PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - CZERWIEC
Archiwum » PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - CZERWIEC
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
CZERWIEC
Grupa „Przedszkolaki z jednej paki”
Tydzień 12
Temat tygodnia: Dzień dziecka
Poniedziałek: Dzieci też mają swoje prawa
Aktywność poranna i popołudniowa:
zabawa integracyjna „Turlanie piłki”
rysunek „Mój przyjaciel”
wiczenia poranne
wiczenie orientacji przestrzennej „Moja ręka”
zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem”Piłka w dołku”
Zajęcia główne:
oglądanie ilustracji przedstawiających dzieci z różnych stron świata
opisywanie i porównywanie wyglądu dzieci oraz próba wskazania na globusie miejsc, z których pochodzą
rozmowa na temat wiersza
zabawa integracyjna „Kto ma...”
Wyjaśnienie czym jest Konwencja o prawach dziecka, objaśnienie znaczenia terminu prawo
burza mózgów „Mam prawo do...”
Wtorek: Dziecko i świat
Aktywność poranna i popołudniowa:
wiczenia oddechowe „Kto szybciej ”
rozwiązywanie zagadek slownych
wiczenia poranne
kalambury „Wszyscy mamy swoje prawa”
zabawa ruchowa „Mur obronny”
Zajęcia główne:
wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan „Krzesłem na księżyc”
rozmowa inspirowana wierszem
zabawa dramowa „To już potrafimy”
zabawa integrująca „Piłka”
zabawa z celowaniem „Kto trafi do poręczy”
zabawa „Kto jest podobny do mnie”
Środa: To ja, a to Ty
Aktywność poranna i popołudniowa:
wiczenia artykulacyjne „Śmiech dzieci”
wiczenia poranne
zabawa integrująca „Wesołe magnesy”
wiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej „Szukaj i ...”
zabawa rzutna „Mur rzu
piłkę do tunelu”
Zajęcia główne:
rozmowa na temat różnic i podobieństw między ludźmi
zabawa ruchowa „Dobieramy się w pary”
zabawa matematyczna „Wyższe, niższe”- porównywanie długości(wysokości)
prezentacja różnych rodzajów miar
samodzielne doświadczenia w pomiarze długości wspólną miarą
wykonanie
wiczenia z kart pracy
Czwartek: Portret przyjaciela
Aktywność poranna i popołudniowa:
oglądanie zdjęć ukazujących dzieci w różnych okresach ich życia- swobodne wypowiedzi dzieci
wiczenia poranne
wiczenia rytmicznio-słuchowe „Nasze imiona”
zabawa ludowa „Adam siedmiu synów miał”
Zajęcia główne:
rozmowa na temat praw dzieci, ich różności i odmienności
oglądane ilustracji przedstawiających dzieci z różnych stron świata, dostrzeganie różnic w ich wyglądzie
praca plastyczna „Mój przyjaciel”-rysowanie portretu przyjaciela;nadanie imienia swojemu przyjacielowi
degustacja miodu:określanie jego wyglądu, smaku oraz zapachu
przeprowadzenie doświadczenia, wnioskowanie- badanie zjawiska rozpuszczalności substancji, wykrywanie związków oraz zależności między substancjami
Piątek: Dobra zabawa to ważna sprawa
Aktywność poranna i popołudniowa:
wiczenia ortofoniczne „Raz i dwa mówię ja”
wiczenia poranne
zabawa konstrukcyjna „Tajemniczy zamek”
zabawa paluszkowa „Paluszki witamy, głośno przeliczamy
zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa kotów piłkami”
Zajęcia główne:
zabawa w zespołach „Kolorowy świat”-układanie obrazka z figur geometrycznych
zabawa ruchowa „Figury geometryczne”
zabawa taneczna „Taniec radości
wykonanie
wiczenia z kart pracy
projektowanie makiety placu zabaw-karty artysty
Temat tygodnia: Co w trawie piszczy?
Poniedziałek: Co słycha
w trawie?
Aktywność poranna i popołudniowa:
zabawa integrująca z chustą animacyjną „Kolorowa tęcza”
zabawa ortofoniczna „Wiatr w trawie”
wiczenia poranne
zabawa rzutna „Wrzu
orzeszki do dziupli”
zabawa ruchowa „Szczur”
Zajęcia główne:
rozmowa na temat tekstu piosenki Urszuli Piotrowskiej „Lubię leże
na trawie”
zabawa dramowa „Na łące”
wiczenia spostrzegawczości „Co do tego pasuje?”-utrwalenie wyglądu zwierząt łąkowych
wykonanie kolażu do tekstu piosenki
prezentacja prac i zorganizowanie wystawy
Wtorek: Jak pachnie świat?
