: Wigilijny czas.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa naśladowcza

  • Ćwiczenie motoryki małej w grupach


Zajęcia główne:

  • Słuchanie opowiadania W. Dulemby pt „Wigilia”

  • Burza mózgów „Dwanaście potraw”

  • Zajęcia praktyczne „Przy wigilijnym stole”

  • Zabawa matematyczna liczenie

  • Wykonanie karty pracy






Tydzień IV


Temat tygodnia: Świąteczny czas.


Poniedziałek: Magia świąt.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Spacer / ćwiczenia poranne

  • Zajęcia rytmiczne

  • Zabawa sprawnościowa


Zajęcia główne:

  • Słuchanie opowiadania W. Ostrowickiej „W oczekiwaniu na święta”

  • Świąteczna mapa- kolaż

  • Zabawa z elementami dramy

  • Ćwiczenie pamięci

  • Praca plastyczna

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy



Wtorek: W domowym zaciszu.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Kalambury

  • Ćwiczenie motoryki małej

  • Spacer / ćwiczenia poranne

  • Język angielski


Zajęcia główne:

  • Wypowiedzi dzieci na temat pomocy w domu przed świętami

  • Zabawa sensoryczna „Co tak pachnie?”

  • Zabawa matematyczna, przeliczanie

  • Praca plastyczno- techniczna „Świąteczne świeczniki”

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy



Środa: Świąteczna pomoc.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Ćwiczenia grafomotoryczne

  • Spacer / ćwiczenia poranne

  • Zabawa integracyjna


Zajęcia główne:

  • Burza mózgów „Świąteczna pomoc”

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy

  • Zajęcia plastyczne „Pomocna dłoń”

  • Zajęcia muzyczne



Czwartek: Marzenia choinki.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa sensoryczna

  • Zabawa motoryczna

  • Zajęcia rytmiczne


Zajęcia główne:

  • Słuchanie listu od choinki

  • Analiza treści

  • Ćwiczenia spostrzegawczości

  • Wykonanie karty pracy

  • Zajęcia plastyczne „Rączkowa choinka”


Piątek: Wigilijny czas.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa naśladowcza

  • Ćwiczenie motoryki małej w grupach


Zajęcia główne:

  • Słuchanie opowiadania W. Dulemby pt „Wigilia”

  • Burza mózgów „Dwanaście potraw”

  • Zajęcia praktyczne „Przy wigilijnym stole”

  • Zabawa matematyczna liczenie

  • Wykonanie karty pracy





Tydzień V


Temat tygodnia: Nowy rok tuż-tuż .


Poniedziałek: Zegary dawniej i dziś.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Spacer / ćwiczenia poranne

  • Zajęcia rytmiczne

  • Zabawa sprawnościowa, integracyjna


Zajęcia główne:

  • Słuchanie wiersza B. Formy „Różne zegary”

  • Prezentacja zegarów zapoznanie z klepsydrą

  • Zajęcia plastyczno- techniczne „Nasze zegarki”

  • Zabawa doskonaląca orientację w czasie

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy



Wtorek: Ulotne chwile.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa dramowa przeciwieństwa

  • Spacer / ćwiczenia poranne

  • Język angielski


Zajęcia główne:

  • Zabawy z „Panem czasu”

  • Rozmowa na temat upływu czasu

  • Zabawa sensoryczna z klepsydrą

  • Ćwiczenia orientacji przestrzennej

  • Zabawa plastyczno- techniczna „Byłem, jestem i będę”

  • Zajęcia muzyczne u zegarmistrza gra muzyka


Środa: Pory roku i miesiące.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Pokaz różnego typu kalendarzy

  • Spacer / ćwiczenia poranne

  • Zabawa integracyjna


Zajęcia główne:

  • Utrwalenie nazw miesięcy

  • Zajęcia plastyczno techniczne „Roczny zegar”

  • Wykonanie ćwiczenia z kart pracy

  • Zabawa naśladowcza

  • Ćwiczenia w klasyfikacji

  • Zajęcia muzyczne




Czwartek: Dni tygodnia.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa grafomotoryczna

  • Zabawa z elementami czytania


Zajęcia główne:

  • Zabawa dydaktyczna „Dni tygodnia”

  • Zabawa ruchowa z piłką

  • Zabawy z cyfrą 7

  • Wykonanie karty pracy

  • Zabawa doświadczalna „Mrożone skarby”


Piątek: Nowy rok.

Aktywność poranna i popołudniowa:

  • Zabawa ruchowa

  • Zabawa sprawnościowa


Zajęcia główne:

  • Słuchanie wiersza L.J. Kerna „Bajka o Nowym i Starym roku”

  • Składanie życzeń noworocznych

  • Zabawy sprawnościowe z balonami

  • Wykonanie karty pracy

  • Zabawy matematyczne