PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - CZERWIEC

Aktualności » PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ - CZERWIEC

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

CZERWIEC

Grupa „Przedszkolaki z jednej paki”

Tydzień 12

Temat tygodnia: Dzień dziecka

Poniedziałek: Dzieci też mają swoje prawa


Aktywność poranna i popołudniowa:

  • zabawa integracyjna „Turlanie piłki”

  • rysunek „Mój przyjaciel”

  • wiczenia poranne

  • wiczenie orientacji przestrzennej „Moja ręka”

  • zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem”Piłka w dołku”


Zajęcia główne:

  • oglądanie ilustracji przedstawiających dzieci z różnych stron świata

  • opisywanie i porównywanie wyglądu dzieci oraz próba wskazania na globusie miejsc, z których pochodzą

  • rozmowa na temat wiersza

  • zabawa integracyjna „Kto ma...”

  • Wyjaśnienie czym jest Konwencja o prawach dziecka, objaśnienie znaczenia terminu prawo

  • burza mózgów „Mam prawo do...”



Wtorek: Dziecko i świat


Aktywność poranna i popołudniowa:

  • wiczenia oddechowe „Kto szybciej ”

  • rozwiązywanie zagadek slownych

  • wiczenia poranne

  • kalambury „Wszyscy mamy swoje prawa”

  • zabawa ruchowa „Mur obronny”

Zajęcia główne:

  • wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan „Krzesłem na księżyc”

  • rozmowa inspirowana wierszem

  • zabawa dramowa „To już potrafimy”

  • zabawa integrująca „Piłka”

  • zabawa z celowaniem „Kto trafi do poręczy”

  • zabawa „Kto jest podobny do mnie”



Środa: To ja, a to Ty


Aktywność poranna i popołudniowa:

  • wiczenia artykulacyjne „Śmiech dzieci”

  • wiczenia poranne

  • zabawa integrująca „Wesołe magnesy”

  • wiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej „Szukaj i ...”

  • zabawa rzutna „Mur rzu

  • piłkę do tunelu”



Zajęcia główne:

  • rozmowa na temat różnic i podobieństw między ludźmi

  • zabawa ruchowa „Dobieramy się w pary”

  • zabawa matematyczna „Wyższe, niższe”- porównywanie długości(wysokości)

  • prezentacja różnych rodzajów miar

  • samodzielne doświadczenia w pomiarze długości wspólną miarą

  • wykonanie

  • wiczenia z kart pracy

Czwartek: Portret przyjaciela



Aktywność poranna i popołudniowa:

  • oglądanie zdjęć ukazujących dzieci w różnych okresach ich życia- swobodne wypowiedzi dzieci

  • wiczenia poranne

  • wiczenia rytmicznio-słuchowe „Nasze imiona”

  • zabawa ludowa „Adam siedmiu synów miał”



Zajęcia główne:

  • rozmowa na temat praw dzieci, ich różności i odmienności

  • oglądane ilustracji przedstawiających dzieci z różnych stron świata, dostrzeganie różnic w ich wyglądzie

  • praca plastyczna „Mój przyjaciel”-rysowanie portretu przyjaciela;nadanie imienia swojemu przyjacielowi

  • degustacja miodu:określanie jego wyglądu, smaku oraz zapachu

  • przeprowadzenie doświadczenia, wnioskowanie- badanie zjawiska rozpuszczalności substancji, wykrywanie związków oraz zależności między substancjami

Piątek: Dobra zabawa to ważna sprawa


Aktywność poranna i popołudniowa:

  • wiczenia ortofoniczne „Raz i dwa mówię ja”

  • wiczenia poranne

  • zabawa konstrukcyjna „Tajemniczy zamek”

  • zabawa paluszkowa „Paluszki witamy, głośno przeliczamy

  • zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa kotów piłkami”


Zajęcia główne:

  • zabawa w zespołach „Kolorowy świat”-układanie obrazka z figur geometrycznych

  • zabawa ruchowa „Figury geometryczne”

  • zabawa taneczna „Taniec radości

  • wykonanie

  • wiczenia z kart pracy

  • projektowanie makiety placu zabaw-karty artysty

Temat tygodnia: Co w trawie piszczy?