Aktywność poranna i popołudniowa:
wiczenia oddechowe „Co pachnie na łące?”
rozwiązywanie zagadek słownych dotyczących zwierząt łąkowych
wiczenia poranne
wiczenie orientacji kierunkowej „Pszczółki zbierają nektar”
wiczenie percepcji słuchowej „Co słycha
w trawie”
Zajęcia główne:
zabawa sensoryczna „Co czujesz?”
zabawa w skojarzenia „Zapach to...”
zabawa badawcza „Czym pachnie powietrze?”-zapoznanie z właściwościami powietrza
praca techniczna „Wachlarze”-wykonanie wachlarza
zabawa integracyjna z chustą animacyjną „Kto się ukrył w trawie”
zabawy z wykorzystaniem sprzętu sportowego
Środa: Mały entomolog
Aktywność poranna i popołudniowa:
wiczenia artykulacyjne „Powtórz, co słyszysz”
wiczenia poranne
zabawa integrująca „Gąsienice”
zabawa z chustą animacyjną „Uciekaj do ula”
wiczenie percepcji wzrokowej-praca z obrazkiem
Zajęcia główne:
rozmowa na temat życia na łące połączona z oglądaniem ilustracji zwierząt
burza mózgów „Entomolog to...”-wyjaśnienie pojęcia entomolog
zabawa tropiąca odszukiwanie ilustracji zwierząt,obserwacja przez lupę,wykonywanie zdjęć,podsumowanie poszukiwań,zwrócenie uwagi na konieczność ochrony ekosystemu łąki
zabawa tematyczna „Nasze owady”
nauka piosenki lubię leże
na trawie
wykonanie
wiczenia z kart pracy
Czwartek: Motyle
Aktywność poranna i popołudniowa:
wiczenie lateralizacji
wiczenia poranne
wiczenia wrażliwości słuchowej „Motylki”
wiczenia orientacji przestrzennej „Biedronki i kwiaty”
wiczenia oddechowe
Zajęcia główne:
rozmowa inspirowana wierszem Maciejki Mazan „Niebieski motylek”
praca plastyczno-techniczna -wykonanie przestrzennej sylwety motyla
prezentacja prac i zorganizowanie wystawy
układanie historyjki o motylku
wykonywanie
wiczenia z kart pracy
Piątek: Na zielonej łące
Aktywność poranna i popołudniowa:
wiczenia ortofoniczne
wiczenia poranne
zabawa integrująca „Bąk”-
zabawa ludowa „Jaworowi ludzie”
Zajęcia główne:
wspólne konstruowanie gry do opowiadania na temat życia na łące
rozgrywki w parach
zabawa „Co w trawie piszczy?”
wykonanie
wiczenia z kart pracy
zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Piłka w dołku”
Temat tygodnia: Bezpieczne wakacje
Poniedziałek:Bezpieczne wakacje Trampolinka
Aktywność poranna i popołudniowa:
zabawa integracyjna z chustą integracyjną „Uwaga, balon!”
wiczenia poranne
zabawa matematyczna „Bilety”-
wiczenie poprawności przeliczania
zabawa ruchowa „Rzu
piłkę do tunelu”
Zajęcia główne:
opowiadanie Urszuli Piotrowskiej „Trampolinek jedzie na wakacje”
rozmowa na temat wakacji i zasad bezpiecznego odpoczynku
poznanie stałego naturalnego następstwa czasu- cykliczność pór roku, omówienie cech lata
zabawa dydaktyczna „Obrazek do pary”- utrwalenie cech różnych regionów Polski
wykonanie pracy z kart artysty
Wtorek:Niebezpieczne wysypiska
Aktywność poranna i popołudniowa:
wiczenia artykulacyjne „Słoń”
zabawa integrująca „Kołyska”
wiczenia poranne
komponowanie na plamie kleksa „Kolorowy stworek”
zabawa ruchowa rzutna „Wrzu
orzeszki do dziupli”
Zajęcia główne:
rozmowa na temat wysypisk śmieci, wyjaśnienie pojęcia wysypisko śmieci, uwrażliwienie na istnienie nielegalnych wysypisk
przypomnienie zasad postępowania w sytuacji zagrożenia i numeru telefonu alarmowego 112
doświadczalne sprawdzenie niekorzystnego wpływu na przyrodę niekontrolowanego wyrzucania śmieci
praca plastyczna „Wesołe kleksiki”-oglądanie efektów, swobodne wypowiedzi
Środa: Co zabierzemy na wakacje?
Aktywność poranna i popołudniowa:
wiczenia artykulacyjne „Rozmowa przez telefon”
wiczenia poranne
zabawa dydaktyczna „Kto zmienił miejsce?”
zabawa przy piosence „Nasz przyjaciel Trampolinek”
wiczenie percepcji wzrokowej „Gdzie jest Trampolinek?”
Zajęcia główne:
rozmowa na temat sposobu przygotowania się do podróży
przypomnienie o niezbędnych zasadach bezpieczeństwa
zabawa matematyczna „Tak, nie”
zabawa ruchowa „Wyruszamy w podróż”
zabawy rytmiczne
wykonanie
wiczenia z kart pracy
Czwartek: Skrzynia skarbów
Aktywność poranna i popołudniowa:
wiczenie lateralizacji „Posłuchaj i narysuj”
wiczenia poranne
tworzenie swobodnego tekstu- układanie opowiadania do rysunku
praca techniką origami „Samolot”
wiczenia oddechowe „Daszek”
Zajęcia główne:
rozmowa na temat wakacji
praca plastyczno-techniczna- wykonanie skrzynek skarbów
prezentacja prac
rysowanie kredą
zabawa ruchowa na czworakach
Piątek: Dbamy o bezpieczeństwo swoje i innych
Aktywność poranna i popołudniowa:
wiczenia koordynacji wzrokow-ruchowej „Pościg”
wiczenia poranne
wiczenia grafomotoryczne „Od startu do mety”
zabawa dokończ zdanie „Moja ulubiona zabawa to....”
wiczenia grafomotoryczne „Piłka”
Zajęcia główne:
omówienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas wyjścia poza teren przedszkola
praca z tablicą multimedialną-pokaz placówki straży pożarnej, poznanie pracy strażaka, oglądanie sprzętu strażackiego, utrwalenie numeru 112
wykonanie
wiczenia z kart pracy
zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Piłka w dołku”
Temat tygodnia: Pożegnanie przedszkola
Poniedziałek: Lato czeka
Aktywność poranna i popołudniowa:
zabawa integracyjna „Kto silniejszy?”
wiczenia poranne
zabawa równoważna „Wakacyjny deser”
wiczenia grafomotoryczne „Ozdabiamy talerze”
Zajęcia główne:
rozmowa na temat lata i spędzania wakacji inspirowana wierszem Urszuli Piotrowskiej „Gdzie nie spojrzę-wszędzie lato”
zabawa dokończ zdanie „Spędzę wakacje...”
zabawa z chustą animacyjną „Burza na morzu”
wykonanie
wiczenia z kart pracy
zabawa „Podaj piłeczkę”
Wtorek: Wulkan
Aktywność poranna i popołudniowa:
wiczenia oddechowe „Baloniki”
rozwiązywanie zagadek słownych o regionach Polski- samodzielne wymyślanie zagadek i dzielenie się doświadczeniami
wiczenia poranne
układanie puzzli „Wakacyjne obrazy”
wiczenie percepcji słuchowej „Na czym gram?”
Zajęcia główne:
rozmowa na temat wakacyjnych podróży
wyjaśnienie pojęcia- wulkan
zabawa badawcza- przeprowadzenie modelowej symulacji wybuchu wulkanu, wnioskowanie, dzielenie się spostrzeżeniami
zabawa ruchowa „Lawa”
zabawa integracyjna z chustą animacyjną
zabawy naśladowcza „Kogo spotkamy na wakacjach?”
Środa: To mój adres
Aktywność poranna i popołudniowa:
zabawa przy muzyce z gazetami
wiczenia poranne
kolaż „Gazetowy świat”- tworzenie kompozycji z obrazków z gazet uzupełnionej rysunkiem
zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa kotów piłkami”
wiczenie percepcji wzrokowej „Chodź do mnie, chodź do mnie, rączkę mi daj”
oglądanie książek i wyszukiwanie szczegółów na ilustracjach
Zajęcia główne:
zabawa utrwalająca znajomość miejsca zamieszkania dziecka
zabawa ruchowa „To mój adres”
nauka piosenki „Zabawa w pociąg”
zabawa przyrodnicza „Zwiedzamy ogród”
wykonanie
wiczenia z kart pracy
Czwartek: Tratwa
Aktywność poranna i popołudniowa:
wiczenie lateralizacji
wiczenia poranne
zabawa z elementem rywalizacji „Brzuszek do brzuszka”
wiczenia oddechowe
wykonanie pracy z kart artysty
zabawa ruchowa rzutna
Zajęcia główne:
rozmowa wprowadzająca na temat zasad bezpiecznego korzystania z akwenów wodnych
przypomnienie numeru alarmowego 112
praca plastyczno-techniczna -wykonanie modelu tratwy
wspólne sprzątanie po wykonanej pracy
prezentacja prac i zorganizowanie wystawy
Piątek: Lubimy wakacje
Aktywność poranna i popołudniowa:
wiczenia ortofoniczne „Powtórz po mnie, co słyszysz?”
wiczenia poranne
zabawa korekcyjna „Przytul mnie”
oglądanie albumów o Polsce- zachęcanie do swobodnego wypowiadania się i dzielenia się planami wakacyjnymi
„Wakacyjna podróż”- rysunek kredkami
Zajęcia główne:
oglądanie ilustracji przedstawiających różne regiony Polski, opisywanie ich cech charakterystycznych, roślin, zwierząt, ukształtowania terenu
umiejscowienie regionów na mapie Polski
wykonanie
wiczenia z kart pracy
zabawa ruchowa naśladowcza „Jedziemy na wakacje”