Poniedziałek: Co słycha

w trawie?


Aktywność poranna i popołudniowa:

  • zabawa integrująca z chustą animacyjną „Kolorowa tęcza”

  • zabawa ortofoniczna „Wiatr w trawie”

  • wiczenia poranne

  • zabawa rzutna „Wrzu

  • orzeszki do dziupli”

  • zabawa ruchowa „Szczur”

Zajęcia główne:

  • rozmowa na temat tekstu piosenki Urszuli Piotrowskiej „Lubię leże

  • na trawie”

  • zabawa dramowa „Na łące”

  • wiczenia spostrzegawczości „Co do tego pasuje?”-utrwalenie wyglądu zwierząt łąkowych

  • wykonanie kolażu do tekstu piosenki

  • prezentacja prac i zorganizowanie wystawy

Wtorek: Jak pachnie świat?


Aktywność poranna i popołudniowa:

  • wiczenia oddechowe „Co pachnie na łące?”

  • rozwiązywanie zagadek słownych dotyczących zwierząt łąkowych

  • wiczenia poranne

  • wiczenie orientacji kierunkowej „Pszczółki zbierają nektar”

  • wiczenie percepcji słuchowej „Co słycha

  • w trawie”


Zajęcia główne:

  • zabawa sensoryczna „Co czujesz?”

  • zabawa w skojarzenia „Zapach to...”

  • zabawa badawcza „Czym pachnie powietrze?”-zapoznanie z właściwościami powietrza

  • praca techniczna „Wachlarze”-wykonanie wachlarza

  • zabawa integracyjna z chustą animacyjną „Kto się ukrył w trawie”

  • zabawy z wykorzystaniem sprzętu sportowego

Środa: Mały entomolog


Aktywność poranna i popołudniowa:

  • wiczenia artykulacyjne „Powtórz, co słyszysz”

  • wiczenia poranne

  • zabawa integrująca „Gąsienice”

  • zabawa z chustą animacyjną „Uciekaj do ula”

  • wiczenie percepcji wzrokowej-praca z obrazkiem


Zajęcia główne:

  • rozmowa na temat życia na łące połączona z oglądaniem ilustracji zwierząt

  • burza mózgów „Entomolog to...”-wyjaśnienie pojęcia entomolog

  • zabawa tropiąca odszukiwanie ilustracji zwierząt,obserwacja przez lupę,wykonywanie zdjęć,podsumowanie poszukiwań,zwrócenie uwagi na konieczność ochrony ekosystemu łąki

  • zabawa tematyczna „Nasze owady”

  • nauka piosenki lubię leże

  • na trawie

  • wykonanie

  • wiczenia z kart pracy

Czwartek: Motyle


Aktywność poranna i popołudniowa:

  • wiczenie lateralizacji

  • wiczenia poranne

  • wiczenia wrażliwości słuchowej „Motylki”

  • wiczenia orientacji przestrzennej „Biedronki i kwiaty”

  • wiczenia oddechowe




Zajęcia główne:

  • rozmowa inspirowana wierszem Maciejki Mazan „Niebieski motylek”

  • praca plastyczno-techniczna -wykonanie przestrzennej sylwety motyla

  • prezentacja prac i zorganizowanie wystawy

  • układanie historyjki o motylku

  • wykonywanie

  • wiczenia z kart pracy

Piątek: Na zielonej łące


Aktywność poranna i popołudniowa:

  • wiczenia ortofoniczne

  • wiczenia poranne

  • zabawa integrująca „Bąk”-

  • zabawa ludowa „Jaworowi ludzie”


Zajęcia główne:

  • wspólne konstruowanie gry do opowiadania na temat życia na łące

  • rozgrywki w parach

  • zabawa „Co w trawie piszczy?”

  • wykonanie

  • wiczenia z kart pracy

  • zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Piłka w dołku”


Temat tygodnia: Bezpieczne wakacje


Poniedziałek:Bezpieczne wakacje Trampolinka


Aktywność poranna i popołudniowa:

  • zabawa integracyjna z chustą integracyjną „Uwaga, balon!”

  • wiczenia poranne

  • zabawa matematyczna „Bilety”-

  • wiczenie poprawności przeliczania

  • zabawa ruchowa „Rzu

  • piłkę do tunelu”

Zajęcia główne:

  • opowiadanie Urszuli Piotrowskiej „Trampolinek jedzie na wakacje”

  • rozmowa na temat wakacji i zasad bezpiecznego odpoczynku

  • poznanie stałego naturalnego następstwa czasu- cykliczność pór roku, omówienie cech lata

  • zabawa dydaktyczna „Obrazek do pary”- utrwalenie cech różnych regionów Polski

  • wykonanie pracy z kart artysty

Wtorek:Niebezpieczne wysypiska


Aktywność poranna i popołudniowa:

  • wiczenia artykulacyjne „Słoń”

  • zabawa integrująca „Kołyska”

  • wiczenia poranne

  • komponowanie na plamie kleksa „Kolorowy stworek”

  • zabawa ruchowa rzutna „Wrzu

  • orzeszki do dziupli”


Zajęcia główne:

  • rozmowa na temat wysypisk śmieci, wyjaśnienie pojęcia wysypisko śmieci, uwrażliwienie na istnienie nielegalnych wysypisk

  • przypomnienie zasad postępowania w sytuacji zagrożenia i numeru telefonu alarmowego 112

  • doświadczalne sprawdzenie niekorzystnego wpływu na przyrodę niekontrolowanego wyrzucania śmieci

  • praca plastyczna „Wesołe kleksiki”-oglądanie efektów, swobodne wypowiedzi

Środa: Co zabierzemy na wakacje?


Aktywność poranna i popołudniowa:

  • wiczenia artykulacyjne „Rozmowa przez telefon”

  • wiczenia poranne

  • zabawa dydaktyczna „Kto zmienił miejsce?”

  • zabawa przy piosence „Nasz przyjaciel Trampolinek”

  • wiczenie percepcji wzrokowej „Gdzie jest Trampolinek?”


Zajęcia główne:

  • rozmowa na temat sposobu przygotowania się do podróży

  • przypomnienie o niezbędnych zasadach bezpieczeństwa

  • zabawa matematyczna „Tak, nie”

  • zabawa ruchowa „Wyruszamy w podróż”

  • zabawy rytmiczne

  • wykonanie

  • wiczenia z kart pracy




Czwartek: Skrzynia skarbów


Aktywność poranna i popołudniowa:

  • wiczenie lateralizacji „Posłuchaj i narysuj”

  • wiczenia poranne

  • tworzenie swobodnego tekstu- układanie opowiadania do rysunku

  • praca techniką origami „Samolot”

  • wiczenia oddechowe „Daszek”

Zajęcia główne:

  • rozmowa na temat wakacji

  • praca plastyczno-techniczna- wykonanie skrzynek skarbów

  • prezentacja prac

  • rysowanie kredą

  • zabawa ruchowa na czworakach



Piątek: Dbamy o bezpieczeństwo swoje i innych


Aktywność poranna i popołudniowa:

  • wiczenia koordynacji wzrokow-ruchowej „Pościg”

  • wiczenia poranne

  • wiczenia grafomotoryczne „Od startu do mety”

  • zabawa dokończ zdanie „Moja ulubiona zabawa to....”

  • wiczenia grafomotoryczne „Piłka”


Zajęcia główne:

  • omówienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas wyjścia poza teren przedszkola

  • praca z tablicą multimedialną-pokaz placówki straży pożarnej, poznanie pracy strażaka, oglądanie sprzętu strażackiego, utrwalenie numeru 112

  • wykonanie

  • wiczenia z kart pracy

  • zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Piłka w dołku”

Temat tygodnia: Pożegnanie przedszkola

Poniedziałek: Lato czeka


Aktywność poranna i popołudniowa:

  • zabawa integracyjna „Kto silniejszy?”

  • wiczenia poranne

  • zabawa równoważna „Wakacyjny deser”

  • wiczenia grafomotoryczne „Ozdabiamy talerze”

Zajęcia główne:

  • rozmowa na temat lata i spędzania wakacji inspirowana wierszem Urszuli Piotrowskiej „Gdzie nie spojrzę-wszędzie lato”

  • zabawa dokończ zdanie „Spędzę wakacje...”

  • zabawa z chustą animacyjną „Burza na morzu”

  • wykonanie

  • wiczenia z kart pracy

  • zabawa „Podaj piłeczkę”


Wtorek: Wulkan


Aktywność poranna i popołudniowa:

  • wiczenia oddechowe „Baloniki”

  • rozwiązywanie zagadek słownych o regionach Polski- samodzielne wymyślanie zagadek i dzielenie się doświadczeniami

  • wiczenia poranne

  • układanie puzzli „Wakacyjne obrazy”

  • wiczenie percepcji słuchowej „Na czym gram?”


Zajęcia główne:

  • rozmowa na temat wakacyjnych podróży

  • wyjaśnienie pojęcia- wulkan

  • zabawa badawcza- przeprowadzenie modelowej symulacji wybuchu wulkanu, wnioskowanie, dzielenie się spostrzeżeniami

  • zabawa ruchowa „Lawa”

  • zabawa integracyjna z chustą animacyjną

  • zabawy naśladowcza „Kogo spotkamy na wakacjach?”



Środa: To mój adres


Aktywność poranna i popołudniowa:

  • zabawa przy muzyce z gazetami

  • wiczenia poranne

  • kolaż „Gazetowy świat”- tworzenie kompozycji z obrazków z gazet uzupełnionej rysunkiem

  • zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa kotów piłkami”

  • wiczenie percepcji wzrokowej „Chodź do mnie, chodź do mnie, rączkę mi daj”

  • oglądanie książek i wyszukiwanie szczegółów na ilustracjach


Zajęcia główne:

  • zabawa utrwalająca znajomość miejsca zamieszkania dziecka

  • zabawa ruchowa „To mój adres”

  • nauka piosenki „Zabawa w pociąg”

  • zabawa przyrodnicza „Zwiedzamy ogród”

  • wykonanie

  • wiczenia z kart pracy

Czwartek: Tratwa


Aktywność poranna i popołudniowa:

  • wiczenie lateralizacji

  • wiczenia poranne

  • zabawa z elementem rywalizacji „Brzuszek do brzuszka”

  • wiczenia oddechowe

  • wykonanie pracy z kart artysty

  • zabawa ruchowa rzutna

Zajęcia główne:

  • rozmowa wprowadzająca na temat zasad bezpiecznego korzystania z akwenów wodnych

  • przypomnienie numeru alarmowego 112

  • praca plastyczno-techniczna -wykonanie modelu tratwy

  • wspólne sprzątanie po wykonanej pracy

  • prezentacja prac i zorganizowanie wystawy

Piątek: Lubimy wakacje


Aktywność poranna i popołudniowa:

  • wiczenia ortofoniczne „Powtórz po mnie, co słyszysz?”

  • wiczenia poranne

  • zabawa korekcyjna „Przytul mnie”

  • oglądanie albumów o Polsce- zachęcanie do swobodnego wypowiadania się i dzielenia się planami wakacyjnymi

  • „Wakacyjna podróż”- rysunek kredkami


Zajęcia główne:

  • oglądanie ilustracji przedstawiających różne regiony Polski, opisywanie ich cech charakterystycznych, roślin, zwierząt, ukształtowania terenu

  • umiejscowienie regionów na mapie Polski

  • wykonanie

  • wiczenia z kart pracy

  • zabawa ruchowa naśladowcza „Jedziemy na wakacje”